Hae Anna.fi-sivustolta

sienisalaatti

Viestiketju osiossa 'Niksit ja vinkit' , käynnistäjänä huono kokki, 28.12.2005.

1. huono kokki Vierailija

oonpa niin tumpelo etten tajua miksi sieni salaatti ei aina onnistu.on itse säilöttyjä sieniä,liotan niistä liiat suolat pois ja vatkaan kermavaahdon ja sekoitan sen sieniin niin joskus tulee oikein hyvää ja kuohkeaa mutta nyt viimeksi jouluna se vaahto yksinkertaisesti hävisi ,tuli vaan joitakin pieniä kerma paakuja,mitä teen väärin

2. Hanna Vierailija

Mahdoitkohan puristaa sienistä kaiken ylimääräisen veden pois?
    Mä olen huomannut että kermavaahto menee rakeiseksi, jos sieniin on liikaa jäänyt liotusvettä.

3. Voitako Vierailija

Vatkasitko kermaa liikaa. Silloin siihen tulee pieniä voipisaroita. Vähän vielä vatkaamista niin saat kermasta voimöykyn. Suolasienet edesauttaa voin tulemista.
    Laita sieniin mieluummin vaikka kermaviiliä. Ei juoksetu voiksi.

4. hei Vierailija

Meillä on tapana laittaa smetanaa.

5. Nasu Vierailija

Oma sienisalaattireseptini on tällainen:

- sekasieniä (haapasienistä saa mukavan pehmeänmakuisen salaatin, kipakkuutta saa lisäämällä hiukan kangassieniä)
    - 1 prk kermaviiliä
    - 1 pieni sipuli
    - 1 rkl etikkaa
    - 1/2 tl suolaa
    - ripaus sokeria
    - hienonnettua tilliä

Purista sienistä ylimääräinen vesi pois (Halutessasi voit haihduttaa veden myös käyttämällä sieniä kuumalla pannulla). Choppaa sienet pieniksi. Tee sama sipulille. Sekoita kermaviiliin. Lisää etikka, suola ja sokeri sekä tillisilppu, sekoita hyvin. Anna maustua jääkaapissa ennen tarjoilua n. tunti. Tarjoile blinien, paahtoleivän tai ruisleivän kanssa.

6. Pauliina Vierailija

Mulla olis tällainen sienisalaatti-resepti.
    Säilöttyjä rouskuja, silputtua sipulia, sulatejuustoa; itse olen käyttänyt Pirkan maustamatonta, mut kai tuohon käy mikä vaan, löysäksi vaahdoksi vatkattua kermaa ja suolaa maun mukaan. Salaatti ""pysyy kasassa"" sulatejuuston avulla ja antaa mukavan maun.

7. Sisko Vierailija

Noitten hyvien ohjeitten lisäksi laita kuutioitu omena salaattiin. Kermaa ei kannata vatkata. kermaviili ja ranskankerma ajavat helpommin saman asian.Sienet kuivaan aina paperilla tai väännän pyyhkeellä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri