Sihteerit!!! Kuinka helposti opitte uudessa paikassa työt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija vain

Vieras
Mä aloitan TAAS uudessa työpaikassa. Ennen lasta olin sairaalan osastosihteerinä 10kk, sitten poliisilaitoksella vuoden, nyt aloitan taas uudessa paikassa valtion hommissa ja ahdistaa jo valmiiksi kun pitää opetella kaikki jutut alusta :/

Pitää taas kynä ja vihko olla pari viikkoa mukana, että saa muistiinpanot hommista tehtyä. Miten nopeasti te muut opitte hommat, kirjoitatteko mitään ylös vihkoon?

Ja tääkin homma vaan 6kk vuorotteluvapaasijaisuus. Olis niin ihana löytää vakituinen mukava työ ettei tarviis just lopettaa edellistä kun hommat opittu, huoh :(

Se riippuu varmasti aika paljon mitä tekee, sihteerin hommiakin on niin monenlaisia.

Itse olin viimeisimmässä paikassa ennen äitiyslomaa 1,5v ja kyllä siinä meni melkein se puoli vuotta että tuntu että nyt alkaa olla homma hanskassa. Tuo mun työ oli vaihtelevaa ja piti selvitellä asioita, joista ei ollut ikinä ennen kuullutkaan ja yleensä aina oli kiire. Kyllä mä tein itselle muistiinpanoja, helpotti huomattavasti, kun ei tarvinnut kaikkea yrittää muistaa.

Aiemmin tein rutiininomaisempaa sihteerintyötä, jota pystyi tekemään vähän niin kuin "liukuhihnalta" ja nyt pienen lapsen äitinä haaveilen taas tuollaisesta vähä helpommasta hommasta, että pääsis aina varmasti tiettyyn aikaan lähtemään kotiin yms.

Tsemppiä uuteen työhön! ja sitähän eniten toivoo että sais kivan vakipaikan!

Yhteistyössä