SI-nivelestä johtuvat kivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TuiKKu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TuiKKu

Aktiivinen jäsen
04.06.2004
4 069
0
36
Joensuu
Kellä ollut 'ongelmia'?
Oireet,miten hoidettu ym..kertokaa :)

Ja vielä lisäkysymyksenä:
Mihinkä kaikkeen tuo SI-nivelen paikaltaanolo,yliliikkuvuus ym voi ihmisessä vaikuttaa?Esim voiko huimaus juontaa juurensa tuon takia?

Mulla on vielä selvityksen alla lopullinen syy selkävaivoihin. Mutta joka tapauksessa jostain alaselästä kaikki johtuu. Osteopaatin mukaan si-nivelistä. Yliliikkuvuuttakin on selässä.
Kun alaselässä jokin on vialla, niin se vaikuttaa lopulta joka paikkaan. Mulla se aiheutti lopulta lukkoja rintarangassa, jännitysniskaa ym. Tulee vääriä asentoja, joista sitten taas kaikkea muutaa ikävää vaivaa. Mun jännitysniska ja lukota aiheuttaa mm. huimausta, puutumista, migreenityyppistä päänsärkyä ym. vähemmän kivaa.
Omt-fysioterapiasta sain apua näihin yläselän ongelmiin. Mutta kun alkuperäinen ongelma on vielä jäljellä, ei tämäkään kauan auta. Ne tulee uudelleen. Joitakin vuosia sitten sain myös alaselkään avun omt-fysioterapiasta, mutta tällä kertaa lantioinaluetta käsitellessä tuli vain pahemmat kivut. Kukaan ei ole vielä osannut kertoa miksi. Sen vuoksi ei olla voitu fysioterapiaa vielä jatkaa.
Suosittelen omt:tä, jos et ole vielä sitä kokeillut. Oletko lääkärissä käynyt? Onko sulla jossakin tämä si-vaiva todettu?? Kiinnostaa kovasti, kun olen sitä itsekkin miettinyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Mammax3:
Mulla on vielä selvityksen alla lopullinen syy selkävaivoihin. Mutta joka tapauksessa jostain alaselästä kaikki johtuu. Osteopaatin mukaan si-nivelistä. Yliliikkuvuuttakin on selässä.
Kun alaselässä jokin on vialla, niin se vaikuttaa lopulta joka paikkaan. Mulla se aiheutti lopulta lukkoja rintarangassa, jännitysniskaa ym. Tulee vääriä asentoja, joista sitten taas kaikkea muutaa ikävää vaivaa. Mun jännitysniska ja lukota aiheuttaa mm. huimausta, puutumista, migreenityyppistä päänsärkyä ym. vähemmän kivaa.
Omt-fysioterapiasta sain apua näihin yläselän ongelmiin. Mutta kun alkuperäinen ongelma on vielä jäljellä, ei tämäkään kauan auta. Ne tulee uudelleen. Joitakin vuosia sitten sain myös alaselkään avun omt-fysioterapiasta, mutta tällä kertaa lantioinaluetta käsitellessä tuli vain pahemmat kivut. Kukaan ei ole vielä osannut kertoa miksi. Sen vuoksi ei olla voitu fysioterapiaa vielä jatkaa.
Suosittelen omt:tä, jos et ole vielä sitä kokeillut. Oletko lääkärissä käynyt? Onko sulla jossakin tämä si-vaiva todettu?? Kiinnostaa kovasti, kun olen sitä itsekkin miettinyt.

Olen miettinyt tuota omt:lle menoa.En ole lääkärissä käynyt eikä kukaan ole todennut tuota si-vaivaa,paitsi että olen muutaman kerran käynyt sokealla hierojalla tässä parin viikon aikana,ja hän viime viikolla totesi mun lantion olevan vinossa,olikohan oikea puoli ylempänä. Siitä tuli vaan mieleeni tuo si-vaiva ym..

Lantion vinous voi kyllä johtua muustakin, näin olen käsittänyt. Mullakin on lantio vino ja kun sitä yritettiin suoristaa, niin johan iski kauheat kivut.
Onko selkäliiton keskustelupalsta tuttu sulle? Siellä on paljon selkävaivoista juttua.

Mulla lääkäri totesi SI-nivel vaivan,itsekkin olen käynyt hierojalla ja lääkäri kielsi jatkossa sen. Ei kuulema ole hyväksi ja viimeisimmän hieronta kerran jälkeen se äityikin kunnolla kipuilemaan.

Nyt on aika vetämässä magneetikuvauksiin,sieltäpä se selviää lopullisesti.

Kurjaa on sairastaa ala selkää,välillä kävelee ihan mutkilla,ei saa sukkia jalkaan jne...ei tahdo pystyä nukkumaankaan oikein mitenkään.

Lääkärit ei kuulema yleensä hyväksy ollenkaan näitä si-vaivoja. Heidän mielestään ne ei voi olla pois paikaltaan ym. Siksi yleensä heiltä ei siihen apua saakaan. Vaikka sulle tehdään magneetti, ei ne kuitenkaan osaa niistä katso si-juttuja (muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta). Mutta magneetti on hyvä kuitenkin, jos siellä jotain muuta vikaa olisi. Kuulema jotkut kiropraktikot tms. osaavat näitä si-vaivoja tutkia ja hoitaa.
Mä olen juossut yli vuoden lääkäriltä toiselle (ovat aina siis lähettäneet jollekin toiselle lääkärille) eikä vieläkään mikään ole selvillä. Nyt pääsen luultavasti Ortoniin, jossa varmasti asiat selviää!
Oletko lukenut kipufoorumilla näistä si-vaivoista?

sain itse avun jo muutama vuosi sitten kausittain jatkuviin selkäkipuihini. Oli rintarangan lukkotiloja joista tuli sellainen hengenaihdistus tyyppinen olo; joku fysioterapeutti sitä selitti että kylkiluiden nivelet ja rintarangan nivelet (mitenhaän se nyt meni) lukittuu/ jännittyy. Samoin usein tuli iskiassärkyä, joka saattoi jatkua pitkään. Tavan hieronta/ fysioterapia tai myös tämä omt-hoito saattoi tuoda hetkellisen avun, mutta pahimmillaan jomotus oli takaisin kun olin laittanut hoitolan oven kiinni.
Lehti-ilmoituksella tartuin itse tähän osteopatia hommaan, ns. klassisen linjan osteopaatille, jossa tehdään pehmeillä venyttävillä liikkeillä sitä hoitoa. Käsittely kesti reilut pari tuntia. Alkuun taisin käydä kerran viikossa, sitten ylläpitohoitona kerran kuussa. Useimmiten se vain katkesi kun vaivat hävisivät, mutta tiesin jo minne mennä jos tuli tukala olo. Tietysti omahoito, eli venyttely ja jumppaaminen antaa lisäpotkua ja on välttämätöntä. Tai tukihoitona tavan hieronta. Kannattaa kokeilla!!

Yhteistyössä