Siis mahtavaa!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Nyt vasta tuli mieleen että vuosi sitten olin jo laittamassa poikaa täkski vuodeksi stainerkouluun tai mihin muualle vaan., pois nykyisestä koulusta. Hänellä kun oli open kanssa "sukset ristissä". POJASSA oli open mielestä kaikki vika, kunnes rehtorin kanssa ksekustelussa huomasi että myös hän voi olla värässä ja myös pojan näkökannat on totettava huomioon.
Pojalla oli aina wilmassa ja eissuvihossa viestiä mistä miloinkin. Aina oli tehnyt jotakin josta tuli puhuttelua ja jälki-istuntoa, oli läksyjä tekemättä jne.
Nyt kun aloitti nelosluokan ja ope vaihtui on poika ollut aivan erilainen. Vain kaksi ekrtaa unohtanut läksyt tehdä ja YHTÄÄN huomaustusta käytöksestä ei ole enää tullut. ( kahdesti olut nokkis kotona)

Onneksi vaihtui ope, olis muuten pojalla mennyt koko motivaatio opiskeluun kun ope oli koko ajan hänen kimpussa. Poika ei saanut ede YKSIKSEEN nurkassa jupista, siihenkin ope puuttui. Saa kai ihminen kiukunsa purkaa yksin tuoisemiseen, itsellen jupisi. Parempi kai itskseen jupista kuin että olsi alaknut muille sitä kostamaan.
Nyt ei ole kertaakaan kuulut pojan suusta että tyhmä ope tai että ope on puolueellinen,ja suosii vaan tyttöjä.
Tää uus ope on vanhempi kuin edellinnen ope, mutta on hyvä ope toisiaankin. Myöskään poika ei turhaudu esim matikan tunneilla , kun saa vähän vaikeampia lisätehtäviä. Eikä pojalla edes tuu läksyjä usein kun ehtii melkein aina tekemään ne koulussa.
Tottaki pojilla on omat vitsit ja ovat ehkä äänekkäämpiaä, ja kaikkea ei saakaan sallia, mutta tuntui oikeasti etä edellinen ope ei sitten ollenkaan tykännyt pojista, kaikki pojat olivat vilkkaita ja hirveitä.

Pojalla on niin hyvä oopiskelumotivaatio, ettei ole tosikaan. ( tietenkin kaikkia joskus kyllästyttää koulu ja työ) Odottaa jo innoissaan, että menee vitosluokalle, sit saa opiskella ruotsia. opiskelis nyt jo jos se olisi koulussa mahdollista. enkkukin sujuu kuin vettä vaan ei paljoo opiskella tarvii. ope on ihanan kannustava , mitä ei ollut edllinen ope, aina löytyi jotkain sanottavaa

Mahtavaa!
olen pojan puolesata hyvinkiniloinne, olin jo varma että vika on meissä vanhemmissa ja meidän tavassa kasvattaa, mutta eipä tosiaankaan ollut.

hyvä aloitus. Minulla myös kokemusta, että opettaja voi olla pitämättä lapsesta ja hyvin hienovaraisesti, suoraan sanomatta tuo sen esille. Meillä lapsukainen hyvin pärjäsi, oppi helposti ja tuli toimeen koulussa hyvin mutta muuttamisen ja koulun vaihdon myötä vaihtui opettaja, joka selvästi "aliarvosti" lasta, numerot laski, vähätteli lapsen taitoja yms. Onneksi tämä ope jäi pois, sijaisen kanssa yhteistyö sujui kuten oltiin aiemmin totuttu eli hyvin. Ja ei, kyse ei ollut pelkästään muuton aiheuttamasta stressistä tai vastaavasta, ehkä sitäkin alkuun mukana. Kesti jonkin aikaa ennenkuin itsekään oivalsin, että opettajan tavassa suhtautua oli jotain nuivaa.
Tai sitten me oltiin vaan totuttu tavallista parempiin opettajiin...

Yhteistyössä