siirto omaan huoneeseen, kuinka onnistuu???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reea-ruu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

reea-ruu

Jäsen
06.04.2005
97
0
6
meillä siis muutto edessä kuun vaihteessa, tulevan kakkosen vuoksi ja pojalle 1v5kk on siellä uudessa kotona siis oma huone odottamassa ja nyt mua mietityttää miten tuo omaan huoneeseen siirto onnistuu, tällä hetkellä nukkuu pinniksessä meidän makkarissa.
keväällä pitäs ruveta vielä opettelemaan nukumista "isojen" lasten sängyssä, mutta sen kerkiää....
Kertokaahan omia kokemuksia tästä siirrosta omaan huoneeseen, onnistuiko vai epäonnistuiko ja miten siitä selvisitte?????

Pistäkää huone yhdessä valmiiksi ja leikkikää siellä/ole seurana,jotta tutustuu omaan tilaan.. sitten vain tarpeeksi väsyneenä nukuttamaan ja pois kun on nukahtanu,voi jättää oven rakoselleen, jotta jos herää pääsee pois ilman paniikkia ja vanhempien huoneen ovi tietty auki... ainakin aluksi, että tottuu...uskoisin ,etää näin ainakin pääsee alkuun...

poika siirty omaan huoneeseen,aluksi pinnasängyssä, n.1v eikä ollut mitään ongelmia,ite heräilin ekana yönä ja olin kuulevinani itkua mutta poika on nukkunut yöt samalla lailla. Jatkettavaan sänkyyn siirrettiin 1v2kk,ostettiin lastentarvikkeesta turvalaita siihen ja hyvin nukkuu,ei karkaile.

Me muutettiin marraskuun lopussa ja muuton jälkeen poika on nukkunu omassa huoneessa pinniksessään. Tietty ollaan jouduttu ottamaan aika paljon meidän väliin nukkumaan, mutta se ei johdu omasta huoneesta vaan hampaista. Varmasti olis ollu sama rumba myös vanhassa kodissa. Kannattaa vaan heti laittaa omaan huoneeseen nukkumaan ihan samalla tavalla kuin ennenkin samaan huoneeseen, ei siinä sen kummempia ihmeitä ole. Meillä on nyt myös tavalliseen sänkyyn siirtyminen edessä, mutta luulen että sekin menee hyvin, kun poika on ymmärtänyt sänkyyn laittamisen tarkoituksen.

Kiitti vastanneille =)
Ehkä tässä hermoilenkin enemmän omaa nukkumistani kun pojan nukkumista :whistle:
Kun teillä on mennyt noin hyvin, menee varmasti meilläkin, taitaa se olla äiti joka ekoina öinä heräilee kurkkimaan, nukkuuko poitsu vai ei, koska jos ollaan yökylässä jossain, poju nukahtaa ihan hienosti itsekseen sänkyyn oman unirievun kanssa, niin miksei sitten omaan huoneeseensakin, taidampa olla vaan vähän itse hermona tuosta siirtymisestä :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 12:26 hurlumhei kirjoitti:
Tuohon minäkin haluan vastauksen!! Meilläkin on ens kuussa muutto edessä kakkosen takia. Pojalla ikää 1,9 v, nukkuu jo tavallisessa lastensängyssä.
Paitsi tyttö :wave:
Mie aattelin et vaan laitetaan se toiseen huoneeseen ko muutenki kaikki on uutta. Sit jätellään ovet yöks silleen et se voi tulla meiän viekkuun jos haluu. Niin se tekee nytki, tulee vaan olemaan pitempi matka kävellä. Laitan tietty sängyn ihan oven viereen et kuulee meiän kuorsauksen ja silleen...Saa nähdä miten käy, meillä muutto eessä ens vkl jo ;)

Me muutettiin joulukuun alussa isompaan asuntoon ja tyttö sai oman huoneen. En paljon murehtinut etukäteen vaan ajattelin, että kokeillaan. Tyttö oli silloin 1 vuotias.

Ekana iltana tyttö itkeskeli, mutta oli myös yli väsynyt. Sen jälkeen on mennyt loistavasti. Hän nukkuu jopa paremmin kuin ennen. Liekö isän kuorsaus häirinnyt.

Me olimme kyllä reissanneet aika paljon hänen ekan elinvuotensa aikana eli ei ollut tottunut siihen, että vain tietyssä paikassa voi nukkua.

poika siirtyi omaan huoneeseen vuoden vaihteessa,ikää silloin 1v3kk..sen kummemmin asiaa ajattelematta siirsin pinnasängyn sinne ja jatkettiin samalla rutiinilla elämää..ekat unet tuli vähän vaikeammin mut aika nopsaan poika oppi nukkumaan siellä..

ja voin sanoa et todellakin auttoi yöheräämisiin :attn:

muutto sinällään on iso asia lapselle, ehkä kannattaisi antaa lapsen nukkua jonkin aikaa vanhempien makkarissa edelleen. Ja sitten kun uusi asunto tulee tutuksi niin siirtää lapsen sängyn omaan huoneeseen.

Mun vastaus nyt on hieman väärä tähän kohtaan, mut kerron kuitenkin. Mä siirsin pojan omaan huoneeseen kun hän oli 5,5 kk. Ei muutettu kyllä mihinkään. Ajattelin aluksi että kokeillaan miten sujuu, aloin nimittäin itse nukkua niin huonosti kun poju alkoi silloin jo itse unissaan liikuskella, niin heräsin joka kahinaan. Siinä samalla tein sen jutun etten enää nukuttanut sänkyyn, vaan iltatoimien jälkeen omaan petiin ja sitten annoin itse opetella nukahtamaan. Poika nyt 1,1 v. ja kertaakaan sen jälkeen ei ole tarvinnu ottaa häntä takasin meidän makkariin. Öiden sujuvuus on luku sinänsä :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 19:49 Hay-D kirjoitti:
muutto sinällään on iso asia lapselle, ehkä kannattaisi antaa lapsen nukkua jonkin aikaa vanhempien makkarissa edelleen. Ja sitten kun uusi asunto tulee tutuksi niin siirtää lapsen sängyn omaan huoneeseen.

Tätä minäkin aluksi mietin, mutta tuntu niin turhalta kun täällä kaikki on niin yksiselitteisesti sitä mieltä että omaan huoneeseen, kyllä se siitä!!!!
Aattelin, että jos kokeilis ensin sinne omaan huoneeseen, jos tuntuu levottomalta, niin sitten vielä toistaseksi meijän makkariin ja jonkin ajan kuluttua sitten tehdään siirto omaan huoneeseen

Meillä tyttö oli jotain 10-11 kk kun siirrettiin omaan huoneeseen. Tytön puolesta on mennyt hyvin, ei ollut siitä moksiskaan, mutta mulla oli univaikeuksia muutamana ensimmäisenä yönä :\|

Meillä onnistui hyvin. Kun tyttö oli n. 7kk muutettiin isompaan kämppään ja laitettiin heti eka yöstä omaan huoneeseen. Siitä asti nukkunut siellä hyvin :) Oikeestaan paremmin nukuu omassa huoneessa kuin meidän makkarissa. Onnea yritykseen! Sit sen näkee onnistuuko kun kokeilee :wave:

Yhteistyössä