Siinä meni porukka taas tyytyväisenä nukkumaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vanhempi lapsista huomasi, että kymppitonni alkaa. En antanut katsoa, vaan sanoin että nyt mentävä nukkumaan. En muista mitä vastasi, mutta aikoi kuulemma katsoa ja sanoi jotain mikä sai mun verenpaineet nousemaan. Suuttuessani unohtelen asioita.

Lähdin tilanteesta pois keittiöön ja samalla sanoin jotain varmaankin aika ala-arvoista kirosanoin ryyditettynä. Sitten aloin siivoamaan keittiötä ja paiskoin astioita niin kovaa kun lähti, rikkomatta kuitekaan mitään.

Siivottuani menin olohuoneeseen katsomaan onko lapsi siinä vielä. Olin jo miettinyt mitä teen, eli olisin laittanut telkkarin kiinni ja sanonut, että minun päälleni ei kävellä! Joo, kyllä! Oli mennyt nukkumaan.

Nuorempi lapsista tuli myös sanomaan, että tämä kiukkuapina oli hälle sanonut, että häivy mun silmistä. Eli niin se huono käytös ja mieli tarttuu.

En mä tiedä, en mä ystävyydellä saa lapsia tottelemaan, no ehkä jossain tilanteissa. Mutta joskus nää nukkumaanmenot voi mennä tälläsiks.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23804700:
No relax nyt on kesäloma, anna lastes katsoa kymppitonni jos siltä tuntuu.

Oliks toi vaan joku sanonta, koska nyt ei ole kesäloma. En anna katsoa kun vaikea muutenkin saada niitä aamulla ylös. Tai ainakin vaikuttaa et uni maistuis vielä.

Joskus tulee ajatelleeks onko liian nuorena perustanut perheen kun tytöt 10v ja 7v ja itse vasta 28v ja joskus kyllä tunnen itseni ikälopuksi.

[QUOTE="inkaliina";23804720]onko jo kesäloma koululaisilla, eipä taida. Mutta aika suuren jutun teit pienestä vastaansanomisesta ap.[/QUOTE]

Vai pienestä, mutta kun melkein joka ilta pitää laittaa vastaan. Joskus olisi mukava, jos ne ymmärtäs mitä nukkumaanmenoaika meinaa. Paitsi kyllä toi nuorempi, se on paljon kiltimpi vielä.

Ei tarvitse antaa katsoa, jos kerran nukkumaanmenoaika on. Mutta kyllä aikuisen pitää olla aikuinen, vaikka lapsi on lapsi ja kiukuttelee. Aikuinen ei osoita lapselle mieltä lapsellisesti astioita paiskoen ja kirosanoja lapselle huutaen. Oletko väsynyt? Masentunut?

[QUOTE="Anna";23804783]mites jos sen ohjelman tallentais jos mahollisuus ja vois katella sitten huomenna esim aikasemmin[/QUOTE]

No eipä se ole lasten lemppariohjelma. Kunhan halus vaan vinkua ja laittaa vastaan.

[QUOTE="vieras";23804805]Ei tarvitse antaa katsoa, jos kerran nukkumaanmenoaika on. Mutta kyllä aikuisen pitää olla aikuinen, vaikka lapsi on lapsi ja kiukuttelee. Aikuinen ei osoita lapselle mieltä lapsellisesti astioita paiskoen ja kirosanoja lapselle huutaen. Oletko väsynyt? Masentunut?[/QUOTE]

Kyllä mulla varmaan pientä masennusta on. Ei siis sellaista että tarvis lääkärissä käydä. Tässä on vaan kaikenlaista meneillään ja ei jaksais mitään ylimääristä vittuilua.

Yhteistyössä