Hae Anna.fi-sivustolta

Selluliitti

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä vierailija, 10.01.2020.

1. vierailija Vierailija

Onko kukaan saanut selluliittia pois? Olen nelikymppisestä kärsinyt reisissä olevasta selluliitista. Nyt vanhana se vain lisääntyy. Tuntuu vaikealta lähteä uimahalliin, vaikka uimisesta pidänkin. Joku kirjoittaa että ei kannata välittää, luulisin, mutta ei sitä sellainen ymmärrä jolla sitä ei ole. Olen perinyt sen äidiltäni, hänellä oli hervottomat muhkurat reisissä. Käsivarsissakin on jonkin verran, niin ettei kehtaa ihan hihatonta pitää kesälläkään.
    Muuten en ole mikään lihava. Onko kellään neuvoa,jolla saisi edes jonkin verran pois.

2. vierailija Vierailija

Eihän se ole kivaa jos on selluliittia, mutta minkä voi. Ei ihminen voi valita vartaloaan kun tänne syntyy, en ole kuullut että kukaan olisi päässyt selluliitistä eroon.

3. vierailija Vierailija

4. vierailija Vierailija

Olen lukenut jostain että jos lähtee käyttämään esim voiteita, joilla on selluliittia vähentävä vaikutus niin voitelua ei voi lopettaa koska ongelma palaa takaisin. Ihon kuivaharjausta suositellaan koska kiihdyttää verenkiertoa. Viime vuosituhannella joskus neuvottiin kaulitsemaan reisiä, vatsaa ja takamusta että selluliitti häipyisi.

5. Taitaapi tuon "selluliitin" kanssa olla sama juttu kuin muidenkin vartalon ongelmien kanssa eli niitä on nuorena helpompi estää kuin vanhempana poistaa.

Kuivaharjaus auttaa, sen olen todennut. Toki kuivaharjauksen jälkeen sitten myös iho pitää kosteuttaa, muuten ei tule hyvä. Lisäksi liikuntaa, liikuntaa ja liikuntaa. Mahdollisimman monipuolisesti. Ja janojuomaksi ja muutenkin vettä ja reilusti.

Hyvin hoidettu iho näyttää muhkuroista huolimatta paremmalta kuin kuiva ja hoitamaton iho, muhkuroilla tai ilman.

Älä anna muhkuroiden häiritä itseäsi. Jos jotain häiritsee, olkoon katsomatta tai menköön muualla.

6. vierailija Vierailija

Tuossa selluliitissa on muistettava erottaa kaksi eri tyyppiä eli rasvankertymistä aiheutunutta muhkuraista appelsiini-ihoa tai tulehduksellista ihonalaiseen rasvakudokseen keskittynyttä selluliittia. Perinnöllisillä tekijöillä on myös merkityksensä kuten suonikohjuissa, raskausarvissa, kuukautisissa, vaihdevuosissa, sydän- ja verisuonitaudeissa jne.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri