Selviämisvinkkejä raskauspahoinvointiin ja lastenhoitoon??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oksuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oksuli

Vieras
Eli tilanne on kaoottinen, mulla menossa jo 12+ viikot, oon oksentanu nyt lähes kaksi kuukautta putkeen, petipotilaana melkein monta viikkoa ja kaiken sen jälkeen olo on edelleen kamala ja pahoinvoinnille ei näy loppua.

Meillä isovanhemmat olleet auttamassa mut nyt eivät enää pääse ja miehen kesälomaan on reilu kaksi viikkoa vielä (sen jälkeistä aikaa en jaksa edes ajatella..) eli nyt mun pitäs selvitä reilu kaksi viikkoa päivät 8-16 kahden lapsen kanssa, joista nuorempi on 1-v, niin et lapset sais ruokaa ja ulkoilua joka päivä.

Mutta miten, kun oksennan ja en jaksa suunnilleen edes nousta sängystä kun olo on niiin heikko kaiken tuon oksentamisen jäljiltä/vuoksi.

Kaikki "syö usein jne" vinkit on kokeiltu, tiputukseen oon meinannu jo joutua, mut kun neste on pysyny välillä sisällä oon siltä välttynyt, eikä se auta tähän lasten hoitokysymykseen.

Muuta tukiverkostoa ei ole, kuin nuo isovanhemmat, toki ystäviä, mut kaikilla tosi pienet lapset ja työ.
MLL ollaan mietitty mut se on 6.20/h ja ei oikeesti ole tuohon varaa, jos laskis vaikka 3-4/h päivässä tuon hoitajan, niin ei mahdollisuuksia nyt.
Päiväkotiakin oon miettiny mut ei näin lyhyellä varotusajalla onnistu, ja toisaalta, mä on kotihoidontuella joten enpä haluis sitä menettää, kun sit talous ihan ylitiukalle menis.

Käytännön vinkkejä samaa kokeneilta siis kaipaisin!

Alkuperäinen kirjoittaja oksuli:
Eli tilanne on kaoottinen, mulla menossa jo 12+ viikot, oon oksentanu nyt lähes kaksi kuukautta putkeen, petipotilaana melkein monta viikkoa ja kaiken sen jälkeen olo on edelleen kamala ja pahoinvoinnille ei näy loppua.

Meillä isovanhemmat olleet auttamassa mut nyt eivät enää pääse ja miehen kesälomaan on reilu kaksi viikkoa vielä (sen jälkeistä aikaa en jaksa edes ajatella..) eli nyt mun pitäs selvitä reilu kaksi viikkoa päivät 8-16 kahden lapsen kanssa, joista nuorempi on 1-v, niin et lapset sais ruokaa ja ulkoilua joka päivä.

Mutta miten, kun oksennan ja en jaksa suunnilleen edes nousta sängystä kun olo on niiin heikko kaiken tuon oksentamisen jäljiltä/vuoksi.

Kaikki "syö usein jne" vinkit on kokeiltu, tiputukseen oon meinannu jo joutua, mut kun neste on pysyny välillä sisällä oon siltä välttynyt, eikä se auta tähän lasten hoitokysymykseen.

Muuta tukiverkostoa ei ole, kuin nuo isovanhemmat, toki ystäviä, mut kaikilla tosi pienet lapset ja työ.
MLL ollaan mietitty mut se on 6.20/h ja ei oikeesti ole tuohon varaa, jos laskis vaikka 3-4/h päivässä tuon hoitajan, niin ei mahdollisuuksia nyt.
Päiväkotiakin oon miettiny mut ei näin lyhyellä varotusajalla onnistu, ja toisaalta, mä on kotihoidontuella joten enpä haluis sitä menettää, kun sit talous ihan ylitiukalle menis.

Käytännön vinkkejä samaa kokeneilta siis kaipaisin!

Hankala tilann :(! Saisko apua neuvolasta?

Voisko isovanhemmat tms tehdä pakkaseen isot satsit ruokaa valmiiksi jota vain lämmittää? Unohda siivoamiset ja ulkoilut jos on liiian rankkaa. Ulkoiluun varmaan voisi kuitenkin pyytää jeesiä ystäviltä JOS tuntuu että muksut hyppii seinille? Esim. töiden jälkeen joku joka on töissä vois tulla jeesimään? Ei kai haittaa vaikka tälleen kesällä illemmallakin ulkoilis? On varmaan aika karmee tilanne, toivottavasti tapahtuisi käänne pahoinvoinnissa ja se loppuisi :hug:

No mietin jo et soitanko neuvolaan, et olisiko mahdollista saada jotain perhetyöntekijää tms auttamaan, mut meidän kaupungissa ei ilmeisesti ole resursseja auttaa muita kuin vaikeasti päihde/mielenterveysongelmaisia perheitä, joten vähän turhalta tuntuu tuo soittaminenkin.

Tiedän et esim. vakavasti sairastunut yh ei ole saanut apua kun ei ole resursseja ja en mä kuitenkaan niin suuressa avun tarpeessa ole kuin ed. mainittu.

Jos nuorempi olis vähän isompi ja kattois videoita niin kävisin makuunin vuokraa tyhjäks lasten dvdistä ja näyttäsin niitä noille sen kaksi viikkoa mut ei tuo kuopus sellaisia jaksa katella kuin max.kaksi minuuttia kerrallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pesukarhu:
täällä ei enää pahoinvointia ole ollut ja viikkoja huomenna 12+ ja pahoinvointi loppunut viikolla 9-10
Tää ei varmaan ap:ta auta..

Mulla kesti pahoinvointi esikosta viikoille 20 ja nyt kauhulla odotan kuinka pahaksi tämä menee.

Miten olisiko teillä jotain sukulaistyttöä jne.. joka haluaisi tulla auttelemaan vähän?

No meillä mies voi ulkoilla sit töiden jälkeen kyllä lasten kaa, lähinnä tuntuu et sisällä on lasten tylsä olla koko päivä ja sit ne tappelee ja kiusaa toisiaan..
Mä olin niin asennoitunut et tää olo helpottaa 12 viikolla ja eipä sit niin käynytkään niin.
Mut teidän myötätunto saa mut melkein itkemään (raskaushormonit;) )!
Mieskään ei voi siirtää lomiaan kun on muiden lomat niiden kaa sumplittu.

Mietin kans et olisko jotain tuttua nuorta jolla ei olis kesätöitä, mut en ketään keksi, ja omat kaverit on jo niin "vanhoja" et kaikki on töissä kesät/omia lapsia, eli ei edes opiskelijoita ole kaveripiirissä.
Onko mitään piirrettyä jota tuollainen reilu 1-v jaksais katsoa edes puol tuntia? (isompi katselis vaikka virityskuvaa kun ei kamalasti saa telkkaria tuijottaa niin kaikki ohjelmat käy:) )

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
entäpä naapurit? olisko ketään joka vois jeesiä?

Vaikka on kivoja naapureita niin ei oikein sellaista joka voisi auttaa, osa töissäkäyviä ja ne eläkeläiset on kesät mökeillään eli ei niitä täällä näy.

Siksi tää onkin niin ärsyttävä tilanne kun tuntu ettei mitään keksi.. Mut kai sitä selviää, pakkohan se on. Tosin sanoin jo miehelle et pakkaan nuo lapset sille sinne töihin mukaan..;)

Yhteistyössä