sepram lääke+imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
onko kellään kokemuksia imetyksestä ja lääkkeestä?onko tullu vauvalle mitään haitta vaikutuksia?mulle lääkäri anto kyseisen lääkkeen paniikkihäiriöön ja sano et voi imettää,mut jos vauva on unelias tai muuten kiukkuinen niin pitää lopettaa.nyt mietin et uskallanko aloittaa syömään lääkettä...

Heippa, mulla oli ennen raskautta sepram jonka lääkärini vaihtoi muistaakseni seronil nimiseen kun kerroin yrittävämme raskautta.Sanoi myös,että vasta kun imetys loppuu niin sitten vaihdetaan takaisin sepramiinTotesi kuitenkin,että sepramiakin voi syödä raskauden ja imetyksen aikana,mutta tämä seronil on kuitenkin turvallisempi vaihtoehto.Imetyksen aikana lapsi oli ok.Olen syönyt pian 10v lääkkeitä paniikkihäiriöön aina välillä.Toisinaan pärjään useitakin kuukausia ilman.

Syön tällähetkellä sepram lääkettä masennukseen ja paniikkihäiriöön, alussa aloitin 20mg, kun olin raskaana, ja nyt vauvan syntymän jälkeen nostettu 30mg:aan, vaikka pakkoajatukset ja paniikkihäiriö(kohtaukset)katosivat, niin masennus jäi joten ihan turvallisia ovat nämä lääkkeet.Kuka lääkäri uskaltaisikaan määrätä raskaanaolevalle, tai imettävälle äidille lääkkeet jotka olisivat haitallisia lapselle?!

Tyttöni on nyt reilun kahdenkuukauden ikäinen, ja ihan pirteä ja iloinen tyttö.En ole huomannut mitään omituista.juuri sellainen hän on kuten vauvojen kuuluu ollakin.Rauhallisin mielin voit lääkettä ottaa, ja pääasia että sinä itse paranet ja voit hyvin.Jos äiti voi hyvin, niin lapsi voi hyvin myös.
Lääkärini sanoi että Sepramista erittyy vain vähän äidinmaitoon lääkettä, eikä ole haitallista.Muista kuulemma erittyy enemmän, joten ne eivät ole niin suositeltavia.

Voimia!

Myös minä käytän Sepramia 40mg ja imetän. Lääkkeen käyttöä en tosin saanut aloittaa niin kauan kuin täysimetin vauvaani, vaan vasta sitten kun vauva söi muutakin kuin tissiä. Mitään vaikutuksia en vauvassa huomannut. Mulla meni yli kuukausi ennen kuin lääke alkoi vaikuttaa, mutta nyt päivä paistaa taas tännekin!