seulonta verikokeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja merette
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

merette

Jäsen
09.10.2009
103
0
16
Heips!
Ihan olisin utelias kuulemaan muiden tuloksia noista seulonnan verikokeista.
Eli millä viikolla otettu ja millaset arvot tullu?

Itellä rv 9+4 ja S-HCG 134 ja S-PAPPA 544

En huomannu kysyä neuvolasta, että onko lukemat ok kuulosia ja nyt sitten niitä jäin miettimään.

Juu, niinhän se on joo, et noi arvot ja sit tosiaan se niskaturvotus ja kaikki muutkin mun tiedot keskenään antaa sit sen varsinaisen tuloksen, mut jotenkin kuiteskin kiinnostas tietää että millasia arvoja muilla noi verikokeet on ollu :)
Mä kun oon kova ressaan että onko kaikki hyvin, kun ultraan pääsen kuitenkin vasta kolmen viikon päästä.

Ja onkos toi S-hcg juttu nyt sitten sama kun ihan se pelkkä hcg arvo?? ku joskus oon kuullu että tuo hcg olis ihan tuhansiakin jollain ollu, niin voiko toi nyt sitten olla ihan sama arvo sit.

Heips!

Mulla oli S-papp-a arvo 3126, muistaakseni ja tuo S-hcg-b-v 86. Viikkoja 11+3
http://huslab.fi/ohjekirjan_liitteet/seulonta_alkuraskaudessa.pdf

Tuolta löytyy raja-arvot, mitä "pitäs" olla milläkin viikolla.
Mulla nuo molemmat arvot näyttäs huitelevan yläkantissa, mutta vissiin se ei kerro vielä mitään ku nuohan yhdistetään sen nt-tuloksen kanssa ja sitten lasketaan koneella se todellinen riski. Ja tosiaan tuo hcg ei oo se sama, mikä katotaan verestä ja mikä saattaa olla tuhnasia. Tuolla sivulla vissiin oli selitetty mikä tuo s-hcg-b-v on ja jos ei oo, niin googlella löytää :)
Meillä huomenna ultra ja kyllä jännittää ja pelottaa, että mikä luku sieltä sitten pomppaa.