Siis eikö niin, että tää on ihan vaan ystävyysmielessä (asiaa ukkomiehestä ja sinkkunaisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häiritsevää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Häiritsevää

Vieras
Mun tuttava piti juhlat erään liikekumppaninsa tiloissa. Olin siellä itse myös. Paikalla oli myös tämän liikekumppanin veli, yksin, ilman seuralaista. Liikekumppani jossain vaiheessa iltaa totesi että tällä veljellä menee todella huonosti omassa avioliitossaan ja pyysi siksi veljeään juhliin mukaan, yksin. Mua ei sinänsä mitenkään kiinnostanut erityisemmin tuo liikekumppanin veli (tai kukaan muukaan siellä), mutta juttelin kohteliaasti ja hymyilin ja olin ystävällinen hänelle kun satutttiin muutamaan otteeseen yhteen illan mittaan. Yritin lähteä kyseisistä juhlista aiemmin kuin muut, mutta tämä mies huomasi, eikä päästänyt. Otti kädestä kiinni ja johdatti takaisin sisälle.

Sepä siitä. Sattumoisin näin tuon veljen alkuviikosta kaupungilla, tervehdin ohimennessäni. Ja eilen illalla sitten samainen mies oli laittanut mulle tökkäisyn fb:n kautta. Hän ei ole mun tuttavan kaveri, eikä meillä ole myöskään yhteisiä tuttuja, joten on siis varta vasten etsinyt mut sieltä "tökätäkseen":

Mutta siis eikö niin, että tässä ei nyt ole yhtikäs mitään taka-ajatuksia, että mä voin olla ihan huoleti eikä mun tartte alkaa vaivaantuneena miettimään mitään sen kummempia koko jutusta?

Jos et halua lähteä leikkiin mukaan elä reakoi. Jos kiinnostut, tee selväksi että vaimo jätetään ennen kuin mitään aloitetaan, reilusti ja selkeästi. Jokaisella menee joskus surkeesti parisuhteessa, mut se ei oo mikään syy mennä vieraisiin tai hakea vieraasta naisesta "vaimon korviketta". Luultavasti syvällinen kiintymys vieraaseen naiseen on pahempi vaimolle kuin kertaalleen sattunut pano (vaikkakin se on omalla kohdalla kaiken loppu)

No enpä usko että olen hänestä kiinnostunut. Varatut ei ole viehättäneet koskaan. Jospa tää vaan kuitenkin ois ollut jotain kohteliaisuutta tai ystävällisyyttä, en tiedä.

No ei tosiaan ole ollut mitään kohteliaisuutta tai ystävällisyyttä. Kyllähän tossa sitä tietynlaista seuraa haetaan, tuskin mitään vakavaa. Avioliitossa olevaa miestä tuskin kiinnostaa ystävällisyyttään etsiä facebookista joku jossain kissanristiäisissä ollut tyyppi. Ystävällisyyttä on se, kun keskustellaan jos on hiljaista ja muuta vastaavaa.

Ja koska sua ei kiinnosta tapaus millään lailla, niin jättäisin reagoimatta. Jos et kerta muutenkaan törmää häneen mitenkään jne, niin samahan se on.

Äh... Oikeestiko?

Tää menee aina näin. Ne, jotka mä haluan, niitä mä en saa. Ja ne, joista mä en niin välittäis, haluaa mut.

Ihan sööttihän se mies oli, kohtelias ja herrasmieskin, mutta siinä oli yks iso iso vika. Avioliitto. Toivottavasti mä en mene ihastumaan siihen mitenkään, vaan pysyn lujana ja torjuvana loppuun saakka.

Yhteistyössä