siis mua ottaa NIIIN kupoliin meidän tk-lääkäri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
saanen narista hetken :whistle:

Olin monta vuotta töölössä potilaana käden kanssa (koiranpurema,suurimmat käden lihakset jäi mökin pihaan jne. )

5vuotta sitten mulle töölöstä vakuuteltiin että kyllä ne vuodessa taikka kahdessa siihen tkasin kehittyvät ja aikuis iällä olen entstäkin ehompi ja pälä pälä.
nyt on kuitenkin niin että käsi on voimaton,en pysty esim kantamaan poikaa (11kg) toisen käden varassa.kättä rupee kirvelemään jos kannan kauppakassia.Eli käden kunto hankaloittaa elämää.
Kuntoutuksessa olen käyny viimeks 7vuotta sitten ja se loppu kun seinään (en muista miksi,olin tuolloin 14v)

Kävin meidän tkssa sitten lääkärillä eikä hän nähnyt mitään syytä tehdä kädelle yhtään mitään :o Käsi kuulema toimii normaalisti :headwall:

Ja koska mun hoitojakso töölössä on loppunut tuolloin 5vuotta sitten,pitää mun hankkia lääkäriltä lähete sinne uudetsaan,tätäkään en sikäli ymmärrä kun olen asian suhteen ollut aina hoidossa töölössä.

siis mitä helv*ttiä mä teen että saan asiaan jonkun ratkasun?!!!
Töölöstä lupailtiin myös arpien mikrohiontaa ja sanottiin että jumppaat vaan sillä kädellä..
ja olen jumpannut.Harrastin nuormepana cheerleadingia ja kävin useestikkin salilla.Tuon cheerin jouduin lopettamaan koska mun kädellä ei vaan yksinkertasesti voinu nostaa mitään kauppakassia painavampaa..ja salilla käsi väsyy heti vaikkaolis kilon paino :kieh:

en ymmärrä!

Tilaa jollekin käsispesialistille yksityispuolelle aika, mielellään sellainen joka tekis praktiikkaa myös Hyksin puolella. Pidä huoli, että sille käynnille saat kädestä mukaan kaikki epikriisit jne. mitä kädestä on. Itseäsi koskevat epikriisit voit pyytää lääkäriaseman kautta tai itsellesi suoraan kirjallisella pyynnöllä kyseisen sairaalan arkistosta. Tsemppiä!

hei tuo mökin muijan vinkki oliki hyvä, kiitos :D pitää huomenna soittaa sinne arkistoon ja tilata ne paperit..kivan nivaskan kanssa lähden sinne yksityiselle (11vuoden paperit) mutta ompahans it ainakin luettavaa.

ottaa tosiaan päähän tuo ettei sitä lähetettä saa kun olen kuitenkin jo töölössä vuosia asioinu.sen ehkä vielä ymmärtää etteivät tksta laita sitä ensiker5talaisen lähetettä kovin herkästi mutta tää meni jo yli. :headwall:

osaisko joku suositella ketään käsitohtoria? :saint:

niitä papereita ei sitten saa puhelimitse tilaamalla vaan sinne joutuu lähettämään etanapostina lapun et mitä tahtoo ja miltä ajanväliltä ja tiedot itsestään ja allekirjoitus alle.

Alkuperäinen kirjoittaja miero:
niitä papereita ei sitten saa puhelimitse tilaamalla vaan sinne joutuu lähettämään etanapostina lapun et mitä tahtoo ja miltä ajanväliltä ja tiedot itsestään ja allekirjoitus alle.

aijaa, hyvä kun kerroit :) PItääki rustaa jo nyt valmiiks ja laittaa kuoreen.
saa nähä kauan siinäkin menee sitten mutta tulee ku tulee :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en tiedä, mutta en usko, että kukaan jaksaa noin painavaa lasta yhdellä kädellä kantaa. vaikka käsi olisi normaali.

toisekseen, kantaako joku vielä kauppakasseja, siis kaupasta kotiin. Veikkaan että nykyihmisten kättä kyllä kirvelee, jos näin tekee. Ei vain ole totuttu lihaksia rasitttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:

mut siis kannattaa varmuuden vuoks soittaa ja kysyy siitä papereiden tilaamisesta niin tulee sitten varmasti kaikki tarpeellinen siihen paperiin kerrasta.

en tiedä, mutta en usko, että kukaan jaksaa noin painavaa lasta yhdellä kädellä kantaa. vaikka käsi olisi normaali.

no minä jaksan oikeella kädellä ,siis lapsi syliin ja käsi pyllyn alle (pojan kädet kaulan ympärille).vasemmalla kädellä en pysty ollenkaan.
:xmas:
ja yllättäen oikeepuoli on treenautunu 11vuoden aikana paljon enemmän kun sillä joutuu kaikki kantamaan

mut siis kannattaa varmuuden vuoks soittaa ja kysyy siitä papereiden tilaamisesta niin tulee sitten varmasti kaikki tarpeellinen siihen paperiin kerrasta.

jepulis. :wave:

toisekseen, kantaako joku vielä kauppakasseja, siis kaupasta kotiin. Veikkaan että nykyihmisten kättä kyllä kirvelee, jos näin tekee. Ei vain ole totuttu lihaksia rasitttamaan.

ihan tosissasko mulle tulet vittuilemaan siitä että en pysty kantamaan 2maitoa toisella kädellä siksi koska siitä puuttuu ojentaja ja hauislihas? |O
ja ihan itse kaupasta joudun kantamaan tavarat kotiin,usko tai älä :laugh:

ihan tosissasko mulle tulet vittuilemaan siitä että en pysty kantamaan 2maitoa toisella kädellä siksi koska siitä puuttuu ojentaja ja hauislihas? |O

en sinulle vittuile, sanon vain että itse en jaksa kantaa yhtään mitään, ilman että alkaa särkeä joka paikkaa (selkä, kädet jne)

Kyllä minä ainakin kannan ihan kevyesti tuon kokoista lasta yhdellä kädellä pidemmänkin matkan. Enkä käy salilla tai muutoin treenaa, mutta ei tuollainen paino tunnu kyllä missään. :)

en sinulle vittuile, sanon vain että itse en jaksa kantaa yhtään mitään, ilman että alkaa särkeä joka paikkaa (selkä, kädet jne)

sori,otan vaan niin helposti herneen nenään tän asian suhteen kun on vieläkin arka aihe mulle B)

mun tyttö on about 12kg ja kyllä jaksan kantaa puolenkilometrin matkan häntä postilta kotiin välillä tosin kättä vaihdellen. ihme önkyröintiä tuo, onkohan sulla itelläs lapsia kun luulit varmaa et 11kg on jo isoki lapsi, mun lapsi on 2vuotta ja 12kg.

Yhteistyössä