Hae Anna.fi-sivustolta

selkäsärky ja levonton jalka

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä parempi huominen haaveissa, 30.12.2005.

1. Olisiko jollakin arvon Elleistä hyviä konsteja, koettuja tai muuten vain tiedettyjä avukseni selkäsäryssä ja ennen muuta sen aiheuttamassa jalan ""levottomuudessa"".
    Itse säryn saan vahvoilla lääkkeillä taintumaan, mutta tuo outo levottomuus estää unen kokonaan.
    Mikään asento ei tunnu hyvältä, vähän väliä pitää nousta jaloittelemaan ja heiluttaa jalkaa myös sängyssä.
    Yritän venytellä, se auttaa joskus vähän, samoin kylmägeelistä on joskus vähän apua, mutta kuukaudessa saattaa olla useampiakin usean yön jaksoja, jolloin saan nukuttua vain 1-2 tuntia yhteensä pätkittäin yön aikana.
    On sitten raskasta lähteä töihin.

Ongelmani johtuu lanneselän kulumista ja kolarissa tärähdyksen jälkeen nikaman pienestä siirtymästä, joka aiheuttaa hermopinteen.
    Tutkittu on perusteellisesti, leikkaus ei kannata.
    Kipupolin kautta sain hyvät lääkkeet ja TNS-laitteen.
    Olen 45 v ja pieneltä paikkakunnalta.

Särkylääkkeiden käyttöä haluaisin vähentää.

Kaikki vihjeet otan kiitollisuudella vastaan!

2. Nat Vierailija

MSM (metyyli sulfonyyli metaani, tai dimetyylisulfoni) sisältää orgaanista rikkiä jolla on saatu hyviä tuloksia erilaisiin särkytiloihin.
    Sitä myydään tablettina ja jauheena.
    Suomenkielinen kirjakin siitä on kirjoitettu.
    Ainakin tuolta saa infoa:http:
    //www.finnmsm.fi/
    Lihas kireyteen magnesiumista voi olla apua.

3. Luontainen Vierailija

4. Liana Vierailija

Missä päin Suomea asustelet? Suosittelisin kansanparantajaa, joka korjaa nikaman asentoa ja vapauttaa hermon. Tuntemani parantaja on Pohjanmaalla.

Yleensä levottomiin jalkoihin auttaa magnesiumlisä.

5. vihje Vierailija

Nonimehu olisi kova sana tuossakin vaivassa. Voisit päästä lääkkeistä ja särystä, kuin myös ""levottomasta"" jalasta eroon.

6. Helli Vierailija

Voi olla ettei auta mikään jos ei leikkauskaan. Itse söin iskiakseen b12 vitamiineja ja ne kuulemma auttavat myös särkyyn???? Ainakin väittävät kasvattavan/parantavan hermoja???? Hermoratahieroja oli mahtava kokemus, mutta maksaa vain 50 euroa kerta/tunti

7. Retu Vierailija

Tämä vastaus nyt ei mene vaihtoehtoisen hoidon pirtaan, mutta kerron sen sillä uhallakin. Minulla diagnotisoitiin fibromyalgia viime syksynä. Ehkä siihen liittyen, tai sitten siitä riippumattomana kärsin kovasti myös levottomista jaloista, joka iski aina kun olisi pitänyt käydä nukkumaan.

Lääkäri kirjoiti kivunhallintalääkkeeksi (siis fibroon) 10 mg Triptyl-tabletteja, otettavaksi n. 1 h ennen nukkumaan menoa. Ilokseni totesin, että myös jalkojen levottomuus loppui kuin seinään. Lääkityksen alettua olen nukkunut kuin enkeli.

8. ap Vierailija

Kiitos hyvistä neuvoista!

Olen nyt menossa ens viikolla kinesic-lääkintövoimisteluun
    ( olikohan nimi oikein??).
    Siinä tehdään tarkkojen tutkimusten jälkeen henkilökohtainen harjoitteluohjelma kuntosalille, jossa ohjelmaa viedään läpi jumpparin koko ajan valvoessa vieressä.
    Ja ohjelmaa tarkistetaan vähän väliä.
    Kehuvat hyväksi,
    menen posittivisella mielellä ja olen valmis näkemään vaivaa ja työskentemään ongelmani poistamiseksi.

9. toinen Vierailija

Minäkin suosittelen fysikaalisten hoitojen lisäksi tuota MSM:ää, jos sinulla kerran on myös kulumia. MSM lievittää kulumaoireita (parantaa liikepintojen aineenvaihduntaa ja siten ""voitelee"" niitä, tjsp) ja hidastaa kulumien pahenemista.
    Osteopaatti on myös hyvä hoito, sillä saa hermopinteet auki ilman että tarvitsee pelkkää oiretta lääkitä.

Toivottavasti apu löytyy! :)

10. periksi ei anneta Vierailija

Kuulostaapa tutulta....minulla samallaisia vaivoja ja lääkäreiltä apua ei tule. Olen itse menossa kansanparantaja Jouko Holmalle alkavalla viikolla ja toivon parasta...Olen lukenut paljon kirjoitteluita hänestä Sonera Plaza ja Joukon omat sivut...Hän asuu Lahdessa, mutta käy muuallakin hoitamassa.
    Olen kokeillut kaikenlaista ja nyt taas kerran mitta täynnä, joten täytyy tehdä tämä kokeilu...jos hoidettujen kertomuksiin on uskominen, uskon myös saavani apua...tiedän myös että itsekkin on tehtävä työtä asian eteen ja pitkään jatkuneena vaiva ei kerralla voi parantua. Voimia sinulle, äläkä anna periksi,elämä kantaa vaikka välillä on vaikeaa...Valoa ja iloa päiviisi...
    Ps.jos osaan tänne uudelleen kerron kokemuksistani

11. toivottavasti löydät tänne uudemmankin kerran ja
    pääset kertomaan kokemuksistasi!!!
    Jään odottamaan innolla!!!

12. Utelias Vierailija

Hei! Kävitkö jo hoidossa ? Saitko apua? Olisi kiva kuulla miten menee.

13. Satu Vierailija

14. Kiinnostunut Vierailija

Kiinnostunut haluaisi tietää, kävitkö Holman hoidossa? Jos, niin mitä pidit, ja saitko apua?

15. Utelias Vierailija

Hei ap! Minnekkäs katosit? Täällä muutama odottelee mielenkiinnolla kokemuksiasi Holman käsittelystä. Anna ihmeessä jotain pientä vinkkiä!

16. Holoman Vierailija

Ei muuta kuin Holoman käsittellyyn. Turhoon siellä kipupolilla laokkoot ja valitat. Oon minäkiin suoanna laokata jos jonniinmoesella fysiatrilla ja kuntoutuslaetoksisa eikä ne oo tästä seläkäsärystä ja lannerankasärystä mittään ymmärtännä. Yhtä tyhjän kanssa kaekki. Koko ikän oon suanna kärsii tästä vaevasta. Istuissakkiin, niinko paksuva pulttia kiännettäsi alaselässä.

On siinä kuule semmonen ukkeli, että poes alta tohtuurit kaekenmoesine häkkyröeneen. Rankatieto ei näköjään kerry missää ylopiston penkillä. Ei ne tiijä näestä rankaongelmista mittään.

Holomasta luvin loppusyksystä tällä palstalla ja kysyinniin, minkämoesella eoronipulla pittää varraotuva matkaan, ja siittä paekasta tartuin telefuuniin, ja tilloomaan aekoo.
    29.12.2005 kävin, ja voe taevas, että se oli kova käsittely, vuon tulossiin oli semmosta luokkoo, että ei oo yksään tohtuuri, ei kipuklinikka, eikä fysiatrian klinikka siihen pystynny tähän männessä.

Ihme ukkeli se on.

17. LH Vierailija

Kokeile Fortodol-nimistä valmistetta luontaistuotekaupasta, vie mun säryt tosi hyvin pois. Se on Kurkuma kasvia.

18. mikä syy Vierailija

Voiko oikealla puolella lapaluiden kohdalla oleva selkärangan nikaman siirtymä ja/tai hermon puristuminen vetää oikeaan pohkeeseen?

Oikean pohkeen lihakset menevät kovaksi, oikean pohkeen lihaksia nykii. Istuessa nykii oikean pohkeen polvitaipeen yläosasta alaspäin lihaksia. Tunne, että *vaijeri'* tulee oikean reiden sisä-takaosan kautta pohkeeseen.

Mikä syy?

19. vierailija Vierailija

Myöhään tulee nyt tämä vastaus. Minun oman kokemukseni mukaan vika on alaselän nikamissa, minulla L4 ja L5.Ahtauttivat selkäydinhermoa, ja juuri tollaista kramppia ja lihasten kovettumista oli jalassa. Minulla auttoi leikkaus. Luulisin että yläselän hermopinteet vaikuttavat enemmän käsiin ja tietysti aiheuttavat selkäkipua.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri