Hae Anna.fi-sivustolta

shaman?

Viestiketju osiossa 'Kanava' , käynnistäjänä hukassa, 21.06.2011.

1. hukassa Vierailija

katsotko voimaeläintä minullekin? lapsena rakastin bambi-kirjaa. myöhemmin on kotka ja joutsen tuntuneet läheiseltä. nykyisin en oikein tiedä. olen ehkä vähän hukassa elämässäni.

2. jatkatko enää? Vierailija

ikävää jos et enää katsokaan näitä... olen tosiaan etsinyt voimaeläintäni useamman vuoden ajan. elämässäni on ollut pitkään vaikeaa. olisin halunnut opastusta edes symbolin muodossa, tuomassa voiman ja tuen tunnetta esim. amulettina kaulalla tai ranteessa jos ei muuta. sen verran on selvinnyt, että karhu se ei ole, ei hirvi, hauki, käärme eikä ilmeisesti mikään eksoottinen eläin.

3. toteemipaalu Vierailija

mitä eläimiä unissasi on esiintynyt?

4. ap Vierailija

omat entiset, edesmenneet lemmikkieläimeni vain ja ihan omissa hahmoissaan.

5. toteemipaalu Vierailija

onko sulla ollut lemmikkinä kilpikonnaa?

6. ap Vierailija

ei ole...

7. toteemipaalu Vierailija

mieti tarkkaan, mitä eläimiä yllättäin ilmestyy polullesi, lenkkipolullesi,tai ensimmäisenä, kun avaat television jne.

osaatko meditoida?

8. ap Vierailija

periaatteessa kyllä, en vain ole harjoittanut sitä vuosiin. olen paljon yksinäni tekemättä mitään, mutta käytän sen ajan vaikeiden asioiden prosessoimiseen. täytyypä tosiaan seurata ympäristöä vähän tarkemmin. kiitos opastuksesta.

9. toteemipaalu Vierailija

follow the white rabbit ;)

10. ap Vierailija

all right : )

11. mietin tänään, mitä eläimiä kohtaan, mutta en tullut hullua hurskaammaksi. kaikki näyttäytyvät omassa luontaisessa ympäristössään eli kaupungissa oravat, jänikset ja pikkulinnut, rannalla perhoset, sudenkorennot ja vesilinnut, maalaismaisemassa kissat, koirat, laiduntavat lehmät ja hevoset ja metsässä enimmäkseen linnut.

annetaanko sinulle selvempää tietoa? vai eikö minulla ole enää mitään voimaeläintä?

12. Pelko, ujous, hermostuneisuus, nöyryys

Jäniksestä saat voimia selviytyä pelosta, pystyt elämään omiin taitoihisi luottaen, vastaanotat salattuja opetuksia ja intuitiivisia viestejä. Jäniksen voimiin kuuluvat myös nopea oivallus, vaistojen voimistaminen ja paradoksit. Jänis symboloi myös nöyryyttä, koska se on itse hiljainen ja syrjään vetäytyvä. Jänis muistuttaa meille siitä, että ei kannata pelätä. Pelko ruokkii itseään ja lisääntyy yhtä nopeasti kuin jänikset, synnyttäen juuri sen, mitä olemme pelänneet. Jänis-ihmiset ovat niin kauhuissaan onnettomuuksista, sairauksista ja kaaoksesta, että he kutsuvat itse noita asioita luokseen antamaan opetuksia.

Jos jänis missään muodossa tuntuu vetävän sinua puoleensa, se tulee ehkä muistuttamaan sinulle, että antaisit maailmankaikkeuden voimien tehdä omaa työtään ja lopettaisit turhan murehtimisen ja unohtaisit pelkosi. Jänis tarkoittaa aina sitä, että on aika arvioida uudelleen se prosessi, jota olet käymässä läpi. Se kehottaa sinua vapauttamaan itsesi negatiivisista ajatuksista ja rajoista, ja olemaan nöyrempi.

13. Voimaeläin: Jänis

Jänis on monipuolinen voimaeläin. Se yhdistetään niin kevyeen taikuuteen kuin syvällisempään itsetuntemukseen. Suomalaisessa kansanuskossa jäniksellä on ollut monenlaisia merkityksiä. Jäniksenkäpälä on vanha onnenkalu. Jänis tunnetaan myös taikurin apulaisena.

Suomessa metsäjänis on hyvin yleinen eläin. Talvella sen valkoisen turkin harmonian rikkoo vain mustaksi värjätyt korvanpäät. Kesällä jänis kääntää nuttunsa nurinpäin ja pukeutuu ruskeaan. Silloin korvanpäät jäävät valkoiseksi. Jänikseen liittyykin paradoksisuus. Se edustaa monia vastakohtaisuuksia ja toimii oppaana voimien murroskohdissa, pelkojen voittamisessa ja omien roolien tunnistamisessa.

Jäniksen voima

Jänikseen liittyviä vastapareja ovat viisaus ja hölmöys, feminiinisyys ja androgyynisyys, pelkuruus ja pelottomuus, seksuaalisuus ja viaton puhtaus. Kansantaruissa kettu tunnetaan keppostelijana, mutta tarinoiden jäniksetpä ovat loppupeleissä usein kettuja ovelampia. Jäniksiin liittyy raketin tavoin syttyvä oivaltaminen ja päättelykyky. Voimakas intuitio tekee siitä lähes luontaisen tietäjän ja voimaeläimenä se auttaa voimistamaan omia vaistoja. Kaikkein yleisimmin jänöön liitetään hedelmällisyys. Metsäjänikset saavat 3–15 poikasta vuodessa 1–3 eri poikueessa. Äidillisen tuen lisäksi jänis toimii apueläimenä raskautta yritettäessä.

Kolikon toinen puoli on paranoidisuus – jäniksen voima voi pistää epäilemään liiankin kanssa. Jäniksen läksynä on oppia, että elämä kantaa. Tätä symboloivat jäniksen leveät lapiomaiset takajalat. Jänis levittää varpaansa lumikengiksi ja pehmeäkin lumi kantaa sitä. Jäniksen on vaikea unohtaa kokemansa asiat. Luonnossa jänis siirtää ruoansulatusentsyymiä mahalaukkuunsa syömällä osan ulosteestaan. Tämä kuvastaa hyvin tapaa, jolla jänisihminen märehtii yhä uudelleen kokemiansa asioita tai kuulemiansa lauseita etsien niistä uusia merkityksiä.

Jänis jumalmyyteissä

Kiinassa voi nähdä patsaita, jossa jänis touhuaa morttelin kanssa. Patsaaseen on kuvattuna erityinen kuujänis, joka valmistaa morttelissa ikuisen elämän eliksiiriä.Se on kuun jumalattaren viestintuoja. Kiinalaiset kansanuskomukset kertovat, että naarasjänikset tulivat mystisesti raskaaksi kuun vaikutuksesta. Joskus hedelmöittämiseen riitti jänikseen osuva kuunvalo tai veden ylittäminen kuunvalossa. Kaunein versio kertoo naaraan tulleen raskaaksi nuolemalla kuunvaloa urosjäniksen turkilta.

Myös egyptiläisessä mytologiassa jänis liitetään kuuhun. Kasvavaa kuuta symboloi urosjänis ja vähenevää naaras. Tämäkin kertomus kuvastaa jänikseen liitettyä muodonmuutoksen ja androgyynisyyden aspektia. Samalla tavalla uskottiin Euroopassa aina 1700-luvulle asti. Egyptissä jänispäisiä jumaluuksia on kuvattuna Denderassa temppelin seiniin. Wenut-jumalattaren maskuliininen kumppani on Osiris Wennefer.

Euroopassa jänikseen liitetään myös jumalattaret Freya, Hulda ja Ostara.

14. ap Vierailija

ok, kuulostelenpa tätä. kiitos. ei olisi itselle kyllä tullut mieleenkään. kiitos vielä.

15. toteemipaalu Vierailija

sanoinhan siulle, että follow the white rabbit ;)

se on sanonta elokuvasta matrix ja taitaa se olla elokuvasta liisa ihmemaassakin ;)

16. ap Vierailija

niinpäs sanoit.

minä ajattelin, että kun lähtee kanin perässä pesäkoloon niin tapaa sillä matkalla voimaeläimensä... kani olisi shamaani ja pesäkolosta pääsisi aliseen. tapasihan liisakin sen irvikissan ; )

kissa. omg. mullahan on pehmotiikeri kirjahyllyssä.

