Sieltä se sitten tuli :( diagnoosia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Metis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Metis

Aktiivinen jäsen
18.04.2012
3 096
24
38
Eli aamulla kävin gynellä ja normi jutut tehtiin ensin, sitten sisätutkimus ja kas, tämä tytär huusi ku hyeena, ku vähän koitti kohtua ja siitä sitten pienellä tutkinnalla totes 'agressiivisen' kohtutulehduksen ja antibiootit sieltä tuli.

Mä olen kohtutulehdusta pelännyt, vaikka taitaa antibiooteilla mennä hyvässä lykyssä pois. Ei tarvinnu edes ultrata kuulemma, koska oireet oli erittäin vahvat ja kun mä en yleensä edes papa-kokeesta hätkähdä niin tää oli aika erilainen kokemus :(

Lääkäri käski tarkkailla oloa ettei pääse äitymään yleistulehdukseksi ja SIITÄKIN mä panikoin, koska mä olen kipeenä ja se alko paripäivää sitten pikkuhiljaa, nyt on kurkku umpiturvoksissa ja naama turvoksissa. (lääkäri käski tarkkailla vaan)

Anteeks mutta mun on pakko selittää näitä johonkin, kun en viitti ketään muuta vaivata jatkuvasti :ashamed:

[QUOTE="nekku";26466164]Eikö se ole hyvä asia, että sait diagnoosin ja lääkkeet, jotka parantavat?[/QUOTE]

On on on! Ehdottomasti, en mä sitä. Mut tää on mulle jostain syystä ihan shokki, vaikka osasinkin pelätä asiaa jo aiemmin.

Mä olen muutenkin kyllä ihan yli herkkä kaikelle tämmöselle. Ja suurin pelko on se, että jos tää tekee jotain ja en saa enää lapsia (plus miljoona muuta asiaa) ja kyllä, ylihysteriaa mutta minkäs mä sille voin :(

Selitä selitä, se helpottaa ahdistusta.

Uskotaan nyt vaan että ne AB:t auttaa.

:flower:

Miehellä oli mielenkiintoinen reaktio: "No, sitten se poistetaan jos ei saada kuriin." :confused:
Ymmärsi kyllä heti pyytää anteeksi ja että kauniimmin hän olis voinu sen sanoa (kuulosti melkein tiuskasulta) mutta tais sekin vähän hätkähtää ja sit tulee suusta tuollanen sammakko.

Eiköhän, kahta pilleriä kolmesti päivässä, aika myrkkyä ilmeisesti.

Älä huoli Metis, noilla lääkkeillä se paranee äkkiä. Mulla parani olo parissa päivässä. Olin todella kipeä ennen lääkkeitä, kovat kivut sekä kuume taivaissa, puhumattakaan pääkivusta. Oli sellainen olo, että olin todella pahasti sairaana. Mutta sitten lääkkeiden myötä alkoi yllättävän nopeasti helpottamaan.

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26466269:
Älä huoli Metis, noilla lääkkeillä se paranee äkkiä. Mulla parani olo parissa päivässä. Olin todella kipeä ennen lääkkeitä, kovat kivut sekä kuume taivaissa, puhumattakaan pääkivusta. Oli sellainen olo, että olin todella pahasti sairaana. Mutta sitten lääkkeiden myötä alkoi yllättävän nopeasti helpottamaan.

:hug:

Joo, toivotaan että alkaa ja varmasti alkaakin, jo alkaa mieli rauhottumaan. Vatta on perkeleen kipiä vieläkin siitä sörkkimisestä.. :( Mut kaipa burana helppaa siihen.

Etköhän saa lääkkeistä avun ja paranet, kannattaa jatkossa olla herkkänä lähtemään lääkärille, ettei tule tulehduskierrettä.
Itse sairastin yhteen vaiheeseen kohtutulehduksia,kohdunkaulan tulehduksia ja munasarjojen tulehduksia useita muutaman vuoden sisään.
Kaksi lasta on tuon jälkeen saatu, tosin hormonihoidoilla. Tulehdukset ei kuitenkaan ollut syy hoitoihin vaan monirakkulaiset munasarjat.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26466292:
Etköhän saa lääkkeistä avun ja paranet, kannattaa jatkossa olla herkkänä lähtemään lääkärille, ettei tule tulehduskierrettä.
Itse sairastin yhteen vaiheeseen kohtutulehduksia,kohdunkaulan tulehduksia ja munasarjojen tulehduksia useita muutaman vuoden sisään.
Kaksi lasta on tuon jälkeen saatu, tosin hormonihoidoilla. Tulehdukset ei kuitenkaan ollut syy hoitoihin vaan monirakkulaiset munasarjat.

Juu mä pidän asiaa silmällä ja painun sinne sitten, jos tilanne sitä vaatii.
Nyt on koko homma lähinnä oksettaa (kirjaimellisesti jo kaks päivää) mutta kuhan saan lääkkeet iltapäivällä, ni asia on sit hoidossa ja koko juttu menee ohi. Toivottavasti!

Pikaista paranemista! Eiköhän ne antibiootit auta, otathan myös tulehduskipulääkettä? Viileähkö suihku, viilennetty kauratyyny tms. voisi auttaa myös. Sokeria kannattaa välttää, se ylläpitää tulehduksia.

Mulla tlui kyseinen vaiva synnytyksen jälkeen ja ekakertalaisena luulin, että kivut kuuluvat asiaan. Sitten nousi kuume 39 asteeseen ja soitin yöllä päivystykseen, että lähdenkö tulemaan vai odotanko aamuun. KÄskivät odottaa. Aamulla kuumetta 40,5 astetta, kipu todella viiltävää, ei auttanut edes 1g panadolia. Ihan horroksessa sitten menin terveyskeskukseen, jossa joku vanha äijä tutki ja ronkalsi alapäätä josta juuri olin synnyttänyt ja toisen asteen repeämät ja eppari tikattu. Sairaalaan suoraan, meinasi lanssilla laittaa ja tulehdusarvot tosi koholla. Jouduin olemaan tiputuksessa lopulta vain pe-su, tulehdusarvot lähtivät hyvin laskuun ja kotiin 10 päivän kuurit kahta antibioottia kolmesti päivässä. Oikeastaan olo oli terve jo tuolloin sunnuntaina, mutta täysin normaali olin jo alkuviikosta. Ja nyt olen uudelleen raskaana, että ei vaikuttanut hedelmällisyyteenkään. Eiköhän äkkiä helpota sinullakin!

Toivottavasti paranee pian. Mua jäi mietityttään, että mistä tulee kohtutulehdus? Oletko vastasynnyttänyt?

Mä luulen, että mä sain tulehduksen niinki typerästä asiasta ku tamppooni. Mä en ole ennen käyttäny ja ilm. käytin niitä "väärin" ja liian pitkään.
Mun toisesta synnytyksestä on jo kolme vuotta.

Kivut yltyy ja otin vimosen särkylääke erän. Mitähän mä illalla teen, saako ottaa sekä ibumaxia, että panadolia?

Yhteistyössä