Hae Anna.fi-sivustolta

1. Palvelimen ylläpitotöiden johdosta foorumi ei ole käytettävissä perjantaina 19.7. noin klo 06.00 - 07.00 välisenä aikana. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa. Pyrimme pitämään tauon mahdollisimman lyhyenä.

Annan toimitus
    Dismiss Notice

Selkävaivoja juostessa

Viestiketju osiossa 'Kuntoklubilaiset' , käynnistäjänä Abbu, 31.10.2012.

1. Abbu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kenelläkään samaa ongelmaa, eli selkä tulee kipeäksi juostessa? Lyhyt lenkki ei vielä aiheuta suurempia kipuja, mutta heti kun kilometrejä alkaa kertymään enemmän kuin 5, alkaa alaselässä piinaava kipu. Olen miettinyt kinesioteippausta, voisiko siitä olla apua?

2. runneri Vierailija

Uusimmassa Juoksija-lehdessä on juttu juoksijan selkäkivuista. Oletko tarkistuttanut juoksutekniikkasi? Entä onko lihaskuntosi ja lihastasapainosi millainen? Itse lähtisin ensin selvittämään nämä asiat ennen kuin alkaisin teippailemaan itseäni. Tosin en kyllä osaa sanoa kinesioteipeistä mitään, mutta ilmeisesti niistä on joillekuille apua, koska niitä näkee huippu-urheilijoilla.

3. sivusta Vierailija

Mainoshan tuo aloitus on.

Jos selkä kipeytyy juostessa niin vika on tekniikassa, lihaskunnossa tai rakenteessa. Yleensä kuitenkin kahdessa ekassa. Kinesioteippaus voi kyllä auttaa esim. tunnistamaan väärän asennon, josta oikein teipattu teippi ilmoittaa kiristymällä. Mutta eipä se teippi mitään auta jos ei tiedä miten teipata.

4. siskopöyry Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    kuulostaapa tutulta. Itse olen istumatyössä ja selkäkipuja on ollut vuosia. Lääkäri aina kehottaa liikkumaan paljon ja nyt mulla myös juostessa alkaa särkemään alaselkää. Tietenkin kun mietin omaa työ ergonomiaa niin ei se ihan paras mahdollinen ole. Suosittelen käyää myös hieronnoissa voi auttaa kummasti.

5. siskopöyry Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen kokeillut kinesioteippejä mutta ei paljoa ole auttanut. Lääkäri sanoi kyllä että kipu johtuu luultavasti ihan jokapäiväisistä virheistä mitä tekee. Eli suurena ongelmana on se että istun koko päivän toimistossa. Tosin firmamme on hankkimassa täysin uudet toimistokalusteet mikä on hyvä juttu työergonomian kannalta, mutta tuskin ne selkäkivut samantien lähtee.

6. Harrastaja Vierailija

Juokseminen on rankkaa selälle, se on tosiasia. Paino kertautuu viisinkertaisesti, kun jalka putoaa maahan. Jos selkä vaivaa, kannattaa kiinnittää erityistä huomiota vatsalihasten kuntoon ja varmistaa, että ne tukevat selkää rasituksessa. Aika moni on joutunut vaihtamaan lajia juuri selän ongelmien vuoksi. Leikkauspöydälle joutuneena suosittelen suhtautumaan vakavasti näihin ongelmiin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri