Siis mitä ihmettä tämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulle tuli n. puoli tuntia sitten viesti numerosta jonka puhelimeni tunnisti ja nimesi itse (lienee jokin tunnettu, kun näin tekee). Tämä viesti kertoo mun puhelinnumeroni voittaneen 1m euroa! Siinä on sähköpostiosoite mihin ottaa yhteyttä voiton lunastamiseksi, mutta olen aika epäileväinen. Googlasin tuon nimen jonka puhelimeni lähettäjästä antoi ja sieltä kyllä sain näitä erilaisia kilpailuja mitä tämä ylläpitää. Miten nyt toimin?

Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
no paa postia menee, ei se mikään paha homma ole! :D

Ihanaa että joku edes vastasi! Tärisen täällä jännityksessä, voisiko tuo olla totta? Minkälaisia tietoja uskallan luovuttaa? Kyllä tuossa viestissä on myös henkilön koko nimi (jos siis on oikea) joka toimittaa voiton. Jos laitan nimeni ja pankkitilinnumeron niin riittääkö se? Noiden tietojan avullahan ihminen ei pysty väärinkäyttämään toisen rahoja, eihän? Tosin, köyhällä opiskelijalla ei olekaan juurikaan rahoja joita voisi väärinkäyttää, mutta silti...

Siis jos sä et ole mihinkään osallistunut, niin aika takuu varmasti huijjausta!
Ite en koskaan laittaisi mihinkään tommoseen tilinumeroani.
Voi olla muuten semmonene juttu että jossain pienellä printillä lukee että sinulla on mahdollisuus voittaa toi summa ja pitää osallistua, tilata tai jtn.
Ikinä en oo kuullut että kukaan olisi voittanut yhtään mitään mihinkään osallistumatta, ei niitä rahoja tulla ovelle tuomaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Siis jos sä et ole mihinkään osallistunut, niin aika takuu varmasti huijjausta!
Ite en koskaan laittaisi mihinkään tommoseen tilinumeroani.
Voi olla muuten semmonene juttu että jossain pienellä printillä lukee että sinulla on mahdollisuus voittaa toi summa ja pitää osallistua, tilata tai jtn.
Ikinä en oo kuullut että kukaan olisi voittanut yhtään mitään mihinkään osallistumatta, ei niitä rahoja tulla ovelle tuomaan...

Ei tekstiviestiin mahdu mitään pientä pränttiä. Eikä pyydetä tilaamaan mitään tai muutakaan, kerrotaan vain että puhelinnumeroni on toiminut arpana ja olen voittanut tuon rahasumman. Pyytävät ottamaan yhteyttä jotta voivat lähettää rahat minulle. Eivät pyydä esim. henkilö- tai pankkitunnuksia. Ehkä kuitenkin olisi syytä olla varovainen, kuten ehdotat. Voisin kävästä poliisin juttusilla tänään niin sitten ainakin saisin tietää miten nyt toimin.

Lähetä viestiä että mikä juttu tää on mut elä mitään tilinumeroita tai osotteita vielä laita...

Mä oon skeptikko, mut ei oo paha olla varovainen. Ilmainen raha on aina epäilyttävää?

Yhteistyössä