17. toteemipaalu Vierailija

hienosti ajateltu!
    näinhän se käy, mielikuvamatka kanin perässä koloon. tämän vakituisen voimaeläinkanisi kanssa löydät yhden jos toisenkin voimaeläimen matkasi varrelle.
    onnea elämäsi polulle!

18. shaman Vierailija

19. hukassa Vierailija

lueskelin eilen noita linkkejä ja juttelin miehen kanssa näistä. jos voimaeläin on sellainen, jota itse muistuttaa niin sitten en ole kauris enkä jänis. lapsena olen voinut ollakin. jossakin linkissä luki, että henkinen shokki voi karkoittaa ihmisen voimaeläimet ja uskon, että mulle on käynyt juuri niin. toisessa ketjussa sanottiin, että "tiikeri-ihminen on ehkä elämässään vaiheessa, jolloin hän on hukassa itsensä kanssa". se sopisi tilanteeseeni, tähän nikkiin ja siihen pehmotiikeriin joka oli "pakko" ostaa, kun se "tahtoi tulla mukaan". muita pehmoleluja mulla ei ole.

mieheni on viisas, lempeä ja valpas ja tuo ulkoisesti mieleen kaurisuroksen. ehkä näit hänen voimaeläimensä?

20. shaman Vierailija

hukassa, tarkoitin että oletko kauris horoskoopissa? =)

21. ap Vierailija

ahaa... sori, en tajunnut. tavallaan joo, olen nousukauris.

22. shaman Vierailija

Niin, kun katsoin sinulle voimaeläintä siihen tuli krokotiili. Ajattelin että eipäs ole ennen tuollainenkaan tullut ja lähdin etsimään lähempää tietoa tästä otuksesta joka on lähes alkueläin ja sinnitellyt kaikki vaikeudet läpi suurinpiirtein muuttumattomana, eli sillä täytyy olla ominaisuuksia jotka kestävät aikaa!
    Siitä sitten löysin tälläistä tietoa ja siinä puhutaan krokotiilista ja kauriista, siksi kysyin oletko kauris =) Nousukauriina olet ymmärrykseni mukaan vasta ottamassa kauriin piirteitä "haltuun" joten sikäli tämä teksti sopii sinulle hyvin ja muutenkin muuhunkin kertomaasi.

Käy itse lukemassa ja muista ettei voimaeläin ole aina se söpö nallekarhu joka otetaan kainaloon iltaisin vaan se tulee näyttämään niitä kasvukohtia ja myös auttamaan niissä . Siksi suhtaudu krokotiilin voimaan auttavana voimana, se on kestävää laatua, niinkuin kauriskin on !

TÄHTISILMÄ: Kauriin Täysikuu

23. ap kiittää! Vierailija

okkei... kyllä mulle sopii krokotiili, ja olis sopinut jäniskin. pääasia, että nyt on joku tieto voimaeläimestä, kun olen sitä niin pitkään tuloksetta etsinyt. lähipiiri tuossa jo totesikin, että mulla on krokotiilin luonne... olen kuulemma yhtä itseriittoinen : D

oikein hyvää juhannusta!

24. shaman Vierailija

Voin vaan kuvitella lähipiirin letkaukset moiseen voimaeläimeen ;D mutta kyllä se siitä.

Hyvää juhannusta sinnekkin ! =)

Ps, vaikka voi se olla opaseläinkin joka johdatti eteenpäin, nämä kiemurat on toisinaan varsin erikoisia, mutta pääasia että pääsee perille jossain vaiheessa .

25. vierailija Vierailija

Minusta tuntuu, että tyttäreni voimaeläin on krokotiili. Mulla ei ole tälle muuta perustetta, kuin tunne. Jostain syystä alusta saakka sanoin häntä krokotiiliksi, vasta myöhemmin tuli mieleen, voisiko kyse olla voimaeläimestä. Oletko vielä tavoitettavissa? Näkisitkö tyttäreni voimaeläimen? Entä minun?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri