Selviääköhän koskaan, mitä tämä on.. (lääkärille menossa...) :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli oireina ovat olleet jo pitkään maidon tulo rinnoista (synnytyksestä nyt 3,5-vuotta, imetyksen lopetin 3v2kk sitten), paisuneet rintarauhaset, hikoilu, kova päänsärky..
Varasin juuri lääkäriajan, ei tunnu ollenkaan helpottavan olo. Olin ensimmäistä kertaa asian tiimoilta lääkärissä noin kaksi kuukautta sitten, silloin otettiin prolaktiini-arvot ja ne olivat normaalit. Lääkäri sanoi, että odotellaan pari kuukautta ja jos ei mene ohi/pahenee, takaisin.
Nyt taas oireet pahentuneet siinä mielessä, että hikoilu on aivan älytöntä (erityisesti öisin) ja naama on kuin teini-ikäisellä (finnejä ei normaalisti ole itselläni juurikaan ollut). Lisäksi (minkä en usko liittyvän muihin vaivoihin) oikean puoleinen korva on parin päivän ajan ollut niin kipeä, että tekee tiukkaa edes olla..
Onko kenelläkään ollut vastaavan kaltaisia oireita?

no sitten ne olis alkaneet todella aikaisin, oon nimittäin 24-vuotias ;) että toivottavasti ei... mulla on hormonikierukka (joka laitettu se kuukausi pari synnytyksen jälkeen), kuukautiset ollut aika epäsäännölliset.. viimeksi oli kuukautiset 29.5. ja ne kesti sen neljä-viisi päivää..

Minulla ei muita kaltaisiasi oireita ollut muu kuin tuo maidon tulo. Maitoa tuli neljä vuotta imetyksen jälkeen ja loppui nyt kun aloin odottaan kakkosta. Soittelin neuvolaan jo pari vuotta aikaa ja oli kulema normaalia... nyt keväällä kävin ultrauttamassa tissit mutta ei näkyny tiehyeitä mihin maito kertyis.
Ehkäisynä oli kuparikierukka ja sen poistatin puolitoista vuotta sitten.
Jospa asiat selviäis, tahdot kaikki mahdolliset kokeet ottaa!!!

Outoa vaan, että hormonikierukka aiheuttaisi nyt pari vuotta sen laittamisen jälkeen näin voimakasta oireilua... Eihän sen hormonitason ainakaan pitäisi niin radikaalisti muuttua, että nyt näin oireilisi... Tiedä sitten...

Yhteistyössä