siis oletteko äidit tosissanne?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä sinä varastit?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä sinä varastit?

Vieras
kuuntelin yle areenasta haastattelun jossa osastonhoitaja kertoi osastolta katoavista vauvanhoito ym tarvikkeista. äidit/perheet vievät jatkuvasti osastolta tavaraa eli varastavat osastolta tavaraa...? aikuiset ihmiset mitä helvettiä :D siis olen ainakin niin sokea etten olisi uskonut että tämä on ARKIPÄIVÄÄ sairaaloissa?! voi tsiisus ihmiset, miettikää nyt ihan oikeasti.. en usko että sairaalat nyt tästä kaatuvat mutta hei.. ihan periaatteesta voi huhhuh.. "voi pikku veijo muistan kun isi salakuljetti äitin kanssa tämän untuvapeiton sinulle sairaalasta kun synnyit". perusjuttuja oli rintakumit, vaipat, vauvan vaatteet ym pienemmät mutta hei untuvapeitotkin lähtee ja jopa ne isot lehmillekin varmaan sopivat rintapumppukoneet?! mitäää? :D ja kuumemittareita ei äideille voi sairaalassa lainata huoneisiin koska ne katoaa heti.. kaukosäädintä ei telkkareissa voi olla jne... huoh AIKUISET IHMISET noloa! minä en varmaan edes osaisi varastaa vaikka olisi mikä rikostausta kun se vauvan syntymä saa niin pehmoksi ja äidilliseksi ja tunnustaisin varmaan heti itkien asian siellä ovilla. jos olette noin köyhiä tai muuten vaan piittaamattomia niin mitä jos näiden varastamienne tavaroiden ikäänkuin omantunnon putsaamiseksi vastapainona jättäisitte sen vauvanne sinne sairaalaan parempiin käsiin ja pitäisitte tavaranne niin saisi lapsikin normaalin elämänalun. säästyisin tältä huokailulta.

Itse "varastin" yhden sellaisen jumbo siteen seuraavaa yötä varten. Kotiuduimme sairaalasta melkein jeti vauvan synnyttyä ja kotona odotti "vain" isoimpia yösiteitä mitä tavan kaupasta saa.

ja itsekin kyllä olen rintakumeja heittänyt roskiin sairaalassa koska kysyin hoitajalta että voitko pestä tämän niin hoitaja sanoi että tuon uuden mieluummin kun ne on kertakäyttösiä ja heitin aina vanhan kumin roskiin. hoitaja kuitenkin tarkoitti että ne steriloidaan välissä ja pakataan uudestaan, minä luulin että ne on oikeasti kertakäyttösiä.

En mitään. Olin tosi hämmästynyt kun luin ekaa kertaa noista varkauksista, ihan käsittämätöntä....On varmaan niin syvälle lapsena istutettu tää ettei saa varastaa, ettei tollanen tulis edes mieleen.

Sairaaloista viedään ihan yleisesti "kaikki mitä irti saadaan". Jopa televisiot saattavat olla odotusauloissa ketjulla kiinni seinässä! Ei se pelkästään synnyttäneiden osastojen ongelma ole.

olen jotenkin ehkä naiivi mutta mielestäni varsinkin synnytys/lapsivuodeosastolla tämä on käsittämätöntä koska se mielentila on jotain sanoinkuvaamatonta enkä pystyisi ikinä siinä tilassa tekemään mitää tuollaista itsekästä ja rikollista :D ja varmasti jokaisella synnyttäjällä on edes murto-osa tästä tunteesta vauvan synnyttyä. ja siteen olen itsekin ottanut mukaan juurikin koska ei niin isoja ole kaupassa ja yhden vain, koska enempi olisi tuntunut väärältä.. :D ja tuntuu jotenkin oudolta jos side maksaisikin sairaalalle vaikka 5e/kpl niin se on minun seuraavasta hoitokerrastani pois kun varastetaan sairaalasta.. ensi kertaa synnyttäessä tajuan sitten ottaa sen aulan telkkarin koska kyllähän sen vauvan ja hoitamiseni lisäksi olen kaiken sen ansainnutkin.

Tuo on hämmästyttävän yleistä jopa ihan tavallisten ihmisten keskuudessa joille ei muuten tulisi mieleenkään mitään varastella. Jostain syystä se on "sallittua" viedä synnäriltä tavaraa. Outoa.

Itse myönnän että vein muutamat niitä iki-ihania verkkoalushousuja :D koska ne oli ainoita mitkä ei painaneet ikävästi sektiohaavaa. Muut vauvakamppeet hankin ihan itse kaupasta.

ja esimerkiksi ne vauvan vaatteet.. ainakin taysin vaatteista voin sanoa että kenelle ne vaatteet edes kelpaa?? :O itse en ostele mitään hienosteluvaatteita mutta ne on jotenkin tylsiä ja karuja, ja se jos haluaa vaikka muistoksi nämä vaatteet. onko se nyt kiva muisto tuollainen varastettu vaate?? naurettavaa.. nämä lapset ovat varmaan saaneeet alkunsa sillä tekniikalla että jätetään pillerit pois salaa mieheltä.. jes.. vaikka itse olen samaa mieltä että nämä varmasti usein ovat niitä tavallisiakin äitejä joilla on ehkä sitten liikaa aikaa ajatella sängyssä että onpa vaikka käteviä nämä rintakumit tai empä ostanutkaan näitä 1 koon vaippoja kun sisko sanoi että niitä ei tarvitse kuin hetken niin otampa niitä sitten parit mukaan.. mutta outoa silti mielestäni siinä rakkaudellisessa mielentilassa :D

ja te muutamat jotka olette tehneet nämä hurjat tunnustukset niin uskon että olisitte saaneet asianne ihan pyytämällä mutta ei sitä aina kehtaa tms mutta jotain untuvapeittojen varastelua ei voi katsoa läpi sormien :D ja eikö melkein joka sairaalasta saa jopa tuon rintapumpunkin lainaksi vai onko se vaan äidinmaidon luovuttajille? :D eihän kaikkea jaksa tietysti.. ja mitä hemmettiä tuolle rintapumpulle tekee sen muutaman kuukauden jälkeen kun imetys kestää?? (ainakin nykyään) näin muuten kerran huutonetissä sellaisen myynnissä, kenties sinnekö ne päätyy?? =)

Otin pari jättisidettä ja verkkopikkarit, kun en tiennyt, miten pärjään ilman :(. Jälkeenpäin tuli mieleen, että apteekista olisi varmaan ainakin niitä "vaippoja" saanut, mutta en siellä synnärillä verissäni tajunut enkä itse kyllä olisi apteekkiinkaan päässyt. Rintakumi tuli mukaan erehdyksessä, kun luulin sen olevan kertakäyttöinen.

Tässä siis oma tunnustukseni ja vaikka itsekin tein väärin, siitä huolimatta paheksun syvästi synnäriltä varastavia. Kuinka kukaan kehtaa viedä jotain tuollaista käyttötavaraa, kuten vaatteet tai peitot tai kuumemittarit? Synnyttäminen on muutenkin niin halpaa lystiä, että vieläkö lisää pitää saada ilmaista? Ihan "järkevätkin" ihmiset silmät kirkkaina pitävät suorastaan oikeutenaan ottaa "muistoesineitä" synnäriltä mukaan. Ei voi ymmärtää...

Mä otin rintakumin ja verkkohousut mukaan. Ei tullut mieleenkään että rintakumeja kierrätettäisiin useammalla käyttäjällä. Kieltämättä tuli huono omatunto kun kuuli tuon uutisen mutta synnytyksestäkin oli jo 2 viikkoa niin en enää kehdannut soittaa ja sanoa että palautan sen.

Sairaalassa olisi hyvä sanoa selvästi ettei esim juuri rintakumia saa omaksi. Kuumemittarit, vaatteet ja kaukosäätimet luulis olevan itsestäänselvyys kun niitä voi käyttää aina uudestaan.

ja te muutamat jotka olette tehneet nämä hurjat tunnustukset niin uskon että olisitte saaneet asianne ihan pyytämällä mutta ei sitä aina kehtaa tms mutta jotain untuvapeittojen varastelua ei voi katsoa läpi sormien :D ja eikö melkein joka sairaalasta saa jopa tuon rintapumpunkin lainaksi vai onko se vaan äidinmaidon luovuttajille? :D eihän kaikkea jaksa tietysti.. ja mitä hemmettiä tuolle rintapumpulle tekee sen muutaman kuukauden jälkeen kun imetys kestää?? (ainakin nykyään) näin muuten kerran huutonetissä sellaisen myynnissä, kenties sinnekö ne päätyy?? =)

Minä en saanut pyytämällä verkkohousuja. En niitä sitten ottanutkaan. Olisi kyllä ollut tarpeen sektion jälkeen kotonakin. Mutta seuraavaan sektioon varaudun sitten ostamalla niitä apteekista?

