Hae Anna.fi-sivustolta

Sielukkaat Suomen naiset - valot?

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä Ixem, 13.08.2017.

1. Ixem Vierailija

Olen joutunut lyhentämään tätä tekstiä ihan hurjasti, kun tuli kirjoitettua varmaan kymmenen sivua… joten olen joutunut myös yleistämään, koettakaa ymmärtää, jos aihe kiinnostaa ja kiitos, jos tekee mieli keskustella, tulkaa mukaan.

Olen nyt pidemmän aikaan miettinyt suomen pariutumiskuvioita henkiseltä kantilta. Kun meillä on hyvin suuri ryhmä naisia, jotka ovat kokeneet ettei suomi anna heille mitään, kokevat suomalaisen kulttuurin ahdistavana ja tukahduttavana ja nämä naiset sitten löytävät aika usein itsensä vakiintuneena toisesta maasta miehen kanssa. vaikka olisivat vannoneet itselleen ettei enää seurustella yhtään.

Tähän maahan näyttää jäävän ne naiset, jotka ovat hyvin sinut tämän kulttuurin kanssa, avioituvat ja elävät hyvin perinteisen oloista perhe-elämää, iso osa sinkkumiehiä, jotka haluaisivat parisuhteeseen, mutta valittavat että kun naisia ei saa enää edes treffeille sekä sitten naiset, jotka eivät edes treffaile, koska tietävät haluavansa elää yksin.

Mutta siis ihan henkiseltä kantilta tämä on todella mielenkiintoinen ilmiö. Naiset tutnuvat koko ajan nyt tekevän päätöksiä kotimaan vaihtamisesta, jos ei pysyvästi niin sitten väliaikaisesti. Usein siellä toisessa maassa tuntuu sitten olevan jos nyt ei sielunpuolikas, niin hyvin sielullinen kumppani.

Olen kuullut muitakin tällaisia tarinoita, ja kun tykkään miettiä erilaisia skenaarioita, aloitin nyt tästä kulmasta…

Onko tässä näiden suomalaisten naisten johtamana tapahtumassa se spekuloitu ”valo tulee pohjolasta ilmiö”. Että osa sielukkaista suomen naisista (kyllä, pidän suomen naisia sielukkaina) lähtee taivaan johdattamana toiseen maahan syntyneen sielunkumppaninsa luo, näyttää muille, että rakkaus ei tunne rajoja, maailmassa ei tarvita rajoja, meidän tulee laittaa kätemme yhteen ja alkaa rakentaa tulavaisuuden yhteistä maailmaa. Ja nämä sielunkumppanit sitten siellä yhdessä maassa alkavat nostaa sen maan energioita.

(syy miksi ajattelen tässä kirjotuksessa näinpäin, että valo tulee pohjolasta, on se, että suomihan (ja muutkin pohjoismaat) on oikeasti hyvin vapaamielinen ja edistynyt maa, siis noin niin kuin teoriassa ja etenkin meidän naisemme ovat hyvin voimakkaita ja keskimäärin aika vanhojakin sieluja, niin olisi jotenkin järkeenkäypää, että sielu syntyy suomeen saamaan käytännönkokemuksen pohjolan ihmeestä, jota sitten vie toiseen maahan)

(mieheni kotimaan lehteä luin tässä yksi päivä ja siellä oikeasti puhuttiin pohjoisen maissa olevasta _pohjoisen ihmeestä_ ja pohdittiin siinä miten saadaan sovellettua tähän maahan samoja käytännön malleja. Nyt on sitten vielä kyse ihan Euroopan maasta, eikä kehityssellaisesta).

Ja onkohan näillä suomeen jäävillä naisilla sitten jotain sellaista tehtävää, että he ikään kuin odottelevat valmiusasemissa asettumaan sitten viemään suomen yhteiskuntaa uusille urille, kun nykyiset poliitikot ovat pakotettuja siirtymään syrjään vanhentuneine käsityksineen?

Tämä pohdintoja vain, jos joku jaksoi lukea koko jaarituksen, ja huomasi kirjoituksen pointtini, kysymyksen:
    Mikä ilmiö on tässä taustalla, että ihmiset alkavat yksi toisensa jälkeen vaeltamaan kohti henkistä kotimaataan ja miksi juuri naiset ovat suurimpana lähtijäryhmänä.

