siis miten voi olla 5v 6kk vanhalle lapselle syöminen niin vaikeaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mam

Vieras
mä en jaksa katella tota enään yhtään! joka kerran kun on lämmin ruoka;ei mulla ole nälkä, en mä jaksa syödä, mä syön huomenna tän(ei kuitenkaan syö) ei siinä mitään jos söisi ja sanoisi sitten että ei jaksa mutta kun EI SYÖ! ja tätä on kestänyt vaikka kuinka kauan

joten sanokaas jätänkö kokonaan sille ruuan laittamatta, kun ei se kuitenkaan syö. vai pakotanko syömään pikku lautasellisen. nimittäin mun järkeni ei kestä (kauaa enään) katella kuukausi tolkulla tollasta touhua että AINA menee lämmin ruoka roskiin.

ihan kaikki ylimääräiset pois, keksit, pullat, namut, mehu yms. tarjoat ruuan jos ei syö niin laitat pois sen enempää kyselemättä. Ja seuraavana ruoka-aikana taas samahomma...

Oi, mä luulin, että meidän tytössä on joku "vika" :D Ennen on syöny niiin hyvin ja reippaasti ja paljon - ja nyt nyrpistelee eikä syö. Maistaminenkin on työn ja tuskan takana. Ennen meni lautasellinen tai kaksi, nyt hyvässä lykyssä lusikallinen tai kaksi.

Eipä tuolle kai mitään voi, eiköhän se siitä taas järkiinny. En tuputa sen enempää - enkä itse asiassa laita lautesellekaan paljoa, ainahan sitä voi ottaa lisää jos sattuukin maistumaan :)

Taitaa olla vaihe..
Meillä myös päivällinen on alkanut tökkimään. Syö tarhassa lounaan ja välipalan.
Tänäänkin kuulemma 3 lautasellista syönyt ruokaa (muussi+makkarakastike)

Toisinaan "söin ainakin kymmenen annoksellista" on kommentti sen perään kun sanoo ettei ole nälkä.
Syö kuitenkin kun sanotaan että on pakko ainakin maistaa ja vähintään sen ja sen verran on syötävä.
Muutenhan tuo kuihtuis kokonaan ja häviäis... Eikä meilläkään napostella ruokien välillä, herkkujakin on lapsille tarjolla vain kerran kuussa.

mulla samanikänen poika..

nykyään kyllä syö ei paljon ja esim kastike,perunat ym pitää olla kaikki eriteltynä
mutta sentäs syö ja nykyään myös päiväkodissa syö

meillä pahin kriisi oli n. 4v aikoihin kun ei syönyt mitään vaikka jätettiin herkut,vanukkaat ym pois söi päivässä korkeintaan yhden leivän +vettä/maitoo päiväkodissa ei syönyt mitään koko päivänä tätä kesti n. 5-6kk

luikkuhan tuo on ja painosta valitettu mutta kasvaa..

Yhteistyössä