siis miten todennäköistä et oon raskaana, kun hommattiin kierron 10 pv? HUOM! Kierron pituus 34pv!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

,

Vieras
Täs oon rintojani tutkaillu ja heränny itellä "pahat" aavistukset et oon raskaana. Itellä siis kierto tavallista pitempi 34-35 pv. Eli ton mukaanhan ei pitäis olla mahdollista? Eikö se ovulaatio tapahdu menkkojen alkamisesta kaks viikkoo taaksepäin? ja vaikka tapahtuis kierron 14.pv niin ei pitäis olla mahdollista? Vai? Eihän ne siittiöt säily 4 päivää? Eihän...?

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Eikö siittiöt säily 5-7pv..? *en ole varma*

Itse en ikinä tuijottaisi liikaa tuota "varmaa" päivää, kun mikä vaan voi olla varma päivä.

APUA! 5-7 päivää! Mää oon luullu et maksimissaan 24 tuntia! ja munasolu max. 48 tuntia!

Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Mä olen kuullut puhuttavan 5 päivästä. :/

Juu, no löysin mä tälläisenkin:

Tämän lisäksi on otettava huomioon siittiöiden elinikä ja lisättävä kolme varapäivää ja vielä kaksi siltä varalta, että siittiöt eläisivätkin viisipäivää..

Ota nuista selvää ;)

Munasolun irtoamispäivän lisäksi tarvitaan tietoa siittiöiden ja munasolujen eliniästä: Munasolun elinikä on 12-24 tuntia. Siittiöt elävät ja hedelmöittävät noin 72 tuntia eli 3 vuorokautta, niiden maksimielinikä on 5 vuorokautta. Tämä tarkoittaa sitä, että hedelmöityminen voi tapahtua, mikäli rakastelee ovulaatiota edeltävän 72 tunnin ja/tai sitä seuraavien 24 tunnin aikana. Mikäli ovulaatio voitaisiin tarkasti ennakoida, olisi kaikki hyvin yksinkertaista. Elimistömme antaa kuitenkin tarkan viestin vain siitä,m että ovulaatio on jo tapahtunut - ei etukäteen, koska tämä tulee tapahtumaan. Siittiöiden maksimi-ikä voi olla jopa 7 päivää, joskin hyvin harvoin ja erittäin hyvissä olosuhteissa. Jos haluat olla varma, lisää näihin laskutoimituksiin vielä 2 lisäpäivää. Nämä ohjeet perustuvat siittiöiden 5 päivän maksimielinikään

Perhesuunnittelun sivuilta kopsattu

Yhteistyössä