siis jo ekaluokalla tallaista "kiusaamista" tai miksi sitä voi sanoa..:/

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli lapsen puolesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha mieli lapsen puolesta

Vieras
mun tyttärellä oli koulun alussa kavereita,yhden tässä lähellä olevan tytön kanssa aina kulki koulumatkat.nyt kyseinen tyttö ei halua enää olla lapseni kanssa. muutenkin kaverit vähentyneet :(
lapseni on herkkä,arka,hänellä on jonkin verran pelkotiloja. en tiedä,ehkä sen takia oudoksuvat. tuntuu niin pahalle lapsen puolesta,ei ikinä kiusaa ketään ja haluaa olla kaikkien kaveri.
nyt lapsella on enää yksi kaveri luokalla ja muut tytöt luokalla jättävät heidät ulkopuolelle jutuista ja leikeistä. myös jonkinlaista muuta kiusaamista on ollut.

tämä,kenen kanssa lapsi alussa kulki koulumatkat valehteli ja huijasi. jos tyttöni kyseli häneltä jotain,väitti että se on kiusaamista ja kertoi äidilleen jne.
 
Ahaa eli sun tyttöäsi on syytetty kiusaajaksi ja nyt äitinä sun mielestä sun tyttöä on kiusattu, kun sitä on väitetty kiusaajaksi?

Kuulostaa taas siltä, että "ei minun lapseni"... Ei pahalla.
 
Harmin paikka :( Ymmärrän tunteesi. Etenkin tytöillä tuo kaveruusasia joskus vaikeaa, kun valehdellaan ja puhutaan kakkaa selän takana ja syrjitään jne. Toivottavasti asiat paranevat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ahaa eli sun tyttöäsi on syytetty kiusaajaksi ja nyt äitinä sun mielestä sun tyttöä on kiusattu, kun sitä on väitetty kiusaajaksi?

Kuulostaa taas siltä, että "ei minun lapseni"... Ei pahalla.

No mulle kyllä tuli tunne, että tämä ap:n tytön kaveri huijasi jne. Meillä oli samanlainen tilanne. Eräs tytön ystävä alkoi puhua pahaa, väitti minun lastani kiusaajaksi(syy oli mm. se, että lapseni oli saanut uuden pelin!) vaikka itse kiusasi toden teolla, mm. töni, haukkui jne. Lopulta kaikki paljastui, tämä kaveri on todella patologinen valehtelija, johon jo opettaja ja rehtorikin ovat kyllästyneet, koska tarina muuttui koko ajan, ja valehtelu ja manipulointi ihan jatkuvaa... Ap:lle tsemppiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ahaa eli sun tyttöäsi on syytetty kiusaajaksi ja nyt äitinä sun mielestä sun tyttöä on kiusattu, kun sitä on väitetty kiusaajaksi?

Kuulostaa taas siltä, että "ei minun lapseni"... Ei pahalla.

no jos selitys on se että lapseni kysyy normaaleja kysymyksiä toiselta,jos se on kiusaamista niin ok...
tämä kyseinen tyttö on tehnyt samaa mun läsnäollessa silloin kun kävi meillä ja hänellä on nyt uusia kavereita joiden kanssa haukkuu lastani ja muita.
ja eilen pihassa (olin paikalla) 5v. lapsemme kysyi tytöltä onko sulla ruskeat silmät? tokasi" itte oot maitonaama!" otti senkin ilmeisesti kiusaamisena:/

tottakai otan syyn jos lapseni oikeasti kiusaa jotakuta,mutta vilpittömästi voin sanoa että meillä opetetaan lasta kohtelemaan muita niinkuin haluaisin itseään kohdeltavan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ahaa eli sun tyttöäsi on syytetty kiusaajaksi ja nyt äitinä sun mielestä sun tyttöä on kiusattu, kun sitä on väitetty kiusaajaksi?

Kuulostaa taas siltä, että "ei minun lapseni"... Ei pahalla.

No mulle kyllä tuli tunne, että tämä ap:n tytön kaveri huijasi jne. Meillä oli samanlainen tilanne. Eräs tytön ystävä alkoi puhua pahaa, väitti minun lastani kiusaajaksi(syy oli mm. se, että lapseni oli saanut uuden pelin!) vaikka itse kiusasi toden teolla, mm. töni, haukkui jne. Lopulta kaikki paljastui, tämä kaveri on todella patologinen valehtelija, johon jo opettaja ja rehtorikin ovat kyllästyneet, koska tarina muuttui koko ajan, ja valehtelu ja manipulointi ihan jatkuvaa... Ap:lle tsemppiä.

kiitos ja tsemppiä myös sinne!:)
kuullostaa tutulta.. silloin kun tämä tyttö oli vielä lapsemme kaveria, halusi matkia monissa asioissa. esim. halusi samanlaisen kännykän yms kuin tytöllämme.

kurjaa jos lasta syrjitään sen takia kun on niin arka ja herkkä :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ahaa eli sun tyttöäsi on syytetty kiusaajaksi ja nyt äitinä sun mielestä sun tyttöä on kiusattu, kun sitä on väitetty kiusaajaksi?

Kuulostaa taas siltä, että "ei minun lapseni"... Ei pahalla.

No mulle kyllä tuli tunne, että tämä ap:n tytön kaveri huijasi jne. Meillä oli samanlainen tilanne. Eräs tytön ystävä alkoi puhua pahaa, väitti minun lastani kiusaajaksi(syy oli mm. se, että lapseni oli saanut uuden pelin!) vaikka itse kiusasi toden teolla, mm. töni, haukkui jne. Lopulta kaikki paljastui, tämä kaveri on todella patologinen valehtelija, johon jo opettaja ja rehtorikin ovat kyllästyneet, koska tarina muuttui koko ajan, ja valehtelu ja manipulointi ihan jatkuvaa... Ap:lle tsemppiä.

kiitos ja tsemppiä myös sinne!:)
kuullostaa tutulta.. silloin kun tämä tyttö oli vielä lapsemme kaveria, halusi matkia monissa asioissa. esim. halusi samanlaisen kännykän yms kuin tytöllämme.

kurjaa jos lasta syrjitään sen takia kun on niin arka ja herkkä :(

Tutun kuuloista tuo matkiminen. Samaa teki tämä lapseni entinen kaveri. Ja lapseni ei ollut hänen ensimmäinen kiusaamisen kohteensa, niitä on ollut monia. Kun lapseni alkoi olemaan kaveri tämän tytön kanssa, monet vanhemmat varoittelivat, minä kuitenkin halusin antaa mahdollisuuden, mutta kuitenkin kävi niin, että kiusaaminen alkoi. Nyt on loppunut, onneksi. Eivät kuitenkaan enää ole kavereita, puheväleissä kylläkin. Toimeen pitää tulla, vaikkei ystäviä olekaan. Toivon, että kesä auttaa, että syksyllä sitten taas uudet kuviot. Voisit opettaa pyytää hieman tarkkailemaan, ettei tyttöäsi kiusattaisi, eikä hän olisi yksin välkillä.
 

Yhteistyössä