Selkäkipu rv 8

  • Viestiketjun aloittaja Kirsi
  • Ensimmäinen viesti
Kirsi
Mulla on nyt muutaman päivän särkenyt aika hillittömästi alaselkää, tänään rv 8+0. Onko muilla alkanut selkäkipu jo näillä viikoilla? Voisko johtua siitä, että mulla on reippaasti ylipainoa? Tosin en ole ennen raskautta kyllä koskaan kärsinyt mistään selkäsäryistä...En ole mitenkään reväyttänyt selkää tms.
 
June
Ihan normaalia on toi selkäsärky jo noilla viikoilla! Nivelsiteet löystyvät ja se aiheuttaa tuota kipua. Mulla oli kanssa alkuraskaudessa kovat selkäsäryt ja vielä iskias kaupanpäälle, mutta loppuraskaus menikin sitten paljon helpommin:) Jaksamisia!
 
myös
mulla myös ensimmäiset viikot oli aivan ärkyttävää selkäkipua. Se tosiaan voi johtua pissatulehduksesta, mulla ei sitä ollut. Epäilen että se johtui mulla ummetuksesta, koska sen asian ku sai hoidettua hävisi selkäsärytkin :)
tsemppiä odotukseen!
 
71 ongelmakimppu
Mitä tehdä kun ummetus vaivaa? aluelääkäille ei saa aikoja,päivystys liian "dramattinen" ja 50 km päässä jos saa ajan...

Onko mitäöän ruokia/mausteita tms kotikaapeissa josta saisi lievennystä?

Selkäsärky (lääkärin melestä lumbago) alkoi herättyäni siihen eräänä aamua n 6 viikkoa sitten.
viikon päästä oli kokeita ja tutkimus sairaalassa, kahden viikon päästäoli vatsa-aortan aneurysmaleikkaus koska tilani oli katsottu jo henkeä uhkaavaksi.

Vuosia vaivannut kaamea ripuli vaihtui leikkauksen jälkeen ummetukseksi. Todettu keliakia, laktoosi-intoleranssi, diabetes II, ja sappirakko poistettu jo 40 v sitten, ruokavalioni ankarasti noiden vaivojen vaatimat.

Apteekista viimein ostettu Levolac ei tunnu auttavan, tuloksena vain yli viikon ajalta 3 kertaa pieniä papanoita.

Onko risiiniöljy ainoa vaihtoehto??? kiitollinenavusta <3
 
Kokeile
Mitä tehdä kun ummetus vaivaa? aluelääkäille ei saa aikoja,päivystys liian "dramattinen" ja 50 km päässä jos saa ajan...

Onko mitäöän ruokia/mausteita tms kotikaapeissa josta saisi lievennystä?

Selkäsärky (lääkärin melestä lumbago) alkoi herättyäni siihen eräänä aamua n 6 viikkoa sitten.
viikon päästä oli kokeita ja tutkimus sairaalassa, kahden viikon päästäoli vatsa-aortan aneurysmaleikkaus koska tilani oli katsottu jo henkeä uhkaavaksi.

Vuosia vaivannut kaamea ripuli vaihtui leikkauksen jälkeen ummetukseksi. Todettu keliakia, laktoosi-intoleranssi, diabetes II, ja sappirakko poistettu jo 40 v sitten, ruokavalioni ankarasti noiden vaivojen vaatimat.

Apteekista viimein ostettu Levolac ei tunnu auttavan, tuloksena vain yli viikon ajalta 3 kertaa pieniä papanoita.

Onko risiiniöljy ainoa vaihtoehto??? kiitollinenavusta <3
Ensisijaisesti veden juominen 2-3 l päivittäin ja lasillinen tyhjään vatsaan heti herättyä. Liikunnan lisääminen, luumut, rusinat, aamupalalle ruokalusikallinen öljyä, pellavansiemeniä liotettuna, auringonkukan ja kurpitsan siemeniä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä