sentään saatte yrittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elisa

Vieras
Hei! Ja anteeksi tuo agressiivinen otsikko, mutta siltä minusta tuntuu.

Tilanne on se, että olen onnellisesti naimisissa, minä 26 ja mies 27, ja olemme molemmat halunneet lasta jo hyvän aikaa. Yrityksen aloitus oli sovittu elokuulle (olemme matkustamassa malaria-alueelle kesällä) ja olen jo laskenut aikaa sinne, innolla odottaen että ensin matkustetaan ja sitten...!

Nyt sitten kävi ""ylhäältä päin"" käsky, että mieheni joutuu lähtemään puolentoista vuoden kuluttua puoleksi vuodeksi reissuun, josta ei paljoa kotona käydä. Tämä on ja tulee olemaan hänen ainoa komennuksensa, sitä ei voi siirtää toiselle, hän ei pääse siitä mitenkään eroon, ja itse en voi lähteä mukaan.

Pettymys on valtaisa. Joudumme lykkäämään yrityksen alkua melkein vuodella, olettaen että vielä ensi keväänä ajattelen selviytyväni raskausajasta ilman miehen läsnäoloa. Siis mikäli tärppi käy.. Toisaalta taas, kuten täältä hyvin käy ilmi, vauva ei välttämättä heti tulekaan, ja sikäli jos tietäisi että se vie aikaa, voisi aloittaa vaikka heti. En kuitenkaan voi ajatella että veisin lapselta mahdollisuuden isäänsä puoleksi vuodeksi, samoin mieheni ei voi ajatella olevansa poissa lapsen synnyttyä. Enkä ole varma miten itse pärjäisin.

Olen siis surullinen siitä, että en vielä voi edes haaveilla lapsesta, vaan hommani on lykätä ajatusta, kuvitella ettei tämä haittaa, yrittää saada aika kulumaan, näytellä etten lasta vielä haluakaan, hymyillä vatsaani vilkuileville sukulaistädeille huolettomasti, olla olematta kateellinen siskolleni joka tuli juuri raskaaksi, valehdella itselleni ja muille.
Ja yrittää olla kävelemättä mieheni ja lapsen oikeuksien yli heittämällä järjen ja kumit romukoppaan.

Ottaa päähän. JOten tässäpä piristävä päivänavaus: kärsiikö joku muu samasta tilanteesta? Tai on kärsinyt? Ja minkälaisia ratkaisuja sitten teitte?

Kiitos kuuntelevasta korvasta. ottaa niin päähän että melkein itken.

Elisa

Olet vasta 26 v., mikä ei toisaalta takaa helppoa raskautumista, mutta todennäköisimmin sinulla on vielä runsaasti aikaa. Vuosi lykkäystä vauvahaaveiluun tuossa iässä ei ole mitään. Toista olisi jos olisit esim. 42 v.

Aina eivät asiat mene kuten on suunniteltu vaan elämä yllättää niin kuin nyt tuo miehesi työkomennus osoitti. Meille kävi niin, että mies lähti vuoden työkomennukselle joulukuun alusta ja olemme nähneet sen jälkeen vain kerran kuussa. Ja hups, minä olen nyt raskaana 12. viikolla ja laskettu aika on syyskuun puolessa välissä. Ikäni takia ei yritystä voinut enää lykätä eli otamme vastaan sen mikä tuleman pitää. Mieheni työkomennus loppuu vasta 1.12.2006 eli syys- ja marraskuun väli on meillä vielä ""pimennossa"" sen suhteen, mitä teemme! Luotan kuitenkin siihen, että asiat järjestyvät jotenkin ja selviän pari kuukautta vauvan kanssa. Toki mies ottaa isyyslomaa ja tulee muutenkin mahdollisuuksien mukaan Suomeen noiden kahden kk:n aikana. Apua saan varmasti ystäviltä ja sukulaisilta eli en jaksa vielä stressata kauheesti. Ja onhan minulla apunani pian 16 v. esikoistyttäreni.

Ajattele, sinun miehesi on reissussa vain puoli vuotta eli nopeasti se menee, usko pois! Sitäpaitsi jossain on tehty tutkimus, että kumppaneiden ero vaikuttaa siittiöiden laatuun (valitettavasti en tiedä mistä tutkimuksen voisi löytää ja kuinka luotettava se on) ja edesauttaa raskautumista. Hyödyntäkää siis tilanne! Tsemppiä!

