Siis kuinka tarkasti kaikki pitää vauvalle steriloida/ keittää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhma

Vieras
Odotan esikoista ja toki olen kuullut että tuttipulloja ym keitetään. Siis jos keitän tuttipullot, niin pitääkö ne keittää juuri ennen käyttöä vai voinko keittää ja pistää kaappiin odottamaan? pitääkö tutit keittää ja kuinka usein? vesi pitää keittää jos putsaa silmiä tms, mutta entäs kun annetaan vauvalle juomavettä? keitetäänkö se aina ja tietty jäähdytetään, vai voiko antaa suoraan kraanavettä.

Kiitos jos joku jaksaa vastata tyhmiin kysymyksiini :D

oon keittänyt tuttipullotja pannut kaappiin odottamaan. silmiä oon pyyhkinyt tavallisella vesijohtovedellä ja näin tehtiin synnärilläkin (ilman keittämistä siis), tutteja oon keittänyt joskus muuten huuhdellut vedellä. voi antaa juomavedeksi tavallista vettä, mun kumpikaan vauva ei tosin ole vettä juonut tai siis veden juottaminen ei ole tarpeellista, maito riittää.

Ohje kai on että kerran päivässä pitäis pullot keittää, ei siis välttämättä joka pesun jälkeen.
Vesi pitää keittää kunnes vauvalle aloitetaan kiinteät ruoat. Ennen sitä ei yleensä tarvi vettä tarjotakkaan, tuolla on merkitystä lähinnä jos tekee korvikkeen jauheesta.
Silmät pyyhitään raanaveellä.
Tutteja voi keitellä silloin tällöin, ja ainakin korvatulehduksen tai muun antibioottikuurin aikana

Tuttipullot keitan käytön jälkeen. Tutteja steriloin kun muistan, ehkä noin kerran vkossa. Vetenä annan pullovettä (Evian). Silmät putsaan fysiologisella suolaliuoksella, kuten synnärillä ohjeistettiin.