Siis mitä helkkaria? Hiljainen hetki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Eikö se riittänyt, että eilen liput oli puolitangossa? Miksi tänään pitää pitää hiljainen hetki, miksei eilen sitten voinut sitä pitää?
Hirveää asioitten paisuttelua. :O

Paisuttelua ja paisuttelua...

Itse ajattelen, että aikuisten näkökannalta tuo on ihan sopivaa, mutta pienille lapsille turhaa ja turhauttavaa, herättää lisää kysymyksiä asiasta, jollaisilta pieniä tulisi voida suojella.

[QUOTE="huoh";24263584]Eikö se riittänyt, että eilen liput oli puolitangossa? Miksi tänään pitää pitää hiljainen hetki, miksei eilen sitten voinut sitä pitää?
Hirveää asioitten paisuttelua. :O[/QUOTE]

Osittain oon kyllä samaa mieltä. Oliko Japanin tsunamin jälkeen muuten hiljaista hetkeä? Toki Norja on meitä lähempänä, mutta silti...

Musta on myös tavallaan ihmeellistä, miksi valtiomiesten toisensa perään pitää julkisuudessa tuomita iskut. Sepä olis yllättävää, jos joku länsimaalaisen demokraattisen valtion edustaja sanois, että no enpä tuomitse. Ehkä joku Gaddafi vois niin sanoa. Kuuluu ilmeisesti tällaiseen retoriikkaan tällainen touhu.

En henkilökohtaisesti ajatellut keskeyttää arkeani tänään kello 13. Tämä on vain yksi kamala uutinen muiden joukossa, mulle ei niin henk.koht aiheuta enempää ahistusta, oli tämä sitten Norjassa, Kiinassa tai Brasiliassa. Jos joku tuttu olisi menehtynyt, tietty ahistus olisi sen mukainen.

[QUOTE="huoh";24263608]MItä suurempi kohu, sen todennäköisempää on, että joku sekopääfriikki toteuttaa saman.[/QUOTE]

Huomasitko, että itse juuri annoit lisäpontta aiheelle?

Paisuttelua ja paisuttelua...

Itse ajattelen, että aikuisten näkökannalta tuo on ihan sopivaa, mutta pienille lapsille turhaa ja turhauttavaa, herättää lisää kysymyksiä asiasta, jollaisilta pieniä tulisi voida suojella.

Ei mulle kyl mieleen tullu että lapsen pitäs myös. Ei se minustakaan oo lasten asia. Aikunen voi sen minuutin kyllä olla asiasta puhumatta. Mut paisuttelua se on tuokin aloitus...

• Tykkää
Reactions: Jennan unelma
Ei mulle kyl mieleen tullu että lapsen pitäs myös. Ei se minustakaan oo lasten asia. Aikunen voi sen minuutin kyllä olla asiasta puhumatta. Mut paisuttelua se on tuokin aloitus...

Tarkoitin sitä, että lapsikin saattaa arjessaan törmätä jollain tavalla aiheeseen, vaikka ei siis osallistuisikaan millään tavalla. Ihmettelee, mikä on homman nimi, kun vaikka radiossa tai tv:ssa ilmoitetaan, että nyt ollaankin hiljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä;24263618:
Osittain oon kyllä samaa mieltä. Oliko Japanin tsunamin jälkeen muuten hiljaista hetkeä? Toki Norja on meitä lähempänä, mutta silti...

Musta on myös tavallaan ihmeellistä, miksi valtiomiesten toisensa perään pitää julkisuudessa tuomita iskut. Sepä olis yllättävää, jos joku länsimaalaisen demokraattisen valtion edustaja sanois, että no enpä tuomitse. Ehkä joku Gaddafi vois niin sanoa. Kuuluu ilmeisesti tällaiseen retoriikkaan tällainen touhu.

En henkilökohtaisesti ajatellut keskeyttää arkeani tänään kello 13. Tämä on vain yksi kamala uutinen muiden joukossa, mulle ei niin henk.koht aiheuta enempää ahistusta, oli tämä sitten Norjassa, Kiinassa tai Brasiliassa. Jos joku tuttu olisi menehtynyt, tietty ahistus olisi sen mukainen.

Japanin tsunamin jälkeen kyllä pidettiin hiljainen hetki..

Ja kyllä, aion uhrata minuutin verran omasta ajastani ja osoittaa myötätuntoni uhreille. Minuutti on niin lyhyt aika meille, jotka saamme elää tätä arvokasta ihmiselämää..

[QUOTE="huoh";24263584]Eikö se riittänyt, että eilen liput oli puolitangossa? Miksi tänään pitää pitää hiljainen hetki, miksei eilen sitten voinut sitä pitää?
Hirveää asioitten paisuttelua. :O[/QUOTE]

Sulle tekis hyvää pitää pidempi hiljanen hetki ja miettiä elämän perusasioita

• Tykkää
Reactions: Jennan unelma
Alkuperäinen kirjoittaja näin;24263669:
Sulle tekis hyvää pitää pidempi hiljanen hetki ja miettiä elämän perusasioita

Enpä ole puhua pukahtanut ääneen 1,5 tuntiin. Kyllä mun aivot ainakin jauhaa koko ajan, siksi minua niin tympäseekin, kun joka tuutti toitottaa kaikesta pahasta.
Tiedostan pahan läsnäolon, enkä kohta enää uskalla käydä nukkumaan.

No kyllä mä olen vähän samaa mieltä että hiljaisen hetken olisi voinut pitää eilen kun suruliputettiinkin.
Toki on hyvä että asia huomioidaan mutta sillä on kääntöpuolensa. Tekijähän on todella sairas ihminen ja valitettavasti löytyy paljon ihmisiä jotka ihannoivat häntä ja alkavat mahdollisesti matkia. Osa haluaa itsensä esille hinnalla millä hyvänsä.

[QUOTE="huoh";24263693]Enpä ole puhua pukahtanut ääneen 1,5 tuntiin. Kyllä mun aivot ainakin jauhaa koko ajan, siksi minua niin tympäseekin, kun joka tuutti toitottaa kaikesta pahasta.
Tiedostan pahan läsnäolon, enkä kohta enää uskalla käydä nukkumaan.[/QUOTE]

No ei pidä mennä äärilaidasta toiseen. Mutta itse ihmettelen sitä että nyt pitäis jo median unohtaa noin karmiva teko?
Siksikö, että voimme jatkaa elämäämme niinkun mitään ei olisi tapahtunut?

[QUOTE="Vieras";24263657]Japanin tsunamin jälkeen kyllä pidettiin hiljainen hetki..

Ja kyllä, aion uhrata minuutin verran omasta ajastani ja osoittaa myötätuntoni uhreille. Minuutti on niin lyhyt aika meille, jotka saamme elää tätä arvokasta ihmiselämää..[/QUOTE]

Mä olen omat ajatukseni tälle asialle jo uhrannut, en tarvitse mielestäni mitään kollektiivista hiljaisuushetkeä. Eipä ne uhrit huomaa, että mä en osallistu tähän yhteiseen hiljaisuuteen. Totta kai arvostan elämää ja olen kiitollinen siitä, että en ole tullut tuolla tavalla lahdatuksi. Samalla muistuu mieleen, että se ei ole aina omista toimista kiinni, elääkö mummoksi asti.

En ole vain sitä tyyppiä, joka viljelee jotain RIPpejä tuntemattomien vuoksi. Kyllä toki tällainen pysäyttää, aika kylmä ihminen on jos ei yhtään hetkauta. Mutta mun elämä jatkuu, joten enpä jaksa tästä aiheesta enää kirjoittaakaan.

t. se jolle vastasit

[QUOTE="huoh";24263735]Mulla on ihan liikaakin empatiantunteita. MInun pitäisi oikeasti kovettaa itseni.[/QUOTE]

Jep, sen kovettamisen tulokset näkyvätkin jo.

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä;24263782:
Mä olen omat ajatukseni tälle asialle jo uhrannut, en tarvitse mielestäni mitään kollektiivista hiljaisuushetkeä. Eipä ne uhrit huomaa, että mä en osallistu tähän yhteiseen hiljaisuuteen. Totta kai arvostan elämää ja olen kiitollinen siitä, että en ole tullut tuolla tavalla lahdatuksi. Samalla muistuu mieleen, että se ei ole aina omista toimista kiinni, elääkö mummoksi asti.

En ole vain sitä tyyppiä, joka viljelee jotain RIPpejä tuntemattomien vuoksi. Kyllä toki tällainen pysäyttää, aika kylmä ihminen on jos ei yhtään hetkauta. Mutta mun elämä jatkuu, joten enpä jaksa tästä aiheesta enää kirjoittaakaan.

t. se jolle vastasit

Joo, ymmärrän.

Mielestäni silti vähän epäkunnoittavaa tulla huutelemaan asiaa nettipalstalle, nimittäin joitain ihmisiä asia voi koskettaa syvästikin..

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekkyydestä irti;24263783:
Jep, sen kovettamisen tulokset näkyvätkin jo.

Voi hyvää päivää taas..
Minä olen myös aivan liian herkkä ja empatiakykyinen, minkä vuoksi yksi luettu uutinen Norjan tapahtumista sai riittää.
En ole paha ihminen, haluan vain keskittyä elämään tätä kallisarvoista elämääni.
Tiedostan kyllä vähän liiankin hyvin että elämäni voi päättyä koska tahansa, jonkun sekopään toimesta tai ihan muista syistä.

Miksi minun pitäisi mässäillä aiheella ja viettää hiljaisia hetkiä,käyttää päiviäni noiden kauheuksien ajattelemiseen jotka tuottavat vain pahaa oloa ja unettomia öitä?
Elämä on tarpeeksi raskasta muutenkin.
Olen vasta alkanut toipua masennuksesta ja saanut elämäniloani takaisin, en tahdo menettää sitä noiden tapahtumien vuoksi.
Elämä jatkuu kauheuksista huolimatta ja ajattelen hyviä asioita jotta jaksaisin päivästä toiseen ja pysyisin tolpillani.

[QUOTE="Vieras";24263816]Joo, ymmärrän.

Mielestäni silti vähän epäkunnoittavaa tulla huutelemaan asiaa nettipalstalle, nimittäin joitain ihmisiä asia voi koskettaa syvästikin..[/QUOTE]

Keskustellaanhan täällä ihan yleisesti autokolareistakin, vaikka nekin voi koskettaa jotain ihan syvästikin, jopa todennäköisemmin jonkun kotimaisen tapauksen uhrin läheinen saa silmiinsä jotain suomalaisten tekstiä. Kyllä tällä palstalla ruoditaan aika monia asioita.

Ei kai tuossa aloituksessa ja viittaamassasi tekstissä nyt kielletty ketään pitämästä hiljaista hetkeä, vaan tuotiin oma mielipide esiin? Miksi joku loukkaantuisi siitä, että joku toinen ei pidä hiljaista hetkeä? Mua ainakin enemmän karmii toi ip-lehtien tapa kaivaa esiin kaikki turhaakin turhempi. Se on sitä paisuttelua ehkä ennemmin kuin hiljainen hetki. Kaikki itse päättäköön osallistuuko vai ei.

On mullekin vuosien saatossa tullut paha mieli joistain keskusteluista (joissa yleensä on kyse henkilökohtaisuuksiin menemisestä), mutta en ole silti ole kieltänyt muita keskustelemasta. Olen itse lähtenyt keskustelusta.

[QUOTE="sivullinen";24263885]Keskustellaanhan täällä ihan yleisesti autokolareistakin, vaikka nekin voi koskettaa jotain ihan syvästikin, jopa todennäköisemmin jonkun kotimaisen tapauksen uhrin läheinen saa silmiinsä jotain suomalaisten tekstiä. Kyllä tällä palstalla ruoditaan aika monia asioita.

Ei kai tuossa aloituksessa ja viittaamassasi tekstissä nyt kielletty ketään pitämästä hiljaista hetkeä, vaan tuotiin oma mielipide esiin? Miksi joku loukkaantuisi siitä, että joku toinen ei pidä hiljaista hetkeä? Mua ainakin enemmän karmii toi ip-lehtien tapa kaivaa esiin kaikki turhaakin turhempi. Se on sitä paisuttelua ehkä ennemmin kuin hiljainen hetki. Kaikki itse päättäköön osallistuuko vai ei.

On mullekin vuosien saatossa tullut paha mieli joistain keskusteluista (joissa yleensä on kyse henkilökohtaisuuksiin menemisestä), mutta en ole silti ole kieltänyt muita keskustelemasta. Olen itse lähtenyt keskustelusta.[/QUOTE]

Edelleenkin ymmärrän kantasi eikä sinun tarvitse sitä puolustella minulle. Kyllä minullakin on tullut paha mieli vaikka mistä asioista tässä elämässä, mutta silti tämä perjantainen tapahtuma oli niin raaka ja sairas, että puistattaa edes ajatella. Lähes sata nuorta aikuista joukkoteloitettiin ja vieläpä niin lähellä meidän lintukotoa, että mielestäni vainajat ansaitsevat minuuttinsa. Muuta emme ikävä kyllä voi heidän eteensä enää koskaan tehdä.

Yhteistyössä