Elisalle sympatiat vauvahaaveilun vaikeutumisesta.

Itselläni oli hieman samanlainen tilanne kevääällä, jolloin minulla todettiin rypäleraskaus. Sen jälkeen ei saa yrittää lasta ainakaan puoleen vuoteen parhaassakaan tapauksessa. Kun rypäleraskaus todettiin, ei vielä tiedetty alkavatko hcg-arvot laskemaan hyvin. Jos eivät olisi laskeneet, yrityskielto olisi ollut 2 vuotta. Eihän tässä mitään, mutta olin seuraavassa kuussa täyttämässä 41 v. ja 2 vuoden odotus olisi ollut lapsettomuustuomio. Onneksi kroppani toipui niin nopeasti kuin vain teoreettisesti oli mahdollista ja saimme luvan yrittää 6 kk:n päästä. Voit uskoa, että olivat muuten pitkiä kuukausia.
Onneksemme 5 kierrolla taas tärppäsi ja nyt jännittää aivan valtavasti onko kaikki kunnossa.

Tarinan opetus oli kuitenkin se, että vaikket tätä haluaisikaan kuulla, sinulla on vielä aikaa. Muista, että 1 1/2 vuotta on pitkä aika ja työelämässäkin voi tapahtua monia muutoksia. Mutta jos päätätte siirtää yritystä komennuksen jälkeiseen aikaan, ei sekään kuitenkaan vielä vähennä huomattavasti mahdollisuuksianne saada lapsi.

Oli muuten mielenkiintoista lukea Mamma66:n tilanteestakin. Ei ole taidettu jutella tästä puolesta tuolla toisessa ketjussa.

Manna, minä taas hösään niin paljon tästä omasta navastani, ettei aina mene tieto perille asti, vaikka tarkkaan luenkin muitten kirjoitukset. Oma mieheni myös työskentelee alalla, jossa ei koskaan tiedä, milloin komennus iskee. Pitää ottaa tilanteet sellaisina kuin ne on ja yrittää vaan selvityä parhaansa mukaan.

Kiitos teille, kyllä kai tämän kestää:)

Hiukan pelkäsin saavani niskaani ryöpytyksen tyyliä helppohan on valittaa kun jotkut ei lopultakaan saa jne.. se tietysti olisi vielä traagisempaa ja monelle todellisuutta, mutta onneksi ihminen ei osaa ennustaa ja siten voi murehtia vain nyt todellisia asioita.

Totta on, että hedelmällisyys ei iän puolesta tässä ratkaisevasti laske, ja kyllähän sitä voi keskittyä vaikka työelämään asettumiseen ja oman jalansijan vakiinnuttamiseen niissä vähäisissä töissä joita on. Olen yrittänyt miettiä, mihin tämän ajan haluan käyttää ja miten, mihin se olisi järkevintä käyttää. Jopa olen yrittänyt aivopestä itseäni tyyliin jee, omaa aikaa tai että no nytpä ehdin sopivasti hankkia tosi hyvän fyysisen kunnon kestääkseni sitten -jos oikein hyvin käy- ne noin kolme peräkkäistä raskautta. Ei tämä pyörittely paljoa mielialaa nosta, mutta yritän kuitenkin muistuttaa itselleni että eihän tämä mitään huonoa aikaa ole, vähintäänkin yhtä mielekästä kuin elämäni tähänkin asti, ja suurin piirtein kaikkea muuta voin tämän ajan tehdä.

Mutta kiitos siis teille!

Kirjoittelen nyt ihan ekaa kertaa tänne, lueskellut olen vähän kun unohdun haaveisiini. :)
Täällä vähän sama tilanne, eri syistä tosin. Minä olen 28v, mies pari vuotta vanhempi. Vauvakuume nostaa ajoittain liiankin pahasti päätään, mutta vielä ei ole ""järkeä"" yrittää. Ollaan oltu yhdessä vasta vuosi, tosin asuttu yhdessä koko se aika ja hyvältä tuntuu. Minulla on myös opiskelut vielä tosi pahasti vaiheessa ja rahatilannekaan ei ole järin häävi. Ajateltiin että fiksuinta olisi odotella vielä reilu vuosi ennen kuin edes aletaan yrittämään että ehtisin opinnoissani pidemmälle ja voisin sitten minäkin tienata ehkä vähän rahaakin tarpeen tullen ja tietysti vähän myös siksi, että ollaan sitten oltu yhdessäkin pidempään, ei koko suku pyörry. :) Muttamutta... vasta keväällä 07 siis pääsen tänne tosissaan jännittämään muiden mukana... huokaus... odotusta odottavan aika on pitkä... ;) Mietin tässä vaan, että mitenkähän sitä alkaisi jo valmistella, että olisi sitten olosuhteet otolliset. Liikuntaa varmaan voisi vähän lisätä ja syödä terveellisemmin... ...

Oho, huomasin just että olihan täällä jo toinen Inkku, ja ihan vielä samassa keskustelussa... Sorisori... Jospa minä olen sitten vaikka Inkku78, kunnes löydän semmoisen täältä... :)

Heippa taas!

No niin, pitääkö tän kropan nyt vielä kiusata oikein tahallaan.. lieneekö yleistä stressiä vai mitä, mut mun menkat on myöhässä. Päivän, eikä se ole mitään, mutta kun muutenkin suree sitä ettei voi lasta alkaa yrittää vielä, niin on kauheaa se että tulee edes mieleen se mahdollisuus että... Tosin raskaaksitulomahdollisuuksia on ollut tässä kierrossa tasan yksi ja sekin suurimmalti osin kumin kanssa, joten turha pitää ajatusta todellisena.

Meidän yritys alkanee toukokuun kieppeillä07, pitkä aika...

Sentään yhden ""porkkanan"" olen keksinyt: jos ajattelee, että joka menkkojen jälkeen on kiertoa lähempänä aloitusta, niin menkat saa jonkin tarkoituksen ajanlaskussa. Kyllähän noin 14 kierron kuluttua kuulostaa paljon kivemmalta kuin noin 450 päivän kuluttua:)

Tämä on tällaista. Kunhan ne menkat sitten myös alkaisi!!!

Heh, meillä on sama aloitusajankohta. Minulla on vielä pillerit käytössä ja ne on kyllä kuin joulukalenteri... :D Harmi vaan että vielä on aika monta luukkua... Noo, minä tässä lomaillessani neulon pieniä vaatteita... ;)

Heissan!

Minulla hieman samanlainen ongelma tässä edessä. Olemme mieheni kanssa juuri menneet naimisiin ja lapsiakin olisi mukava hankkia.. Mutta mieheni lähtee kesällä rauhanturvaajaksi vuodeksi!! Olemme olleet yhdessä 6,5 vuotta ja aikas tiiviisti senkin ajan. Että ensinnäkin se jo, että joudun miehestäni eroon tuntuu aivan kamalalta, mutta myös se että yrittämisemme lykkääntyy vuodella!

Olimme suunnitelleet että voisin sitten opinnäytetyötäni tehdä masun kanssa jo, mutta eipähän tarvi haaveilla.. :(

Toisaalta me olemme mieheni kanssa 'vasta' 24 vuotiaita, mutta kun on niin sanotusti antanut itselleen luvan haaveilla lapsista niin vaikea sitä on alkaa ajattelemaan toisella tavalla!

Ratkaisua on vaikea tähänkään keksiä.. Yrittäpä nyt sitten ajoittaa ovulaatiot sille ajalle kun mies tulee lomille.. Heh! Kulta älä tuu vielä kun mun ovulaatio ei oo vielä :)

Mutta jaksamista siis sinulle Elisa ja kaikille muille jotka tässä samassa 'veneessä' ovat!

HEi taas!

Kiva että meitä kiukkuilija-yrityksen odottajia on useampia! En siis ole suinkaan ainut, joka käy lukemassa näitä sivuja ihan vaan kateuttaan..

Nyt on vielä flunssakin päällä, eikä kroppa ymmärrä ruveta normaaliin toimintaan. Muuten sillä ei olisi väliä, mutta mitä enemmän kierto heittää, sitä hankalampaa se sitten joskus on..

Joo, tosi koomista seurata täällä kateudesta vihreänä kun muut yrittävät. Varmaan olen jo ihan sekaisin kun pääsen tuohon pisteeseen... :) Mies sanoi, että pitää ostaa mulle vauvanukke, että selviän tän reilun vuoden... köh. Tämän palstasurffailun miinuspuoli on vaan se, että alkaa entistä enemmän pelkäämään että vauvaa ei kuulu sitten vielä vuoden-kahden yrityksenkään jälkeen. Minulla kun on vielä semmoinen sairaus/vaiva, joka oikeastikin saattaa saada aikaan sen... :( Mutta pitää olla yrittämättä maalailla piruja seinille vielä, murehtii sitten jos tulee ajankohtaiseksi. Pitää nyt vaan alkaa treenailla selkää ja muutenkin lihaksia takaisin sohvaperunakauden jälkeen...
Taidetaan muuten olla niitä harvoja tällä palstalla, jotka oikeasti odottavat menkkoja. Minulla max 15 jäljellä ennen kuin alkaa tositoimet. :D

Siis tämä on jo pyrstöstä! Flunssa päällä ja kierto (normaalisti 30-34) raksuttelee kaikessa rauhassa päivällä nro 38. Hitto! Eikä merkkiäkään tädistä..

Palstaslangi on tarttunut hyvin minuunkin, kaikki mahdolliset klöntit, ovikset ja tikutukset ovat tulleet näistä jutuista tutuiksi. Se tässä juuri huono puoli onkin, kun tieto lisää tuskaa, ja tämä odottelu kärsimättömyyttä. Kaikista parasta olisi, jos kroppa nyt vaan kiltisti kulkisi kuin kello kierrosta toiseen, niin tietäisi ainakin olevansa valmis yritykseen..

Meillä ei tarvita vauvanukkea, kun siskoni odottaa. Että oikein kaivelisi.. no, kivahan se on saada sukuun pikkuväkeä, mutta on tosiaan nihkeää rinnastaa omaa tilannettaan muihin, joilla olisi ainakin periaatteessa mahdollisuus yhteiseen perheeseen vaikka heti. Ja sitten ne muut lykkäävät ja lykkäävät ja hankkivat mielummin koiranpentuja tyyliin kyllähän me halutaan lapsia ja onhan meillä kaikki kohdallaan mutta jos nyt vielä matkustelis..

Onpa sekavan katkeran kuuloista, kyllä tää menee normaalisti ihan huumorilla (melkein), mutta tänne kun on jollain lailla lupa purkaa ne negatiivisemmat ajatukset, niin tännehän ne sitten myös päätyy.

Löysin tän palstan aivan vahingossa pari kuukautta sitten, ja sen jälkeen lueskelu on ollut vaihtelevan säännöllistä. Ensin koukutuin jännäyslistoihin, on niin kiva lukea mitä ihmiset kirjoittaa plussattuaan. Sittemmin se on vähentynyt- muiden kp:T ei lopulta ole kuitenkaan loputtoman kiinnostavia. Ja nyt sitten sain aikaiseksi kirjoittaa itse. Onneksi sinäkin Inkku78 olet täällä, muuten tuntisin itseni tosi friikiksi:P

Meillä on suvussa sekä sellaisia vaivoja jotka haittaa tai estää lasten saannin, että paljon superhedelmöittyjiä kaksosineen. Tässä sitten jännätään kumpaan ryhmään kuulun,. Itselläni ei ole mitään vaivaa sinänsä, mutta täällä lueskellessa tulee kamalan tietoiseksi kaikesta mikä voi mennä pieleen.

EI auta:) taidan mennä lueskelemaan mitä jälnnäyslistoille kuuluu:)

Hehee, mitäs me friikit... :)

