siis mä en jaksa näitä lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vituttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vituttaa

Vieras
en vaan jaksa, vittu kun ei voi nukkua. kuka haluaa yöllä usein heräävän vauvan joka nousee klo 5.40-6:lta ? ja isoveljen kaveriks,joka herää vauvan vinkasuun eikä voi tajuta että kuuluu vielä nukkua. vittu mua vituttaa. just kun isompi oli oppinut nukkuu edes sinne 7 niin siskopa opettaa taas vittu veljenkin herää liian aikasin. mä en jaksa!!!! ENNEN ELÄMÄ OLI MUKAVAA,nyt ihan inhottavaa mä en jaksa herätä vittu ennen kuutta tai kuudelta.

kuule :d ihan vaan vinkiksi että jos et oo nukkunut moneen kuukauteen yhtään yötä kunnolla niin ei se enän vaan olekkaan niin helppoa. kokeile vaikka viikko herää 12kertaa yössä ja tuu kertoo vieläkö oot yhtä pirteä 5.40aamulla :D

Alkuperäinen kirjoittaja :p:
No huhhuh. Mä herään aina, vaikkei ole vielä edes lasta. Ja mieskin herää kun haluaa olla mun kansa aamiaisella. Mulla tulee siis olemaan helppoa? ;)

no herää sit kuudelta kun olet herännyt ekaks klo 23, 00.30, 2.15 ja 4.30. esmes. Ap:lle jaksamista! Saatko edes päivällä torkut? Mulla esikoinen lopetti päikkärit alle 3v, että sekin oli siinä..

Meillä toi on kans jokapäivästä. Jos joskus muksut nukkuu (isompi) pidempään (yli kuuteen), nii mä silti olen kuudelta hereillä. Kyllä niitä saa sitten teinarina potkia ylös, eli kosto elää :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja joojoo:
No huhhuh. Mä herään aina, vaikkei ole vielä edes lasta. Ja mieskin herää kun haluaa olla mun kansa aamiaisella. Mulla tulee siis olemaan helppoa? ;)

no herää sit kuudelta kun olet herännyt ekaks klo 23, 00.30, 2.15 ja 4.30. esmes. Ap:lle jaksamista! Saatko edes päivällä torkut? Mulla esikoinen lopetti päikkärit alle 3v, että sekin oli siinä..

No eipä ap maininnut heräilevänsä noihin aikoihin vielä "aikaisin" nousemisen lisäksi ;) Kyllä mä heräilen, n. 3kk nyt joka yö klo 12 ja 02, kun kissat juoksee rallia ja kolistelee lelujaan. Jos pitää neljältä herätä niin vähän väsyttää, mutta ei se nyt niin kamalaa ole että pitäisi alkaa lapsiaan vihaamaan - mäkin vain rakastan noita kissoja, ne tekee niinkuin niille on luontaista. Kuten lapsetkin.

No eipä ap maininnut heräilevänsä noihin aikoihin vielä "aikaisin" nousemisen lisäksi ;) .

ai ei vai? "kuka haluaa yöllä usein heräävän vauvan joka nousee klo 5.40-6:lta ?" Noi kellonajat nyt vaan on mun oma heitto ja arvaus..omista kokemuksista. Ja sä varmaan syötät ne kissat sitten yöllä tai tuudittelet niitä puoli tuntia uneen jonkun painajaisen jälkeen?

No eipä ap maininnut heräilevänsä noihin aikoihin vielä "aikaisin" nousemisen lisäksi ;) Kyllä mä heräilen, n. 3kk nyt joka yö klo 12 ja 02, kun kissat juoksee rallia ja kolistelee lelujaan. Jos pitää neljältä herätä niin vähän väsyttää, mutta ei se nyt niin kamalaa ole että pitäisi alkaa lapsiaan vihaamaan - mäkin vain rakastan noita kissoja, ne tekee niinkuin niille on luontaista. Kuten lapsetkin.

Taisihan tuossa ap:n tekstissä olla maininta öisin usein heräilevästä vauvasta, että kannattaisi lukea teksti vähän tarkemmin. :) Minäkin olen aamuvirkku, mutta voinpa sanoa kun nuorimmaiselle tuli hampaita ja huusi pahimmillaan lähes tauotta pari/kolme tuntia yössä putkeen ja heräsi silti todella aikaisin niin "vähän" väsytti. Ap.lle :hug: ja olisko sulla mahdollista tosiaan saada lapset hoitoon vaikka hetkeksi että saisit nukkuu vaikka vuorokauden putkeen?

herääkö vauva syömään vai muuten vaan?
Itselläni kuopus heräsi vielä reilu kk sitten kolmesti yössä "syömään" ( 7-8 kk ikäisenä ). Olin kans aika poikki kuin keskimmäinen sai yöllä kauhukohtauksia. Mutta heti kun yösyöminen jäi kokonaan, niin avot, jo sai mammakin nukkua ja oli heti virkeämpi! Heräilin jopa neljän viiden aikaan virkeänä ylös =0)
Tsempit !

