siis, auttakaa, aivan järkky migreeni... oksua ja niin edespäin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erinys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

erinys

Aktiivinen jäsen
09.01.2012
2 651
1
36
ei auta lääkkeet, täl kertaa ei edes naprometin, joka yleensä lieventää ja oksennan kaiken ulos kuitenkin, kahdestaan lapsen kanssa, sain sen jotenkin ruokittua ja päikkäreille ja onneksi sovittu, et lähtee mummolaan yöks lounaan jälkeen, mut tää on kamalaa kun mä olen ihan toimintakyvytön pienen lapsen kanssa, kun tuntuu, että pää halkeaa, ihan oikeesti halkeaa niskasta lähtien, poksahtaa koko paska!
eikä lapsi ymmärrä tietenkään, miks makaan sohvalla/vessassa, kylmä rätti otsalla, niin tuli rakas ja pamautti muovivasaralla päähän!
miten te selviitte näistä, kun mä en pysty nousemaan edes seisomaan kunnolla ja mies tietty tekee 20t vuoron baarilla, himassa kaikki levällään, onneks on mummo ja pappa!
mitään vinkkejä? pimeä huone ja peitto odottaa jahka lapsi lähtee mummolaan.... tää on ihan vitun hirveetä!

Pimeä huone, hiljaisuus, peitto päällä ja rauhallinen hengitys, koneet ja kännykät kauas, ja yritä tietoisesti rentouttaa syviä niskalihaksia ja yläselän lihaksia.

Ei siinä oikein muu auta kun kohtaus on tosissaan päällä. Se on vähän kuin ukkonen, täytyy vain odottaa ja hengittää sisään ja ulos.

Onneksi kuitenkin saat lapsesi hoitoon; nimittäin SE on tosi kauheeta kun on migreeni ja on samalla vastuussa jostakusta muusta.

• Tykkää
Reactions: erinys
buranat ja panadolit meni ja naprometin yleensä lieventää edes mut nyt tosi paha kohtaus, ONNEKS tenava haetaan mummolaan, kiitollinen siitä, ei ole vuosiin ollut näin paha ja tuli ihan puun takaa eli heräsin tähän aamulla, vitun hirvee sairaus tää migreeni... istun täs avoimen ikkunan vieressä, kun kylmä ja happi tekee hyvää ja odotan et tenava herää ja annan safkaa sitten, oikein säikähdin, kun ei tosiaan ole ollut näin pahana, et en pysty seisomaan, söin ja join reilusti suolaista ja vettä mut tulee ylös, sori turhis, mut sikapaha olla... :( niskat niin jumis, et ihan tunnoton koko hartia-alue, huh huh... täsmälääkkeet aiheuttaa mulle pahan oksentelun ja parin päivän "kooman" etten voi tehdä esim töitä....

ei sulla sattuisi olemaan pahoinvointilääkettä, esim Primperan?
Kokeile painaa etusormilla juuri korvanlehden "kiinntyskohdan"yläreunan yläpuolelta.
Itselläni ei myöskään oksentelu lopu jos pääsee alkamaan, siihen on nenäsuihkeena sitten täsmälääke.

• Tykkää
Älä nyt ainakaan koneella ole, minä en pysty migreenissä edes ajattelemaan tietokoneelle menoa. Se on vaan oletava pimeässä, silmät kiinni ja aivan liikkumatta. Välillä oksentamaan tietty.

Lapsen hoitaminen päänsärkyisenä on kamalaa...:/ Kerran lapsi leikki pinnasängyssään kunnes kaveri pääsi apuun.

Kamala tialnne. Itse juurikin pelkään että miten sitten kun lapsia saan niin selviän noiden kohtausten kanssa. Mä menen ainakin ihan toimintakyvyttömäksi ja saatan pyörtyäkin jos yritän liikkua. Toivottavasti helpottaa pian sulla!

• Tykkää
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;26293840:
ei sulla sattuisi olemaan pahoinvointilääkettä, esim Primperan?
Kokeile painaa etusormilla juuri korvanlehden "kiinntyskohdan"yläreunan yläpuolelta.
Itselläni ei myöskään oksentelu lopu jos pääsee alkamaan, siihen on nenäsuihkeena sitten täsmälääke.
olen hoitsu, mulla pn joskus ollut primperania tabletteina mut nyt on lopussa, koneella istun, kun tää on hämärässä nurkassa ja saan tosta vierestä ikkunan auki et tulee viileetä ilmaa, en voi mennä viel maate, kun odotan et lapsi herää ja ruokin sen, kun en voi sit nousta sieltä hetkeen tai toiseenkaan ja totta, jos tää jatkuu ja etenee, ni on edessä sairaalakeikka työtovereiden pariin, ei houkuta yhtään... kun olis jotain miestä vahvempaa lihakseen annettavaa lääkettä, ettei tarttis yökkiä...

Yhteistyössä