Selkä ja maha kipuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelottaa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelottaa...

Vieras
Heräsin aamulla kovaan alaselkä ja vatsakipuun. Kipu tuntui enempi selässä oikealla puolella. Ei se maha hirveän kipeä sillain ollut, mutta siihenkin kuitenkin koski. En meinannut kyetä kävelemään vessaankaan. Sai viimein unen päästä kiinni ja parin tunnin jälkeen herättyäni oli kivut poissa ja nytkään niitä ei ole kuulunut enää takaisin. Mistähän tuollainen kipu voi johtua? Onko muilla ollut? Niin tosiaan, virtsatessani sattui hieman mahaan myös... Pitäisikö käydä heti lääkärissä vai menenkö sitten jos tuo sama toistuu? Nyt olo on hyvä, mutta aion ottaa kyllä rennommin nyt.

Nyt raskausviikkoja 23+3.

Kannattaa käydä ehdottomasti lääkärissä, jos sinulla vaikka olisi virsatietulehdus tai voihan kivut olla kohdun kasvukipujakin, mutta epäilen tuota tulehdusta. Seuraile ainakin miten jatkuu ja vieläkö tuntuu virtsatessa (kirvely, polte). Joskushan virtsatietulehdus on aivan oireetonkin ja voi sitten mennä pahemmaksi huomaamatta eli ylöspäin virtsarakkoon saakka jolloin hoitaminen ei enää ole yhtä helppoa kuin jos tulehdus huomataan aikaisemmin.

Bakteerithan eivät ole toivottuja raskausaikana, joten voivat aiheuttaa mm. ennen aikaista supistelua. Toivottavasti syy selviää tai oli vain ohimenevä vaiva!

Mulla oli neuvola vasta tuossa torstaina ja virtsassa ei näkynyt mitään ja kohdustakin näyte otettu ihan viime viikolla, että ei pitäisi olla siitä kyse.

Voikohan ne liitoskivut olla joskus näin kovia?

Ei tosiaan enää tunnu mitään kipua. Jos vielä tulee samanlailla kipua niin menen kyllä heti päivystykseen.

Hei taas! Otettiinko sinulta myös sellainen näyte virtsasta josta näkee bakteerit?! Yleensähän neuvolassa otetaan vain se missä näkyy sokeri, veri ja valkuainen eli tuosta ei näy bakteerien kasvu.

Minulta ei ole neuvolassa tai siis labrassa otettu kunnon bakteeriviljelyä lainkaan, vaikka muutaman kerran olen tulehduksen sairastanutkin ennen raskautta. Kerran sitten kun epäilin tulehdusta, pyysin siihen tarkoitetut testiliuskat käyttööni wc:hen ja tarkistin asian. Voihan se olla, että sinulta on myös tarkastettu virtsa myös noilla toisenlaisilla testiliuskoilla, vai?!

Lähde vain heti päivystykseen jos yhtään epäilet, sillä itse ei voi tietää mikä on meneillään.

Niin ja mikä näyte sinulta on rakausaikana kohdusta otettu?! Voisiko se aiheuttaa jälkikäteen jotain tuntemuksia?! No, onneksi tasi vain säikäyttää moiset kivut! Toivotaan, että olivat ohimeneviä!

Multa otettiin myös se kunnon testi viimeviikolla samalla kun kohtutulehduksia katsottiin vaan ei ollu mitään kummassakaan, tosin olin vaan kolme tuntia virtsaamatta vaikka olisi pitänyt olla neljä, mutta ei mitään löytynyt siitä...

Yhteistyössä