Siideriä, Samppanjaa, Hanhenmaksaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkahattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kukkahattu

Vieras
Meillä odotellaan vieraita. Päivällä maistelemme asturialaista siideriä ja napostelemme tapasta. Illaksi on hankittu Bollingerin samppanjaa ja kokonainen, tuore hanhenmaksa.
Näillä mennään. Katsotaan, miten vieraat viihtyvät ja kuinka vappu sujuu.
Mies tuo kohta kukat pöytään.
Glaucium flavum
http://www.topwalks.net/plants/yellow/glaucium_flavum_more.htm
Iloista vappua kaikille plussalaisille!

Mä lähtisin noin tietämättömän emännä juhlista pois välittömästi. Hanhenmaksa on rasvaliuoksella putkea pitkin hanhen/ankan kurkkuun kaadettun pakkosyötön tulos = rasvamaksa. Lintujen niskanikamat murtuvat syöttämisen aikana ja sitten niiltä nypitään vielä höyhenet pari kolme kertaa elämän aikana.

Toivottavasti ap olet provo, ei kukaan voi enää olla noin tyhmä kuin annat ymmärtää!

Alkuperäinen kirjoittaja hyi helvetti:
Mä lähtisin noin tietämättömän emännä juhlista pois välittömästi.

Ei ole vielä kukaan juhlistamme kesken poistunut:-)
Katsotaan, miten käy tänään?
Käytättekö muuten suomalaisia maitotuotteita? Minä laittaisin boikottiin, kun eläinparat eivät pääse edes päivänvaloa näkemään. Espanjassa saavat dallailla vapaina laitumella vuoden ympäri. Se on lehmänarvoista elämää se.
Sama pätee lampaisiin, vuohiin, sikoihin, hevosiin...
Eli mihin raja vedetään? Jokainen päättäköön itse.

Alkuperäinen kirjoittaja kukkahattu:
Alkuperäinen kirjoittaja hyi helvetti:
Mä lähtisin noin tietämättömän emännä juhlista pois välittömästi.

Ei ole vielä kukaan juhlistamme kesken poistunut:-)
Katsotaan, miten käy tänään?
Käytättekö muuten suomalaisia maitotuotteita? Minä laittaisin boikottiin, kun eläinparat eivät pääse edes päivänvaloa näkemään. Espanjassa saavat dallailla vapaina laitumella vuoden ympäri. Se on lehmänarvoista elämää se.
Sama pätee lampaisiin, vuohiin, sikoihin, hevosiin...
Eli mihin raja vedetään? Jokainen päättäköön itse.

mielestäni raja on todella helppo vetää ainakin hanhenmaksaan. käyppä youtubessa katsomassa miten hanhia kohdellaan ja vertaa sitä suomalaisiin maitolehmiin. melko iso ero!!

Miten sitä maksaa syödään? En ole sitä koskaan maistanut, eikä kauheasti tee mielikään, mutta kokkausohjelmissa olen nähnyt sitä paistettavan viipaleina. Mistä semmoista voi hankkia Suomessa, vai kirjoitteletko muualta? :)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä