Hae Anna.fi-sivustolta

sienet ja sapuskat

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä Roosa, 29.09.2013.

1. Roosa Vierailija

Rakastatko syödä sieniä? Mikä on lempi sieniruokasi? Oletko ahkera sienestäjä?

2. liila Vierailija

Tykkään kovasti sienistä. Tavallinen sieni-sipulisalaatti on parasta ja sitten ihan vanhanaikainen sienimuhennos perunoiden kanssa. Sienimetsässä kulkeminenkin on kivaa, saaliista ei niin väliä, kunhan edes vähän tulisi kopan pohjalle.

3. Okra Vierailija

Minä voin kyllä poimia sieniä sillä tykkään samoilla metsässä.
    Sienien syönti sitten onkin eri juttu. En millään saa niitä kurkusta alas!
    Johtuneeko siitä,ettei meillä kotona syöty sieniä tai en ainakaan muista. Voi olla,että äitini on ne muussaannut niin hyvin jauhelihan joukkoon,ettemme me muksut ole niitä maistaneet erikseen. Mutta sieni mielestäni on ilkeän tuntuinen purtava:/

4. EX-POTILAS Vierailija

En tykkää sienistä, vaikka sienenystävä ei voi sitä mitenkään ymmärtää. Maku paha ja jynsäkkää.

5. Sinikka Vierailija

minä teen sienistä lempiviä voileipiä.

6. Hulluna sieniin Vierailija

Sinestys on parasta mitä tiedän. Kevällä käyn poimimassa korvasienet, loppukesästä kanttarellit ja tatit sekä syksyllä mustat torvisienet ja suppilovahverot (alkaa olla paras aika).
    Korvasienestä teen lihalle kastikkeen, tateista keittoa, torvisienistä piirakkaa ja suppiloista keittoa/piirakkaa. Sieni on sanansa mukainen eli imee kuin sieni kuona-aineita mennessään elimistöstä läpi. Sisältää runsaasti seleeniä, D ja C-vitamiinia, kaaliumia, fosforia, kuitua...
    Sienestys harjoittaa motoriikkaa ja aktivoi aivoja eli todella hyvä harrastus.

7. aha Vierailija

No, sitten ei pitäis eksyä sienimettään. Tosin äitini meinas kerran eksyä. Meni tunti, ennen ku löys pois mettästä.

8. eksyminen Vierailija

Tais ottaa povarista huikkaa ja vähän huilasi. No mutta, miksiköhän tuolla sienimetsässä on aina tyhjiä pulloja, jotkut ikivanhoja puiden juurilla, löytynyt 30-40-50 -60 -luvun pulloja ja 70 luvun lekoja.

9. Lemmin, lemmin Vierailija

Lempivät voileivat kuulosta kivalta :)

10. sisko ja sen Vierailija

Sisareni on taitava tekemään erilaisia sieniruokia ja koettaa innostaa minuakin sienien käyttöön.
    Maistanut olen hänen tekemäänsä jonkinmoista sienikastiketta. Maku oli melko hyvä,mutta ei iske minuun. Ja itse sieni on inhottavan tuntuinen purtavaksi.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri