Siis hetkinen.. Onko tämä normaalia? (hääasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämmästynyt

Vieras
Mieheni hyvä ystävä pyysi miestään bestmaniksi. Mies suostui. No mies alkoi nyt sit kyselemään sulhaselta polttaritoiveita. Sulhanen sanoi heti ettei mitään polttareita halua ja jos järjestetään hän ei tule sinne :/ Siinä samassa puhelussa tämä sulhanen oli sanonut miehelleni, et ollaan tulevan vaimoni kanssa päätetty et kaaso ja bestman osallistuu häävieraiden ruokakuluihin, kun kumpikaan ei halua polttareita :0 Minä en ole ikinä tälläistä kuullut et bestamn ja kaaso osallistuu jotenkin häiden maksamiseen.. ei ainakaan meidän häissä tälläistä ollut..Sanoin miehelle et voi kyllä ilmoitttaa ystävälleen et etsii uuden bestmanin, koska meillä ei todellakaan ole varaa maksaa mitään häävieraiden ruokaa.. Hyvä kun itse pärjätään. minä lasen kanssa kotona ja mies töissä..

Minun mielestäni kuulosti todella oudolta, mut ajattelin kysäistä täältä, kun tosi harvoin ollaan häissä käyty tai oltu kaasona/bestmanina.. Juu eikä olla tuohon suostumassakaan.. Tärkeämpiäkin rahanreikiä löytyy :)

Tää on varmaan provo.

Jos ei, niin kyselkää tarkemmin. Bestmanilla ja Kaasolla ei ole velvollisuutta järjestää polttareita, joten ei ole velvollisuutta osallistua mihinkään häiden ruokakuluihinkaan. Ette tietenkään tollasii osallistu. Ja jos on näin, että pitäisi, niin kyllä minä ainakin ilmottaisin, että voivat etsiä ihan uudet maksajat häilleen.

oho! kaveriporukallahan ne polttaritkin maksetaan, eihän ne jää kaason/ bestmanin kustannettaviksi kokonaan. Aika röyhkeää, oliko ihan tosissaan vai heittikö vitsinä? Mieheshän vois heittää takas että laittavat pääsymaksun häihin jos ei ole muuten varaa hääväkeä ruokkia ;). Hävytöntä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?????????:
Joo, enkä oo kyl kuullu et toiveita polttareista kysellää.. Mut ruokakuluihin osallistuminen, no way!

No oikeastaan mies enimmäkseen kyseli kaveriltaan keitä haluaa polttareihin ja heidän yhteystietojaan, kun mies ei yhtään tunne tämän ystävänsä kaveripiiriä missä yleensä liikkuu kun asutaan niin kaukana toisistamme ja tuleva morsian ei osannut nimetä ketään keitä tuleva miehensä haluaisi polttareihin..

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Tää on varmaan provo.

Jos ei, niin kyselkää tarkemmin. Bestmanilla ja Kaasolla ei ole velvollisuutta järjestää polttareita, joten ei ole velvollisuutta osallistua mihinkään häiden ruokakuluihinkaan. Ette tietenkään tollasii osallistu. Ja jos on näin, että pitäisi, niin kyllä minä ainakin ilmottaisin, että voivat etsiä ihan uudet maksajat häilleen.

En ole provo :) Sanoinkin miehelleni, et soittaa sille ystävälleen uudemman kerran v.loppuna ja selvittää asian ja jos tuleva sulhanen on edelleen sitä mieltä, et meidän pitää osallistua ruokakustannuksiin saavat etsiä uuden bestmanin

[quote="mitä?"Mieheshän vois heittää takas että laittavat pääsymaksun häihin jos ei ole muuten varaa hääväkeä ruokkia ;). Hävytöntä.[/quote]

Peesi! Tai sitten sulhanen torille myymään kananmunia hävyttömällä hinnalla pääsiäisenä tipupukuun pukeutuneena. =) Kaupanpäälliseksi saa häneltä pusun poskelle...

Yhteistyössä