Siis ajatteletteko te tosiaan joka kertako vauvat itkee et miks äiti ei hoida sitä kunnolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olin järkyttyny ku luin tuota toista ketjua itkevistä lapsista kaupassa.

Mä olen monesti joutunu vauvan kans lähteen kauppaan ja poikeuksetta ne jossain vaiheessa hermostuu siellä. Mistä te voitte tietää et mikä se syy oikeesti on. Eikö ihmisillä ole senvertaa avarakatseisuutta tai avunantokykyä et vois asettua sen äitin tilalle.

Jos sitä itkua jatkuu lähemmäs puoli tuntia ja vauvaa ei oteta syliin vaan pidetään esimerkiksi vaunuissa tai kaukalossa toppavaatteissa hikoilemassa niin ei mulla kovin kauniita ajatuksia välttämättä sitä äitiä/isää kohtaan ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Jos sitä itkua jatkuu lähemmäs puoli tuntia ja vauvaa ei oteta syliin vaan pidetään esimerkiksi vaunuissa tai kaukalossa toppavaatteissa hikoilemassa niin ei mulla kovin kauniita ajatuksia välttämättä sitä äitiä/isää kohtaan ole.

Joo nuo tuollaisessa tapauksessa kyllä :/

Kun näen äidin rauhassa työntävän itkevää vauvaa, mun tekee mieleni ehdotella, et pitäisikö hän otta syliin, onko hänellä nälkä, vatsavaivoja... Mutta tiedän sen, että suurin osa äideistä tietää kyllä mikä vauvalla on hätänä ja sen, että turhat kyselyt ärsyttävät. Tiedän myös sen, että toiset vauva huutavat väsymystään ja parasta voi olla antaa vain hänen huutaa itsensä uneen, koska liiat "sirkustemput" vain haittaavat unentuloa.

Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:
Se on kuulkaas nykyisin niin että lapset eivät saa itkeä ja vanhemmat eivät saa korottaa ääntään. Vanha sanonta:"lapset saa näkyä mutta ei kuulua" taitaa olla tämän päivän trendi. :headwall:

Tottakai lapset saa itkeä mutta kyllä mua ottaa sydämestä jos ihan pikkuinen vauva itkee hätäitkua eikä äitiä näytä kiinnostavan.

Alkuperäinen kirjoittaja Napander:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:

Joo nuo tuollaisessa tapauksessa kyllä :/

Peesaan tätä, ja tälläistäkin näkee joskus kyllä. En puutu asiaan, mutta kyllä se sääliä lasta kohtaan herättää...

En teietenkään. Jos toisen lapsi itkee täyttä paniikkiitkua niin saatta se sydämenpohjasta riipaista, mutta itse uskon että lapsen OMA äiti tietää milloin raja tulee vastaan ja itkuun on puututtava... Itse en kovin helposti tuomitse tai menisi äitiä neuvomaan.. Muutenkaan en pidä tavasta tuomita tietämättä tilannetta. Jos äiti arvostelee kokoajan toisia niin millainenkohan lapsesta tulee...? Luulen että lapsen OMA äiti osaa tulkita lapsensa itkua ja tuskin kukaan äiti edes pystyy reagoimatta kuunteleamaan lapsensa hätääntynyttä avunhuuto itkua... Omakin vauvani itkee vaunuissa hetken ennen kun nukahtaa ja tiedän ettei siihen kannata reagoida koska se on sellaista unikitinää...Se ei ole väliinpitämättömyyttä päinvastoin... Ja tosiaan tiedän myös tapauksia joissa lapsi itkee entistä enemmän sylliin otettaessa. Joten keskitytään olemaan hyviä vanhempia OMILLE lapsillemme ja luotetaan että toisetkin tekee niin, äiti tuskin laiminlyö jatkuvasti lastaan vaikki vauva vaunuissa hiukan parahtaakin...

Yhteistyössä