siis mitä tää nyt on? kierto sekaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
en nyt enää tajua tätä. mun normaali kuukautiskierto on n. 33-35 päivää, nyt on menossa kp 52. testejä olen tehnyt useita, mutta raskaana en niiden mukaan ole. eilen aamulla luulin, että menkat on alkaneet kun paperiin tuli hieman verta joten laitoin kuukupin paikoilleen. illalla ajattelin tyhjentää sen, mutta siellä oli pelkkää valkovuotoa. laitoin kuitenkin kupin takaisin vielä mutta edelleenkään ei ole vuotoa tullut. eli ne menkat ei sitten alkaneet? kuitenkaan en ole raskaanakaan?

en tajua?

Mulla on sama tilanne, mutta luulen että johtui siitä kun siirsin menkkoja Primolut-tableteilla.Yksien menkkojen ajan vain. Mutta nyt mulla ei ole kahteen kuukauteen tullut menkkoja ollenkaan eikä edes veripisaraa. Raskaanakaan en ole.

Googletappa anovulatorinen kierto tai ovuloimaton kierto. Menkat eivät alakaan niiden muutamien päivien sisällä, mitä voisi olettaa, vaan kierto venyy ja venyy ja vanuu X päivää, kunnes kohdun limakalvo hajoaa omaan mahdottomuuteensa.
Minulla oli juuri edelliset tosipaljon myöhässä. Oli monta päivää pienen pientä tiputtelua, sitten ehkä vähän enemmän tiputtelua ja lopulta "aukesi hanat". Kirjaimellisesti.

Mutta terveydenhoitajan mukaan tällaiset ovuloimattomat kierrot ovat erittäin yleisiä syksyllä (pimenee, auringonvalo vähenee) ja sitten tammi-helmikuussa kun on Pimeää. Ja joidenkin lähteiden mukaan naisella olisi vain noin 10 ovulaatiota vuodessa.

Yhteistyössä