Hae Anna.fi-sivustolta

Serpentiini

Viestiketju osiossa 'Muotifriikit' , käynnistäjänä Romanttisten vaatteiden ystävä, 21.02.2007.

1. Julkkisten päällä näkee lehdissä usein vaatteita, joita he sanovat "saaneensa" Serpentiiniltä, ja nimi vilahtaa joskus TV-ohjelmienkin puvustajana. Yritin etsiä googlella liikettä, mutta en löytänyt. Mistä Serpentiinin vaatteita voi ostaa? Saako muualta kuin Hesasta? Löytyykö myös pieniä kokoja?

2. kristi** Vierailija

Serpentiinin liike on Ateneuminkujalla Helsingissä, Töölössäkin on ennen ollut joku, ei taida kuitenkaan olla myymälä. en ole varma.

3. Kauniita Vierailija

Serpentiini on itse asiassa tukkuliike, joka tuo vaatteita maahan Ranskasta (ehkä muualtakin) ja jälleenmyyjät myyvät niitä tuon Ateneuminkujan liikkeen lisäksi. Yrityksen perustajasta on ollut juttu jossain lehdessä. Vaatemerkki on siis jotain muuta kuin Serpentiini, mutta vaatteisiin on lisätty Serpentiinin oma pahvilappu. Koot varmaan vaihtelevat mallin ja valmistajan mukaan.

Keski-Suomessa vaatteita myy ainakin Jyväskylässä Minzi, Äänekoskella Netti-Sofia ja Viitasaarellakin joku liike. Serpentiinin vaatteilla tuntuu olevan oma vannoutunut ihailijakuntansa henkilöitä, jotka osaavat pukeutua hyvin ja tyylikkäästi.

4. ei pahalla! Vierailija

5. Tekokuitu Vierailija

Eli sama konsepti mitä Ferrerillä?

6. ts. Vierailija

jos on jouluihmisiä, haluaa näyttää joulukuuselta ympäri vuoden, niin katse vakaasti kohti Serpentiinin ja/tai Ferrerin vermeitä! :) Blingbling....

7. paris forever Vierailija

serpenttiinin vaatteita myytiin mm. fiorellaan aikanaan, ja pariisissa käydessäni heidän myymiinsä merkkeihin törmää lähinnä basaareissa. kertonee jotain: rytkyjä.

8. Kauniita (edelleen) Vierailija

En nyt sanoisi mauttomastikaan, mutta erilaiseen tyyliin, joka ei ole yksinkertaistettua business lookia.

Ja halpuuskin on hyvin suhteellista. Se mikä Helsingissä on halpaa, voi jo olla periferian asukaskunnalle kallista. Keskiviikon TV 2 "Taivaan tulet" kemijärviä on joka läänissä. Te hesalaiset ette varmaan uskoisi, kun näkisitte, kuinka pihejä pienillä paikkakunnilla ollaan vaateostosten suhteen. Mummut ja monet nuoremmatkin lähtevät ostoksille vasta sitten, kun ALEn poistokoreista löytyy tavaraa, ja vielä niidenkin ostosten hintoja päivitellään. Tai sitten ostetaan kaikki vaatteet halpahallista. Ja sehän näkyy katukuvassa. Serpentiiniin pukeutuvat ovat pikkukaupunkien hyvätuloisia!

9. made in paris Vierailija

halpuudella tarkoitetaan tässä tapauksessa: huonolaatuisia JA ylihinnoiteltuja.

kyllä serpentiinin vaatteista maksaa saa. tosin silloin maksaa tyhjästä, koska laatu on ala-arvoista.

10. _ninnu_ Vierailija

kuljen usein serpentiin ohi, enkä yleisesti ottaen pidä tyylistä näyteikkunan perusteella. olen kuitenkin ostanut sieltä vuosia sitten rene derhy -merkkisen hameen joka on edelleen mielestäni kaunis ja käyttökelpoinen.

11. öööh Vierailija

Eikös nämä kaikenkarvaiset missit, mallit ja wanna-be-julkkikset käytä näitä Serpentiinin vaatteita...? Ja muistaakseni en ole yhtäkään onnistunutta asukokonaisuutta heillä nähnyt (siis silloin kun on maininta, että vaatteet ovat serpentiinin)... 90-luvulla teininä minäkin pari paitaa sieltä ostin, kun kaiken maailman hörhelöt yms. olivat muotia. Ja laatu ei ollut kyllä mitään hyvää.

12. Lillis82 Vierailija

Minäkin olen joskus tehnyt löytöjä serpentiinistä - tosin en vähään aikaan.
    Jos katsoo vain näyteikkunaa, niin eihän se kauppa todellakaan näytä muulta kuin "joulukuusikaupalta". Kehottaisin silti menemään kauppaan sisään ja katselemaan - kun antaa silmälle mahdollisuuden löytää jotain kivaa, voi yllättyä.

Itse olen ostanut esim. übernaisellisen valkoisen hameen Serpentiinistä - silloin menin sisään kauppaan "ei täältä kumminkaan mitään löydä" - asenteella :)

Näin tarkemmin muistellen mulla oli tuolloin vielä mun vakava Gant-vaihe päällä, joka alkoi lievetä nimenomaan tuon Serpentiinihameen ansiosta (thank god, olin varmaan ihan ällöttävän preppy silloin ...:p)

13. Miten noiden liikkeiden vaatteet voi maksaa noin paljon, vaikkei ne edes ole minkään tunnettujen merkkien vaatteita?

14. Koska ne olivat yhdessä vaiheessa ainoa suomalainen vaatekauppa, joka myi ranskalaisia nuorten naisten vaatteita. Pyrkimys oli myös erottauta Fiorellasta, ja sen teinirytkyistä. Tämä on tehty pyhtaasti hinnoittelemalla, ei sillä, että tavara eroaisi jotenkin. Hinnoissa on ilmaa enemmän kuin kehtaa sanoa. Ranskassa samoihin merkkeihin törmää tosiaan basaareissa, niissä samoissa, joissa feikkilaukut kiertävät.

15. -Lily- Vierailija

Yrittäjä: Kaija Serpenttiini, naistenvaatekauppa Serpenttiinin omistaja, vaatteiden maahantuoja (liikevaihto pari miljoonaa euroa)

"Minulla on ollut Serpenttiini 13 vuotta. Serpenttiiniä ennen minulla oli muutama vaateliike Lahdessa. Ne perustin vähän yli 20-vuotiaana. Myin myös joitain itse suunnittelemiani vaatteita. Olen aina ollut muodin ja vaatteiden kanssa tekemisissä. Pidin vaatteista jo 5-vuotiaana. Menin lukion jälkeen Ateneumiin eli nykyiseen Taideteolliseen korkeakouluun. Se on ollut minulle käyttökelpoisempi koulutus kuin liiketaloudellinen. Bisneksen olen oppinut työn ohella."

"Tärkeintä on se, että on silmää. Sitä ei voi oppia: se joko on tai ei ole. Tiedän heti, että joku vaate myy ja joku ei myy. Kun valitsen Pariisissa vaatteita myytäväksi, tiedän heti, tuo, tuo, tuo. Oma silmä pitää olla, sillä tällä alalla kaikki pitää omaksua niin nopeasti. Kun aamupäivällä näkee, se pitää olla iltapäivällä omaksuttu. Muodin parissa työskentelevän pitää olla kiinnostunut ihmisistä kadulla, elokuvista, musiikista, teatterista ja maailmantapahtumista. Esimerkiksi syyskuun 11. päivän tapahtumat synnyttivät lippumuodin."

"Muoti on Suomessa yhtä nopeasti kuin se on Pariisissakin. Ainoa huono asia Suomessa on se, että markkina on niin pieni. Tuloshan syntyy hittituotteista: niistä joita myydään tosi paljon. Jos ihmisiä olisi enemmän, olisi hittituotteitakin enemmän. Hittituotteita ovat olleet spagettiolkaintopit, minihameet, capri-housut, minimekot. Tämän kesän hitit olivat farkkuhameet ja mekot. Syksyllä tulee voimakkaasti ruskea ja hameet, joissa on epätasainen helma. Minulla on sellainen nyt päälläni. Käytän liikkeeni vaatteita. Olen pukeutumiseltani pitkälti fashion-tyyppi."

"Työllistän yli 10 ihmistä. Minulle on tärkeää, että ihmisillä on töissä mukavaa, koska hyvä fiilis paranta työmotivaatiota. On tärkeää, että vaatealalla työskentelevällä on silmää. Katson työhönottohaastattelussa haastateltavan vaatteet kyllä sillä silmällä."

16. -Morgan- Vierailija

Kyllä Serpentiinistä saa laatuakin! Aika asiantuntematonta sanoa, että Fiorellan ja Serpentiinin ero on vain hinnoittelussa kun näin ei ole! Mä oon joskus ostanut Serpentiinistä esim. laadukkaita Morganin vaatteita, joille on omat liikkeensä Keski-Euroopassa, eivätkä ole sieltä halvimmasta päästä.

17. Morgan-fani Vierailija

No enpä olisi uskonut Morgania löytyvän Serpentiiniltä! Itselläni on just päällä Morganin paitis, jonka ostin toissa kesänä Morganin liikkeestä Barcelonasta. Morgan ei tosiaankaan ole mikään halpa ketju, ja laatu on hyvä. Heillähän on liike esim. Pariisissa Champs Elyseellä, ja hinnat sen mukaisia. Olen luullut, ettei Morgania myy kukaan Suomessa, toivoisin kyllä löytäväni.

Tämä ei tarkoita sitä, ettenkö pitäisi Serpentiininkin vaatteista.

18. -Morgan- Vierailija

^en tiedä myykö enää, mutta itse olen tosiaan sieltä Morgania ostanut.

19. - Vierailija

Myös Ferrer myy Morgania.

20. Morganista Vierailija

No kyllä Morgan nyt suht halpa ketju on. Itse esim. ostin hiljattain Pariisista paitiksen ja korkkarit Morganilta ja maksoivat yhteensä aika tarkalleen 100 euroa. On mulla pari muutakin Morganin vaatetta ja laadun olen kyllä kokenut huomattavasti paremmaksi kuin esim. Zarassa.

21. Jaa, no ei nyt ihan Vierailija

Myöf Fiorella myi Morgania. Ei se mikään laatumerkki ole. Ylihinnoiteltua ranskalaista Mangoa.

22. aleksi 13 Vierailija

aleksi 13:lla on katutasossa oma morgan shoppi

23. Morgan-"merkki" Vierailija

Ranskassa Morgan on kuulemma köyhien nuorten ja opiskelijoiden suosiossa. Ihmettelin kun siellä topit maksoivat vain korkeintaan 15-25 euroa, hameet 20-30 euroa ja housut 25-40 euroa. Toinen vastaava edullinen massatuotantomerkki on Jus d'Orange tai joku sellainen.

24. Eheiii Vierailija

Eikä muuten oo! Siinä myydään Kookaita

25. Morgan de Toi Vierailija

Aivan. Ja täällä hintoihin lisätään ilmaa vaikka kuinka, jotta menee "putiikkituotteena" kaupaksi...

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri