Selviääkö tästä täysjärkisenä....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt vieras

Vieras
Välillä tuntuu,että jos olisin etukäteen tiennyt mitä tää on niin.... Mulla on maailman rakkaimmat lapset, mutta helppoa tää ei ole.

3kk ikäinen on tissiriippuvainen, koko ajan pitäisi olla tissi suussa. Nukkuu tosi huonosti. 2v esikoinen jää pakostakin vähemmälle huomiolle, se tietysti suututtaa häntä. Roikkuu puntissa, kitisee ja karjuu, uhmaa. Läpsii vauvaa. Tekee kaikkea kiellettyä varsinkin silloin kun imetän. Kiipeilee tuoleille, hyppii sohvilla, tippuu sohvalta.

Arrgh, sanokaa että tää helpottaa joskus. Tunnen itseni huonoksi äidiksi, kun tää arki tuntuu jotenkin niin vaikeelta. Harmittaa esikoisen puolesta, kun äiti joutuu antamaan tosi paljon aikaa vauvalle. Mutta kiristää myös hermoja tää tilanne....

Meillä on lapsilla ikäeroa 1v7kk ja jossain vaiheessa lóli just sama tilanne. Yritin aina silloin kun vauva nukkui niin viettää "laatuaikaa" esikoisen kanssa ja näin molemmat sai tarpeeksi huomiota. Otin myös esikoisen vauvan hoitoon mukaan, parivuotias nyt ei paljoa voi tehdä, mutta esimerkiksi vaipan vaihdon yhteydessä sai käydä viemässä vaipan roskiin..

Nyt nuorempi on 1v7kk, vanhempi yli 3v ja alkaa pikkusen helpottaa. Leikkivät tosi paljon yhdessä. Toki 3-vuotiaan uhmaikä vie voimia, mutta kyllä tämä tästä. On ne kuitenkin niin ihania =)

VOIMIA SULLE!!

Minulla vanhempi poika oli 1v11kk kun nuorempi syntyi.Hermoja kyseli kyllä ajoittain!Kannattaa mahdollisimman paljon ottaa vanhempaa mukaan vauvan hoidossa.Minulla oli myös kolme koiraa ja juova mies(joka nyt kyllä on jo saanut lemput)ja hengissä vielä olen! :) Jos sinulla on kontakteja muihin äiteihin joilla olisi leikkikaveri vanhemmalle lapsellesi niin vierailkaa mahdollisimman paljon toistenne luona.Ja aina jos vaan tulee mahdollisuus ota itsekkin päiväunet. Paljon voimia sinulle!Kyllä se vielä helpottaa!

Yhteistyössä