Sf-mitta ja vauvan koko???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva äippä

Vieras
Kulkeeko sf-mitta ja vauvan koko käsi kädessä?Eli jos sf-mitta yläkäyräällä,vauva iso jössikkä ja jos alakäyrällä niin vauva ois siinä tapauksessa pieni...Tämmöstä mietin tällä kertaa...??

ei voi siitä mitasta ennustaa vauvan kokoa. ei minulla ole voinut, eikä kenelläkään tuttavallakaan. just yks kaveri sai ison vauva ja maha ei ollu kummoinenkaan.

ei välttämättä. Vauvan asento vaikuttaa myös paljon. Mulla oli esikoisen sf-mitta pienempi kuin kuopuksen, joka oli kooltaan kuitenkin pienempi. Esikoinen oli koko ajan raivotarjonnassa, kuopus poikittainaperätilassa. Myös lapsiveden paljous voi aiheuttaa ison sf-mitan...

Mulla oli esikoista odottaessani sf-mitta alusta asti yläkäyrillä. Poika syntyi 2 viikkoa yli lasketun ajan ja painoi 3200g. Sen tosin tiesinkin, koska mua ultrattiin tosi paljon. Muuten varmaan olisinkin odottanut paljon isompaa vauvaa.

Eivat liity toisiinsa mitenkaan. Jokaisen masun kasvu on ihan omasta ruumiinrakenteesta kiinni.

Itsellani esikoisesta maha oli iso, en sf mittaa ulkoa muista mutta kayrien yli mentiin ja reippaasti. Vauva oli kuitenkin tosi pieni, taysiaikaisena syntyi 2,2 kiloisena.

Alkuperäinen kirjoittaja Solina:
Eivat liity toisiinsa mitenkaan. Jokaisen masun kasvu on ihan omasta ruumiinrakenteesta kiinni.

Itsellani esikoisesta maha oli iso, en sf mittaa ulkoa muista mutta kayrien yli mentiin ja reippaasti. Vauva oli kuitenkin tosi pieni, taysiaikaisena syntyi 2,2 kiloisena.

Ruumiinrakenteesta joo. Mun lyhyeen varteeni ei pitkäkoipinen sopinu niin että maha ois pysyny käyrillä. Maha kasvoi edessä ja pönkötti.

Yhteistyössä