Minä kävin tällä palstalla ensimmäistä kertaa joku pari vuotta sitten. Silloinkin tuli jo vähän vauva-ajatuksia mieleen, mutta jotenkin ne onnistuu sysäämään sivuun silloin jos elämäntilanne (lue: parisuhde) on huono.
Jollain ihmeen kaupalla onnistuin vielä kuitenkin löytämään kaikkien noiden ""kaverit_kalja_muut_naiset _ja_villi_sinkkuilu_menevät_kaiken_edelle"" -miesten paljoudesta ihanan perinteisen kunnon miehen, josta tulisi varmasti myös hyvä ja vastuuntuntoinen isä. Siinäpä sitten on vauvakuume saanut hyvää kasvualustaa, kun palaset tuntuvat vihdoin loksahtavan kohdilleen... ja tämä palsta ei tosiaan ole omiaan karistamaan noita haaveita. Varmasti häviän välillä täältä palstalta tämän vuoden aikana, mutta palaan kuitenkin aina takaisin rikospaikalle. Pitää kyllä kaivaa tätä keskustelua ajoittain esille joka tapauksessa, palataanhan me sitten hihat käärittyinä ja valmiina tosi toimiin sitten ensi vuoden toukokuun korvilla. :D

Voi ihme kun loma uhkaa loppua, pitäisi jotenkin löytää keskittymiskykyä kouluhommiin, mutta minkäs teet... ...

Mä jäin koukkuun tähän palstaan kun luulin olevani raskaana ehkäisystä huolimatta, ja oli pakko saada lukea muiden kokemuksia. En käy täällä säännöllisesti, mutta silloin tällöin hiukan haaveilemassa.:)

Olen 27, ja meillä on miehen kanssa edessä vielä vuosia ennen lasten saamista; miehellä on opiskelut ihan vaiheessa eikä oma työtilanteeni ole kovin hääppöinen. Kun talous on muutenkin minun vastuullani vielä monta vuotta, on tässä yritettävä tsempata..miehen opinnot kun on kuitenkin tosi vaativia, eikä hän voi mennä töihin ilman että opiskelu kärsisi pahasti. Hyvä puoli on se, että kun hän valmistuu, niin työpaikka on taattu...ja silloin..;)

Minä hillitsin vauvakuumetta ottamalla sen koiranpennun.:) Ehkä absurdia jonkun mielestä, mutta pakko se hoivaamisvietti johonkin oli purkaa! Nyt meillä onkin kyllä niin hyvin hoidetu ja harrastuksilla kyllästetty koira ettei ole epäilystäkään etteikö se ole tämän talon silmäterä. Ja minä nautin siitä että on edes joku pieni olento jonka hyvinvoinnista pitää huolta.

Teen myös laskelmia siitä, paljonko tarvitsen rahaa säästöön, että voin ostaa lapselle mitä haluan, jäädä hoitovapaalle jne. Ja näillä mun tuloilla tässä onkin edessä melkoinen urakka säästää tuo summa. Jokainen kuukausi, kun laitan säästötilille, ""lapsitilille"" vähän rahaa, olen tavallaan taas kuukauden lähempänä sitä hetkeä, että unelmasta voi tulla totta...
Toinen tapa hillitä vauvakuumetta on ottaa hoitoon kaverin vilkas tenava, joka on ihana, mutta vaativa! Siinä voi sitten miettiä, että mitä jos minunkin tuleva lapseni on samanlainen tulisielu elosalama? Vielä on mahdollisuus nauttia hiljaisesta ja siististä kodista, jonka seinissä ei ole värikynäsuttua, akvaariossa lillu puolta legoarsenaalista ja tietokoneen näppäimet ole tahmeat ja jumissa koska joku kaatoi niihin vahingossa pillimehua. Puolensa tässäkin.:)

Koeta kestää, Elisa!:)

Heippa:)

Täällä taas, tulin hoitamaan koneelle jotain ihan oikeita asioita ja sainkin ne hoidettua, mutta ainahan täälläkin tulee käytyä.

Flunssa on onneksi ohi mutta mitään muuta ei sitten kuulukaan, nyt kp 41. Naureskelin tuossa että kun on nin tottunut ajattelemaan raskauden olemassaoloa noin ilmiönä, niin tuntuu jotenkin että mun naisena KUULUISI nyt ajatella sitä koko ajan ja jännittää ja pohtia koska pitäisi testata.. hoh hoijaa. No ehkä jos kp 50 tulee vastaan niin sit ihan jo tiedonkin vuoksi, vaikka käytännössä mitään mahdollisuuksia ei olekaan. Alkaa olla ihan absurdi fiilis, sitä miettii että voinko olla unohtanut jonkun session;)

Sinänsä tässä megakiertoilussa on ihan tuttua olla, menkat kun alkoi 11-vuotiaana ne oli totaalisen epäsäännölliset kunnes aloitin pillerit hoidoksi 17-vuotiaana,. Kierto oli ""noin"" 12-260 päivää, jossain välissä ne melkein säännöllistyi siihen 50-60 päivään:P Sitten popsin pillereitä enemmän ja vähemmän tauotta, oli siinä joku tauko välissä ja merkit vaihtui yhdistelmistä keltarauhashormoneihin ja takaisin. Puolitoista vuotta sitten mies ehdotti, että olisi kiva tutustua muhun ihan omanan itsenäni, mielialat kun heitti aina pillereiden mukaan. Ja niin sitä on sitten kuljettu oikein kumeilla, ja-tadaa- tänä aikana kierto on ollut sen 30-34 päivää yhtä ainoaa kiertoa lukuunottamatta, jolloin se oli 39 (vuosi sitten).

Ymmärrätte siis varmaan, että tämä kierto ei ilahduta. Entä jos se palaa takaisin vanhoille raiteilleen? Ja mitä se silloin kertoo?

Muuten tässä on ollut kivaa, aurinko paistaa, oli mahtava viikonloppu;) ja hommat tuntuu sujuvan. Odottelen tässä jo että lumet sulais ja tulppaanit alkaisi nousta. Niin ja pääsisi taas lenkille!! Nyt olen talven käynyt sisäjumpassa, mutta ei se ole ihan sama kuin tuolla ulkona lönkytellä.

Kyllä se Mia olisi varmaan mullakin koiran hankinta ihan varteenotettava vaihtoehto, mutta ei onnistu kun mies on allerginen. Lapsena mulla oli koira, joka jäi sitten vanhemmille. On nyt 12-vuotias ja tosi pirteä otus, siihen voi hiukan purkaa paijailunhimoansa:) Kotioloissa on tyydyttävä akvaarioon, vaikkei se kyllä auta vauvakuumeeseen millään tavalla. Mutta onpahan kotona jotain elämää:)

Kivaa päivää kaikille:)

Elisa

Huomenna napsin viimeisen pillerin tästä listasta, ja pian onkin enää 14kk jäljellä. Jes! :D Pieniä valmisteluja olen jo puuhaillut joutessani. Liikuntaharrastukset on jääneet aika vähiin edelleen, mutta pienen rautakuurin aloitin, ja vähän vitamiinilisää näin niinkuin valmistautumismielessä. Karkki maistuu kuitenkin yhä turhan hyvin myös...

Minäkin olen odottanut, milloin se flunssa oikein iskee, käynyt on härnäämässä vähän ja mutta kunnolla ei ole vielä vaivannut. Ihana kuitenkin kun aurinko vihdoin paistaa ja alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä että kesäkin saattaa tulla jossain vaiheessa... :)

Meiltä löytyy jo valmiiksi koira ja setti muitakin karvapalloja, mutta eihän se tietenkään aivan sama asia ole vaikka niitä voikin paapoa.

Että tämmöistä täällä tällä kertaa. Kesää odotellessa! :)

No nih, yksi kk sullakin sitten vähemmän. :) Minä en oikein tiedä pitäisikö pillerit jättää pois jo aikaisemmin kuin aikoo yrittää, kun en tiedä miten epäsäännöllisenä NE mulla alkaa, mutta voi kyllä olla ettei sitä kuitenkaan malta enää alkaa kunnolla ehkäisemään sitten muilla keinoin. Ilmeisesti epäsäännöllisissä menkoissa paras sauma raskautua on just kun jättää pillerit ja muuten sitten vähän sen jälkeen, jotenkin näin olen ymmärtänyt. Mutta onhan tuossa vielä aikaa, juttelee sitten vaikka lääkärin kanssa kun pillerireseptiä menee uusimaan.
Voi äly kun on paljon kouluhommia mitä pitäis jaksaa muka tehdä. Tekis mieli vaan puuhailla kaikkea joutavaa, niinku vaikka neuloa pieniä vaatteita. :)

Huokaus! Syvä huokaus... Pääsisi jo tuonne jännittämään muiden kanssa! :) Tarttis keksiä jotain kivaa tekemistä, niin saisi harhautettua ajatukset pois näistä jutuista, menisi aika nopeammin. Koulun suhteen on tullut taas uupumus, alkaa olla mehut lopussa tämän vuoden suhteen. Onneksi ei ole enää kun pari kuukautta ja sitten kesä! Ensi vuonna taitaa koulussa olla lastentauteja ja/tai naistentauteja ja synnytyksiä. Saapa nähdä miten tulessa silloin olen. :D

Heippa taas!

