Siis mitä minä huomenna laitan lapsille mukaan päiväkotiin ulkovaatteiksi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiuku

Vieras
Että on taas hankalat kelit. Just käytiin kattoon päikkärin pihaa ja monta isoa kasaa lunta löyty pihasta. Mutta jos lämpöä on huomennakin yli 20 astetta niin mitä ihmettä noille muksuille pukee mukaan päiväkotiin?? Pienempi vielä ihan varmasti tunkee sinne lumeen ja vesirapakoihin lumikasojen vieressä...

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Jossain Lapissako asutte, vai missä on muka vielä lunta??

Jeps, Lapissa :) Ei täälläkään enää taida olla kuin isoissa kasoissa ja varjoisimmissa paikoissa metässä lunta, mutta hankalottaa kovasti pukemisjuttuja. Kun ei kuitenkaan maa ihan niin lämmin ole vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Laita tarhalaukkuun useampi vaihtoehto mukaan. Eiköhän hoitajat osaa valita sopivat.

Kun tietäis mitä laittaa mukaan :) Kurikset, välikausipuku... Kumpparit on pakko olla kun piha oli aika märkä vielä.

Olisko jotkut ohkaset housut ja siihen kurikset? Alle ohkanen pusero vaiko huppari tai ihan takki? Hanskat on varmaan pakko olla, jos lapset innostuu lumitöitä tekemään. Huivi/lippis varmaan kyllä päähän riittää...

Alkuperäinen kirjoittaja Amp2:
Jos on isoon kasaan kasattu, niin ei se hetkessä sula, vaikka oiskin lämmintä. Ja vielä jos on vähänkään varjossa.

Joo ei sula ei. Ja ne kaikki kasat oli tosiaan varjossa siellä. Kieltämättä melkoisen hankalaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Meillä oli viime yönä sulanut loput lumet pihalta, Oulussa :xmas:

Ap:n kysymykseen: laita useampi vaatekerta , niin hoitajat katsoo hetkeen sopivimmat - niin mä ainakin aion tehdä.

Täytyy varmaan pakata vaatetta kunnolla mukaan :)

Ei kyllä lupaa hyvää kesää tänne nämä kelit. Huonossa lykyssä käy niin, että seuraavat yli kahdenkymmenen lämpöiset tulee sitten vasta elokuussa tms.

Joo lunta se on meilläkin. Ja eilen oli esim. +4 astetta lämmintä.

Mä laitan päiväkotiin vähän kaikkea, saavat itse katsoa tilanteen mukaan mitä pukevat.

Vk-haalari, kurikset, kumpparit ja vedenpitävät hanskat. Lapaset, ohut pipo ja kypärälakki. Lenkkarit. Villapuku jos haluavat vielä laittaa haalarin alle.