siis mikähän kotitöiden tasavertaisesti tekemisessä on niin vaikeeta miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot menee

Vieras
mitä tässä voi enään tehdä? olen nätisti selittänyt miehelle että en mä jaksa ainakaan raskaana ollessani tehdä kaikkea,eikä mun kuuluiskaan joutua tekee kaikkee. ja että kaiken muun lisäksi se miten asiat hoidetaan vaikuttaa siihen millaisia lapsista kasvaa! ja että en mä ala kauaa kattelee jos suhteessa toinen on niin itsekäs. sen jälkeen ku juteltiin ajattelin että asiat muuttu,ei oo muuttunut! sen jälkeen oon pari kertaa kysäissyt että milloin se ajatteli sitten ottaa osaa niihin olen saanut vastaukseksi että kai mun heti täytyis,mutta mitään ei tapahdu!

siis oikeesti kämppä on ku sikolätti ku mä tässä odottelen milloin mies tarttuu toimeen! viimeksi vielä sanoin sille että mä en ole sun äitisi eikä munkuulu pyytää eikä käskee sen tekee kotitöitä vaan sen kuuluu yhtälailla kuin minunkin oma alotteisesti tarttua toimeen

Mun mies kyllä tekee parhaansa, mutta me naiset ollaan niin vaativia ja toisekseen miehillä on ihan eri käsitys siitä, mitä pitää tehdä (ja milloin). Ei kai niitä oikein voi siitä syyttääkään. Itse olen ottanut oppia mieheltä ja suhtaudun kotitöihin nykyään paaaaaljon rennommin kuin viisi vuotta sitten. Ja mies on siitä innostuneena yrittänyt sitten vähän tsempata. Vaikka ei se vieläkään osaa laittaa pyykkiä narulle, mutta laittaa kuitenkin. ;)

meillä se tekee ketä häiritsee, joskus se olen minä joskus mies. Yleensä saa aika sikolätti olla ennen kun kumpikaan meistä mitään tekee. Mun mielestä se on ihan oikein et se ketä sotku vaivaa sen siivookin.

Meillä kyll sujuu ihan hyvin kun niistä on yhessä sovittu. Mä hoidan pyykit - kulta tiskikoneen täytön ja tyhjentämisen. Kulta imuroi - mä moppaan. Mä teen ruuan - kulta välipalan, tai toisinpäin....

......Ja jos jotain ei jaksa tehdä sillonkun pitäis, ei haittaa hommat ei kuitenskaan mihinkää katoo.... :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti kotosalla:
käytkö sä töissä?

;) Vakiokysymys näissä kotityöpurnailuissa...

on se reilua et se joka on kotona myös tekee jotain et se on ikään kuin sen työ sitten, ihan sama onko se mies vai nainen.
Tekee jotain juu kyllä, mutta ei KAIKKEA! Siitähän tässäkin taisi kuitenkin olla kyse.

no kävin kuule tähän viikkoon saakka työharjoittelussa(käytännössä samat hommat ku olisin ollut töissä),nyt pitää vielä sitten suorittaa yksi kurssi ja tehdä opinnäyte työ kesäkuun loppuun mennessä.

mutta siis tosi vittumaista tällänen! on tehnyt välillä mieli pakata miehen kamat ja siihen sivuun vauvan tavarat ja sanoa että valmistaudu koti isyyteen yksin,niin kyllä mä sitten hoidan raskausaikana kotityöt kaiken muun päälle ja tuon vanhemman lapsenkin., jos ei kykene tasavertaiseen aikuiseen suhteeseen.
saan varmaan tästä haukut mutta kyllä luulen että mies ois mielummin alkanut tekee kotitöitä kuin koettanut yksin hoitaa vauvan ja kotityöt omalla asunnolla, muta mulle alkaa oikeesti riittää tällänen,ooon niin ärtynyt.

Mun mies vetää varmaan pohjat näissä kotitöitä tekemättömät-miehet sarjassa. Se ei vie edes roskapussia ulos vaikka se kävelisi vastaan. Se ei oikesti tee MITÄÄN kotitöitä, ei yhtään mitään mitä sisätiloissa tehdään. Paitsi jos mä kuvaannollisesti ase ohimolla pakotan sen petaamaan pedin kerran viikossa.

käytkö sä töissä?

Mä en käy tällä hetkellä töissä, mut syksyllä olen menossa takaisin hoitovapaan jälkeen. Teen lähes kaikki kotityöt yksin ja kyllä se ottaa päähän. Mies joskus alkuvuosina osallistui ja ennen lapsia oli itsestään selvää, että meillä oli siivouspäivä ja molemmat osallistui. Nykyään mies ei pistä tikkua ristiin. Hänellä on vakioselitys eli hän huolehtii lapsista sillä aikaa kun minä siivoan :headwall: Vaikka olen kotona, ei se sitä tarkoita, että kotityöt kuuluu yksin mulle. Töihin tosiaan palaan muutaman kuukauden kuluttua ja tuskin silloin mitään muutosta tapahtuu. Varmaan mies istuu iltaisin sohvalla telkkarin edessä ja "hoitaa lapsia" tai sitten painelee lasten kanssa pihalle ja mä saan ihan yksin tehdä kaikki hommat kuten tähänkin asti. Mitenköhän siitä selviää työpäivän päätteeksi. :(

käytkö sä töissä?

on se reilua et se joka on kotona myös tekee jotain et se on ikään kuin sen työ sitten, ihan sama onko se mies vai nainen.
Tekee jotain juu kyllä, mutta ei KAIKKEA! Siitähän tässäkin taisi kuitenkin olla kyse.

niin mutta jos toinen on vaan kotona ja hoitaa kotia niin miksi toisen joka käy myös töissä pitää senkin lisäksi hoitaa kotia? Se on eri asia jos molemmat käy töissä, siksi kysyin.

Alkuperäinen kirjoittaja sama juttu:
käytkö sä töissä?

Mä en käy tällä hetkellä töissä, mut syksyllä olen menossa takaisin hoitovapaan jälkeen. Teen lähes kaikki kotityöt yksin ja kyllä se ottaa päähän. Mies joskus alkuvuosina osallistui ja ennen lapsia oli itsestään selvää, että meillä oli siivouspäivä ja molemmat osallistui. Nykyään mies ei pistä tikkua ristiin. Hänellä on vakioselitys eli hän huolehtii lapsista sillä aikaa kun minä siivoan :headwall: Vaikka olen kotona, ei se sitä tarkoita, että kotityöt kuuluu yksin mulle. Töihin tosiaan palaan muutaman kuukauden kuluttua ja tuskin silloin mitään muutosta tapahtuu. Varmaan mies istuu iltaisin sohvalla telkkarin edessä ja "hoitaa lapsia" tai sitten painelee lasten kanssa pihalle ja mä saan ihan yksin tehdä kaikki hommat kuten tähänkin asti. Mitenköhän siitä selviää työpäivän päätteeksi. :(

Tehkään niin että sä hoidat lapsia ja mies saa siivota? :)

Alkuperäinen kirjoittaja sama juttu:
käytkö sä töissä?

Tehkään niin että sä hoidat lapsia ja mies saa siivota? :)

Oliskin noin helppoa. Muutaman keskustelun jälkeen mies on raivoissaan heilutellut imuria ja jälki on sen mukaista, ettei homma hänen mielestään kuulu hänelle ja hän tekee vain pakotettuna.

Yhteistyössä