sf mitta 31 rv:lla 30+, mitä se voi merkitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietääkö joku?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietääkö joku?

Vieras
minua alkoi mietityttämään kun ystäväni puhui että joutuu ylimääräiseen seurantaan koska sf mitta on niin suuri.

Itselläni rv 30+5 sf mitta 31, eli hieman yläpuolella ylintä käyrää, mutta ei sanottu neuvolassa mitään sen kummempaa tai ihmetelty asiaa. Äitiyspolille olen menossa käymään, mutta muusta syystä.

Pitäisikö tuosta sf-mitasta nyt huolestua, ja mitä se sitten voi tarkoittaa jos se on liian iso?

Ei tarvitse huolestua. Mulla on molemmissa raskauksissa sf- mitta ollut korkea, etenkin kuopusta odottaessa, jolloin se korkeimmillaan oli 42 cm rv 39. Vauvat ovat olleet normaalikokoisia, 4150g ja 4080g. Sf-mittaan vaikuttaa suuresti äidin koko ja mittasuhteet

Olen varmasti ihan lihonutkin tämän odotuksen aikana, ja olen keskimittainen pituudelta, 1,65m, että vaikuttaisikohan tuo asiaan..

Alkoi vain niin kovin huolestuttamaan kun ystäni puhui jo vauvan kehityshäiriöistä yms mitkä voivat olla syynä :(

Mulla sf oli kokoajan +2cm viikkoihin nähden. Mitään ei ollu vialla ja vauvakin keskikokoa. Vatsa kasvoi kovasti eteenpäin ja vauva kai pönötti silleen. Ei se pelkkä mitta kyllä kerro mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen varmasti ihan lihonutkin tämän odotuksen aikana, ja olen keskimittainen pituudelta, 1,65m, että vaikuttaisikohan tuo asiaan..

Alkoi vain niin kovin huolestuttamaan kun ystäni puhui jo vauvan kehityshäiriöistä yms mitkä voivat olla syynä :(

Varmasti äidin pituus vaikuttaa. Itsellä mittaa pari cm vähemmän ja eipä tilaa ollu kasvaa sielä sisemmällä.

Hassua että vaikka mulla meni "vaan" sf-mitat käsi kädessä viikkojen kanssa niin mua alettiin syynäämään neuvolassa :D Taisi olla suurimmillaan sf 37 cm ja se oli loppuun asti.. Mut pistettiin ylimääräiseen ultraan ja voivoteltiin että tuskin vauva nyt viittä kiloa on, mutta iso on... No vauva oli koko ajan pylly pystyssä pingottamassa mahaa ja oli sitte 3700 grammanen :p

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Hassua että vaikka mulla meni "vaan" sf-mitat käsi kädessä viikkojen kanssa niin mua alettiin syynäämään neuvolassa :D Taisi olla suurimmillaan sf 37 cm ja se oli loppuun asti.. Mut pistettiin ylimääräiseen ultraan ja voivoteltiin että tuskin vauva nyt viittä kiloa on, mutta iso on... No vauva oli koko ajan pylly pystyssä pingottamassa mahaa ja oli sitte 3700 grammanen :p

oli sitten pakko käyttää samaa nikkiä kuin toisella tässä ketjussa...

Yhteistyössä