Juu, ne siis oli ja meni, ja nyt sitten että koskahan ne seuraavat tulee...

Mitenköhän se oikeesti menee noitten pillerien kanssa, riippuu tietysti siitä minkälaisia syö. Niissä selosteissa yleensä lukee se vaikutusmekanismi, eli että ehkäiseekö se ovulaation, vai hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen, vai Meinaan että noistahan se riippuu onko raskaaksitulo helppoa vai vaikeaa heti lopettamisen jälkeen. En nyt tosiaankaan muista, mutta kysysitten lääkäriltä, eiköhän ne osaa kertoa:)

Huoh, kohta pitäisi töihin mennä. Tulin reissusta aamulla ja kovasti päiväunet houkuttaisi:) Mulla on kanssa työ jossa olen lasten kanssa tekemisissä, eli kyllä tässä pakostakin virkistyy.

Mulla on varmaan hirveät defenssit nyt päällä tämän vauva-asian kanssa, nähtiin kaupungilla yksi tosi söpö just ja just kävelevä lapsi, ja jotenkn en osannut innostua siitä ollenkaan. Normaalisti olisin ihastellut ja yrittänyt ottaa kontaktia, mutta nyt oli aivan samantekevää mikä siinä kävelee. Sama juttu vähän aikaisemmin, kaverin kolmikuista ei tehnyt mieli edes ottaa syliin. Kai tämä käänteinen psykologia tosiaan alkaa toimia, hullulta tuntuu mutta jotenkin sitä alkaa ajatella että tässä olen, kohta kolmeakymmentä lähestyvä lapseton aikuinen. Inhottavaa.

No niin jos sitä menisi iskemään jotain väriä naamaan (purkista) ja joisi kahvin loppuun ja lähtisi. Illalla pääsee sitten takaisin kotiin:)

Moi taas! Minä vaan pakerran kouluhommia edelleen, ei mitään uutta maan päällä, paitsi tietysti yksi pillerilista vähemmän. :)
Minuun ei ole tuommoiset puolustusmekanismit vielä iskeneet, paremminkin entistä enemmän sekoilen vauvajuttujen kanssa. :) Mies tuntuu välillä ihan tahallaan pistävän pökköä pesään esim kaivelemalla kaupan alennuskorista minitossuja jne. Reilukerho...
Onneksi kohta on jo vappu. Kesällä on onneksi aina muutenkin kaikkea kivaa, niin menee aika nopeammin. ...ja loppuu nämä tentit...

Eli tämmöistä täällä, ei mitään asiaa taaskaan. :p

Heipparallaa!!

Ulkona sumuilee, kengät kastuu jo melkein ikkunasta katsomalla, mutta se ei menoa haittaa! Jotenkin tämä päivien piteneminen virkistää kuitenkin, ja sitä paitsi nyt on perjantai, mun luksuspäivä!! Olen sellasella alalla, että usein viikonloppuinakin on jotain töitä, ei tosin aina, ja tänä vuonna perjantait on ollu melkein joka viikko vapaat. Eli tässä istuskelen yhä yöpuvussa, mies lähti töihin jo, ja pohdin keittäisikö sitä lisää kahvia:)

Eilen illalla pimeässä maatessa ajattelin ensimmäistä kertaa sitä, kun tuossa jossain on se pinnasänky ja siellä on joku (no tähän asti olen ajatellut sata kertaa aikaisemminkin) ja (nyt seuraa siis tarinan mutta-osuus) kuvittelin että olen menossa nukkumaan, ja sitten sieltä pinnasängystä alkaa kuulua ininää... voi ei!! Nukkuminen on yksi lempipuuhistani, ja pysyäkseni virkeänä tarivtsen oikeasti sen 9 tuntia yössä. Miten ikinä sitä tulee selviämään niistä valvomisista?? ei auta kuin luottaa siihen, että kyllä luonto hormooneineen pitää jopa mut hengissä lyhyemmillä tai olemattomilla yöunilla. Ja kun sitten kerroin miehelle mitä mietin (hänellä se vauvakuume on ollut jo vuosia ja mulla vasta alle vuoden) niin oli heti keksimässä hyviä ratkaisuja ja todistelemassa, että voidaan sitten nukkua vuoroöin, korvatulppien kanssa aina se jonka vuoro on, että kyllä se hoituu:)

Kuten inkku huomaat, ei ne defenssit ole kaiken aikaa yhtä voimakkaat:) Mutta en kyllä ikinä uskaltaisi vielä alkaa mitään lapsen vaatteita neuloa, pelkään että sillä lietsoisin vain tätä päivien laskemista entisestään! Tai ei nyt päivien, mutta kuukausien. Ja niitähän oli siis jäljellä .. no. monta. Tykkään sinänsä tehdä kaikenlaista käsityötä aika ajoin, mutta toistaiseksi teen vaatteita vaan itselleni:)

Vaikka periaatteessa olen ajatellut etten siirry noihin oman navanaluksen tarkkailupuheisiin täällä, on silti pakko kertoa yksi hyvä juttu: Vaikuttaisi siltä, että viime megakierron jälkeen (limiksien perusteella) tästä on tulossa ihan normaali. Eli ei koko systeemi sentään heitä aivan häränpyllyä.

MUkavaa viikonloppua!! ELisa

Vuoden päästä napostan viimeistä pillerilistaani! Jee! (Onnetonta! ;) )

Mulla on samaa vikaa tuon unen kanssa, ainut vaan ettei 9 tuntiakaan meinaa riittää minulle. Jotenkin tuntuu että voisin vaan aina nukkua. En juo kahvia normaalisti, mutta nyt olen opetellut vähän, se kun on ainut keino pitää minua edes lähes normaalin mittaisen päivän hereillä. No, kohta helpottaa elämä koulun suhteen, piristyy kummasti kun voi vapaa-aikanaan tehdä kivempiakin juttuja kuin lukea oppikirjoja. Ainut mitä kiinnostaisi lukea olisi tämän ""alan"" kirjallisuus, jospa ensi vuonna olisi lastentauteja tai synnytyksiä, varmaan olisin ainakin aktivoitunut opiskelija...

Oletko Elisa kerännyt jo mielessäsi jotain ""niksinurkkaa"" ja muuta mitä pitäisi tehdä h-hetken lähestyessä? Minä pistän jotenkin automaattisesti korvan taa kaikki ""greippimehua ja jalat korviin"" -vinkit sun muut, jos vaikka sitten on joskus käyttöä. :). Sitten tietty olen merkannut kalenteriin et varaan lääkäriajan noiden mun lääkkeitten tiimoilta, et tarpeen tullen vaihdetaan ne turvallisiksi, ja foolihappoa pitää muistaa ostaa ensi keväänä...niin ja hammaslääkäri pitää kans saada ens keväälle, hehheh. Että näin koomisia piirteitä alkaa tämä minun homma saada. Onneks on tuo koulu joka pitää kohtuukiireisenä, muuten menis ihan mahdottomaksi. :D

Kaveri muuten sai vauvan viime viikolla, voi että toinen on suloinen... ääh. Pökköä tuli taas kohtuullisesti pesään. :) Minusta on aina niin kivaa myötäelää ja jännittää kun muut odottavat vauvaa. Kai sitä vielä uskoo tuosta sairaudestansakin huolimatta saavansa joskus itsekin vauvan, kun vielä osaa olla iloinen muitten puolesta. Voi olla vähän toinen ääni kellossa sitten jos rupeaa vuosi - pari menemään eikä vauvaa kuulu... Pakko kyllä myöntää että sekin pelko välillä mielessä pyörii, ja ehkäpä just siksi sitä on niin kiinnostunut pyörimään täällä. Saa positiivista energiaa kun jollakulla tärppää vihdoin ja myös noita niksipirkkatason vinkkejä, jotka voisi onnistumistodennäköisyyttä sitten nostaa, kun VIHDOIN siihen jännääkin jännempään vaiheeseen elämässään pääsee.

Jaaha, maa kutsuu... pitää taas mennä lukemaan. :)

Yhteistyössä