:hug: ap:lle! Tääl on samanlainen tilanne.. tosin ei meillä ihan puol kuudelt herätä, mutta kaksoset heräilee yöllä USEASTI, viime yönä taisin käydä 7 kertaa ja esikoinen huuteli vielä kaks kertaa lisäks.. aamulla sitte puol seitsemän-seitsemän aikaan noustaan ylös. Esikoinen ei nuku enää päiväunia ja kaksosetkin nukkuu kerran ja silloin ei kyllä ittee nukuta kun pikkumiehet nukkuu..

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
vie vanhempi kersa tarhaan, saat sit levätä päivällä vauvan kanssa. ps. ite oot lapses tehny.

Näinpä! Harmittaa tällaiset "haluun heivata nää lapset kaatopaikalle kun ei enää huvita" viestit. Ei tarvitse olla marttyyri, lepää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
vie vanhempi kersa tarhaan, saat sit levätä päivällä vauvan kanssa. ps. ite oot lapses tehny.

Näinpä! Harmittaa tällaiset "haluun heivata nää lapset kaatopaikalle kun ei enää huvita" viestit. Ei tarvitse olla marttyyri, lepää.

Kai sitä jokainen vanhempi joka paljon valvoo, turhautuu jossain vaiheessa. en silti usko että ap oikeesti vihaa lapsiaan.. ja tosta lepäämään käskemisestä..ite en kyllä mistään hinnasta veis yhtä lasta hoitoon jos toinenkin on kotona. vaikee levätä jos toiset lapset ei nuku päivisin enää.

kun täällä valitetaan, että vittu, kun ei kiinnosta enää eikä jaksa.. Käytä KUMIA jos et jaksa hoitaa lapsias aamuyöllä!!! eikö äiti koskaan kertonut että vauvat heräilee yöllä?? VOI VOI! Kyllä käy sääliks, kun noin monta lasta OLET ITSE HALUNNUT TUODA TÄHÄN MAAILMAAN!
Et vaikuta kovin kypsältä äidiksi minusta!

Ihminen on inhimillinen, kuka tahansa olisi aivan rikki jos joutuisi heräilemään pitkin yötä ja sitten vielä nousemaan aamuviiden-kuuden aikoihin. Maailma on epätodellinen paikka kun juot aamukahvia rättiväsyneenä aamukuudelta pirteän vauvan kanssa. Kyllä kaikki tietävät että lapsen kanssa on rankkaa mutta silti, ihmine ei ole robotti joka jaksaajaksaajaksaajaksaajaksaa...........

Alkuperäinen kirjoittaja Vittuuntunut vauvatehtailijoihin!:
kun täällä valitetaan, että vittu, kun ei kiinnosta enää eikä jaksa.. Käytä KUMIA jos et jaksa hoitaa lapsias aamuyöllä!!! eikö äiti koskaan kertonut että vauvat heräilee yöllä?? VOI VOI! Kyllä käy sääliks, kun noin monta lasta OLET ITSE HALUNNUT TUODA TÄHÄN MAAILMAAN!

Ja sinähän vaikutat? Joo joo, tuskin sulla lapsia onkaan ja hyvä niin :)

Sellaista se on lasten kanssa. Toisten lapset nukkuvat paremmin ja toisten huonommin, se on vaan hyväksyttävä. Väsymyksellesi sun on tehtävä jotain, ja koita ajatella että tämäkin tilanne muuttuu joskus. Ei huomenna, ei ensi viikolla eikä ehkä seuraavana kuukautenakaan, mutta vuoden päästä on varmasti ihan eri meininki. Lasten kanssa muu ei ole varmaa kuin jatkuva muutos.

Alkuperäinen kirjoittaja Vittuuntunut vauvatehtailijoihin!:

Kyllä tästäkin kirjotuksesta heräsi toive ettei kirjoittajalla olisi lapsia...

Jaksamisia ap! Voisitteko joskus viikonloppuna ( oletan että miehesi käy töissä) tehdä silleen, että ostat korvatulpat itsellesi, käyt ulkoilemassa, syöt hyvää ruokaa, saunot ym. rentouttavaa. Sitten menisit nukkumaan toiseen huoneeseen ( ehkä mahdollisesti vaikka jonnekkin toiseen asuntoon: ystävälle, sukulaisille, vanhemmille) ja miehesi hoitaisi lapsen/ lapsien heräilyt yöllä ja aamulla, saisit nukkua vähän univelkoja poissa? Ei ole kenenkään edun mukaista, että äiti on ihan rätti-poikki väsynyt! Yritä järkkäillä itsellesi kunnon unet!

Herrajee taas tätäkin ketjua. Miksi pitää alkaa kerskailemaan omalla jaksamisella, jos toinen on väsynyt?? Ja väsyneellä äidilläkin on oikeus valittaa, eikä äidiksi tulemisen jälkeen tarvitse alkaa elellä marttyyrinä, vaan apuakin pitää saada voida pyytää, ilman, että joutuu saarnaa kuuntelemaan.

Yhteistyössä