Siis miten ihmeessä tää voi olla mahdollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Lopetin tupakoinnin maanantaina ja olen reilun kuukauden laihduttanut (painoa pudonnut 6kg,ylipainoa vielä 20kg) Tänään kävin sitten punnitsemassa itseni ja painoa oli tullut 2kg lisää! Vaikka olen syönyt vähemmän kuin kulutan. Toki tiedän että tupakoinnin lopetus voi lisätä painoa, mutta jos syö alle kulutuksen niin miten ihmeessä paino voi silloin nousta?:o

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Lopetin tupakoinnin maanantaina ja olen reilun kuukauden laihduttanut (painoa pudonnut 6kg,ylipainoa vielä 20kg) Tänään kävin sitten punnitsemassa itseni ja painoa oli tullut 2kg lisää! Vaikka olen syönyt vähemmän kuin kulutan. Toki tiedän että tupakoinnin lopetus voi lisätä painoa, mutta jos syö alle kulutuksen niin miten ihmeessä paino voi silloin nousta?:o

Eikös tämä riipu siitä mitä syö? Että moni korvaa tupakan napostelulla? Vai ihan faktisesti se lopettaminen lihottaa?

Paino voi olla esim. turvotusta? Onko kertynyt nestettä?

Tupakka lisää perusaineenvaihduntaa 70 kcal verran, mutta se ei riitä laihduttamaan tupakoijaa. Tupakoijat ovat keskimäärin muutaman kilon kevyempiä, ehkä heikentyneen makuaistin takia. Nauttiako vähän ja herkullista vai paljon maistamatta, siinäpä vasta kysymys.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=pet00056&p_haku=nuuska

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Eikös tämä riipu siitä mitä syö? Että moni korvaa tupakan napostelulla? Vai ihan faktisesti se lopettaminen lihottaa?

Paino voi olla esim. turvotusta? Onko kertynyt nestettä?

Eipä ole turvotusta/nestettä..

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Niin, ainennvaihdunta hidastuu jonkin verran aluksi. Nyt vaan nesteet liikkeelle juomalla paljon vettä!

Juu, juonu olenkin paljon ja aineenvaihduntaa yrittänyt kiihdyttää. No, ennemmin muutama kilo vielä lisää kun tupakointi.

Yhteistyössä