Siis mä en tajua miten kaveripariskunta voi jatkuvasti olla P-A!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelen suuresti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelen suuresti

Vieras
Miehen tulot n.2500e ja naisen n.1500e brutto.

Heillä yksi lapsi ja asuvat vuokralla ja vuokra 750e.

Minä olen yh ja osa-aikatyössä. Tulot 1250e + lapsilisä + elatusmaksu.

Vuokra 450e ja ikinä ei ole tili nollilla. Toki joskus vaan 50e jne. Mutta kaveri sanoi, että heillä 2 päivän ajan nolla euroa ennen kuin miehensä tili tulee...

Eipä tuota osaa sanoa juuta eikä jaata nettikeskustelijan tutun taloustilanteeseen. Muuta kuin että ihmisillä voi olla elämässänsä kaikenlaista, mistä heidän ei tarvitse olla tilivelvollisia tuttavilleen. Ehkä ikäviäkin asioita.

Itse ihmettelin, miten työssäkäyvällä tutulla oli vähän väliä tili nollilla ja ostoskori täynnä makaronia. No onhan se, jos joka kuussa panee tuhat euroa säästötilille.

tietenkin säästöön myös jos vain mahdollista laittaa :)
Jokainen käyttää rahansa miten parhaimmaksi näkee :) ...itse en mikään huippu raha-asioiden suhteen ole...

Helppoa.
Jos ei yhtään laske mihin rahojaan laittaa, jollain voi olla pitkäveto harrastuksena suurilla panoksilla ja toisilla kaljankippaaminen. Kodin päivittäminen yhdessä kalliiden ruokien kanssa voi viedä järjettömän summan palkoista lainojen kanssa, yms..

Tässä ei kerrottu onko pariskunnalla ehkä muita lainoja, autolaina, korttiluottoja, he maksavat täyden hoitomaksun, joutuvat ehkä pitämään kahta autoa.. ja siihen päälle ruokakaupassa ei paljon ajatella mitä ostetaan, käydään hummaamassa.. eipä sitä paljon muuta ihmeellistä tarvi, kun tuo raha on mennyt ja enemmänkin.. kysehän oli kuitenkin brutto tuloista..
Meitä on niin monenlaista rahan käyttäjää.. itse kuulun niihin jolla ei kyllä ole tilillä pariakymppiä enempää tilin tullessa:) Törsääjä:)

Yhteistyössä