Minä nappasin muutaman ison siteen mukaan, kun en ollut varautunut siihen vuodon määrään. En olisi kehdannut muuta ottaa.
Olen ollut töissä hotellissa. Niistä lähtee paljon pyyhkeitä ja kylpytakkeja.

Minä olen vahingossa varastanut synnäriltä...esikoisen kanssa kotiuduttamme huomasin ensimmäisellä vessareissullani että olin unohtanut sairaalan alushousut jalkaani.

Keskimmäisen päähän laitoin kotiinlähtiessämme ajatuksissani sairaalan myssyn, sellaisen kankaisen, ja kotona vasta vauvaa riisuessani huomasin varkauden.

Nuorimman mukana en tuonut kotiin mitään sairaalasta vahingossa nyysittyä ja olen tästä kovin iloinen.

Tahallista anastamista en ymmärrä enkä hyväksy, eiväthän ne tavarat sinne sairaalaankaan ilmaiseksi mistään ilmesty vaan ne on ostettava.

Minä en saanut pyytämällä verkkohousuja. En niitä sitten ottanutkaan. Olisi kyllä ollut tarpeen sektion jälkeen kotonakin. Mutta seuraavaan sektioon varaudun sitten ostamalla niitä apteekista?

Mun mielestä olisi hyvä, jos jotain tarvikkeita olisi mahdollista ostaa kotiin niin että ne lisättäisiin vaikka sairaalalaskuun. Toisaalta tarvikkeet voinee kyllä hakea kotimatkalla apteekista tai kaupastakin. Mulle mies toi rintakumeja sairaalaan, kun sieltä ne oli loppu, enkä onnistunut imettämään ilman. Mut kaikilla ei välttämättä ole miestä joka voisi tehdä puolesta ostoksia, eikä kaikkeen välttämättä tajua varautua ostamalla etukäteen kotiin (esim. ne ihanat verkkoalkkarit...)

Ohjeistuksessa olisi myös parantamisen varaa, osa ottaa mukaan tai heittelee roskiin esim. rintakumit ja tutit, kun ei tiedä, että ne kuuluisi palauttaa.

Kaiki viedään. Peitot, villavaatteet, rintapumput, television kaukosäätimet. Eikä tämä ole mikään mamu-kysymys. Meidän sairaalassa on hyvin vähän mamu-synnyttäjiä, joten ne varkaat on kyllä ihan kantaväestöön kuuluvia.

[QUOTE="tii";29811324]Mitään en varastanut,mukaan otin ne mitä annettiin.[/QUOTE]

Sama juttu.
Eli se korin sisältö missä oli vanupuikot, pienet harsotaitokset vauvan silmien puhdistukseen, tippa nännirasvaa ja oliko vielä jotain muuta pientä..
Tutti (tästä kysyin kun ajattelin että pitää palauttaa) ja vauvan villasukat.
Yhden ison siteen sai laittaa kotimatkaksi.

Toiset ovat vaan sellaisia, että varastavat. Oli nuorena kahvilassa töissä ja jotenkin tuntui uskomattomalta, että mummot ja papat laittaisivat oikeasti kahvikuppiinsa 15 palaa sokeria, mutta niin kait se sitten on kerta sellasen määrän ne siihen tarjottimelle niitä aina latas.

Minä olen vahingossa varastanut synnäriltä...esikoisen kanssa kotiuduttamme huomasin ensimmäisellä vessareissullani että olin unohtanut sairaalan alushousut jalkaani.

Keskimmäisen päähän laitoin kotiinlähtiessämme ajatuksissani sairaalan myssyn, sellaisen kankaisen, ja kotona vasta vauvaa riisuessani huomasin varkauden.

Nuorimman mukana en tuonut kotiin mitään sairaalasta vahingossa nyysittyä ja olen tästä kovin iloinen.

Tahallista anastamista en ymmärrä enkä hyväksy, eiväthän ne tavarat sinne sairaalaankaan ilmaiseksi mistään ilmesty vaan ne on ostettava.

Mulle kävi näin myös. Tosin ei synnytytys reissulla vaan toisella sairaalareissulla.. Synnäriltä oltin mukaani siteitä. Toisaalta ekalla kerralla kätilö neuvoii niitä ottamaan mukaan. Toisilla kerroilla noudatin vanhaa ohjetta.

En itsekään ymmärrä sitä, että sairtaalasta otetaan mukaan eli varastetaan niitä sairaalan vastasyntyneiden asuja. kaikki tietävät, että niitä ei saa mukaan eli kaikki sairaalan vaatteet ovat siis varastettuja...

Yhteistyössä