Muistan kun isoäitini sanoi kerran minulle, että me Suomen naiset olemme hyvin ainutlaatuista sakkia, saat nähdä sen vielä tulevaisuudessa omin silmin. Isoäidissäni oli vähän näkijän vikaa, mutta kaikkia selvänäköjään hän ei suostunut avaamaan yhtään enempää. Tämä oli yksi niistä.

ja terveisiä mieheltäni, hän sanoi juuri lähtevänsä kuumuutta pakoon meren rannalle katselmaan taivaan naisia (perseidit...) ei tiennyt, että olin kirjoittamassa tätä naisasiaa.

2. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 082
    Voi vitsit kun toivoin että oisit ollu mies. Oisin halunnu lukee moista tekstiä miehen suusta. (Suomen naisen ylistystä)

Mä en ole huomannu mitään naisten joukkopakoa muualle. Mä ite koen vetovoimaa Brittein saarille, oon käynykki siellä. Mutten mä sinne muuttaisi muutaku siinä tapauksessa että oikeesti joku sikäläinen mies veis jalat alta mikä kuitenki on hyvin epätodennäkööstä kun kuulun noihin "jotka eivät edes treffaile kun tietävät haluavansa elää yksin".

Moonkin (minä olen) sanonu täälä ja muualla, että jos mä meen naimisiin niin druidipapin pitää vihkiä Stonehengen kivillä mut ja se mies ja sitte Celtic Thunder ja High Kings laulamaan ja Seo Linn.

Mun henkinen koti on jossain kelttiläisessä kulmassa Brittein saaria. Mutta en koe Suomea ahdistavaksi, koen henkiseksi kodikseni myös muinaissuomalaisuuden, shamanismin, saamelaisuus kiehtoo. Samoin Pohjois-Amerikan intiaanikulttuuri.

Last edited: 19.08.2017 klo 07.24
  3. Lily-Rose Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    129
    Ok...Olin just tipahtaa tuolilta. Kerron sulle myöhemmin yksärillä miksi...

4. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 082
    Vai niin. :eek::LOL::ROFLMAO:

5. Lily-Rose Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    129
  6. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 082
    Mä meen saunaan ja luen sen jälkeen jos en ehdi ennen.

7. iitsi Vierailija

Tämä oli mielenkiintoista. Minä saatan myös olla noiden maastapakenijoiden :p joukossa kohta.

8. Ixem Vierailija

En ole päässyt kirjoittamaan tähän ketjuun, kun se ilmoittaa, että ketjuun on ilmestynyt spämmiä (kuka tunnustaa?). En kyllä huomaa sellaista, mutta…

Kiitoksia vastauksista. Tosiaan itse olen huomannut tällaista ”joukkopakoa”, mutta se nyt vaan on IMO:a, ei voi väittää tieteelliseksi totuudeksi.

Veskarin siis on löydettävä druidi, jotta pääsisi druidilandiaan ja druidipappi voisi vihkiä sinut rakkaasi kanssa. Tai vaihtoehtoisesti alkaa itse druidiksi (tähän hymiöitä, jostain syystä sovellus ei anna lähettää niitä) ja toki sitä ennen käännettävä oma pääsi. Ei vaan ihan rehellisesti puhuen, ajatelkaapa miten hieno maa tämä myös siltä osin, että ne jotka täällä ei jaksa olla pääsee muualle ja ne jotka jaksaa, ne jaksaa.

minuakin on aina kiinnostanut kelttiläisyys druidilaisuus ja aina pidin itsestään selvänä, että joskus asun UK:ssa ja nimenomaan tämän kelttiyhteyden vuoksi, mutta sitten rakastuin johonkin muuhun kuin birttiin, skottiin, irkkuun tai kelttiin, toisin kuin haaveilin. Mutta mulle tuli yllätyksenä, että täällä mieheni kotikonnuilla on tosi vahvat kelttiperinteet. Siis täällä on oikeasti kivikehiä, kalliomaalauksia, kalliokaiverruksia, olen kuullut enemmän kelttimytologiaa kuin olisin uskonut paikallisilta asukkailta. Nämä arkeologiset kohteet ovat usein yksityismailla, joten sinne ei pääse kuin maan omistajan luvalla eikä niistä ole juuri edes netissä tietoa, paikalliset ovat hyvin hiljaa näistä, mutta olen pikku hiljaa dokumentoinut niitä omaksi huvikseni.

Testaa, mitä persoonallisuustyyppiä edustat: punaista, keltaista, vihreää vai sinistä

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri