Sf-mitasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Kävin tänään neuvolassa vkoja on 33+ ja sf mitta oli 37cm!!!
Kolme vkoa sitten se oli 31cm.
Neuvolan tätikin ihmetteli miten se oli noin pompsahtanut,meinasi mitata uudestaan mutta se sitten jäi..
Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja onko vauva sitten ollut isokokoinen?
Esikoinen oli yli 4kg mutta ei sf mitat huidellut tuollaisissa lukemissa koskaan..

Mulla sf-mitta kasvoi huimasti about noilla viikoilla (tai vähän myöhemmin). Keskikäyrältä käyrän yläpuolelle. Mitä lie käynyt sokeritasapainon kanssa tms. Ja mulla se oli huono merkki. Pojalla oli painoa 4700 g.

Alkuperäinen kirjoittaja Matma:
Mulla sf-mitta kasvoi huimasti about noilla viikoilla (tai vähän myöhemmin). Keskikäyrältä käyrän yläpuolelle. Mitä lie käynyt sokeritasapainon kanssa tms. Ja mulla se oli huono merkki. Pojalla oli painoa 4700 g.

Sokerirasituksessakin olen käynyt ja ne oli ok.
Millä vkoilla vauvasi syntyi?
Omalla kohdalla on mietitty käynnistystä,synnytystapa/painoarvioon olen menossa 2 vkon päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Matma:

Sokerirasituksessakin olen käynyt ja ne oli ok.
Millä vkoilla vauvasi syntyi?
Omalla kohdalla on mietitty käynnistystä,synnytystapa/painoarvioon olen menossa 2 vkon päästä.

Mullakin oli sokerit ok rv 27, sen jälkeen ei tutkittu, en siis varmuudella tiedä niistä. Itsekin olen ollut isokokoinen syntyessäni, mikä varmasti vaikuttaa - en tosin ihan noin iso.

Vauva syntyi rv 40+4. Käynnistystä yritettiin tableteilla viikkoa aiemmin, mutta kun mitään ei tapahtunut, minut passitettiin vielä kotiin. Vauva arvioitiin n. puoli kiloa pienemmäksi, muuten olisi ehkä turvauduttu järeämpiin keinoihin.

Hyvä, että nuo kokoarviot ym. tehdään. Ne vaan voi heittää paljonkin...

Yhteistyössä