Siis onko muiden lapsilla tällästä kuumeessa? HELP!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
Poika 4v on kuumeessa eilisestä lähtien ollut, tänään on sattunut myös kurkkuun. Poika sairastaa lastenreumaa ja tulehduksia on epäilyn alla ollut jo muutamia viikkoja. Olen yrittänyt päästä sairaalaan muttei ole ottaneet kun seuraava osastojakso on suht lähellä (kesäkuun lopulla). Nyt kuumeessa noi nivelet vaivaa ihan älyttömästi ja vielä sellaset nivelet jotka ei ole koskaan aiemmin olleet tulehtuneet.

Liittyköhän noi nivelsäryt nyt reumaan, vai tohon kuumetautiin? Eli olisko tämä nyt jotain muuta, särkeekö norm. flunssassa niveliä? Onko teidän lapset kipeänä valittaneet että sattuu esim ranteet ja sormet? Mä olen siis antanut kaikki mahdolliset särkylääkkeet (pronaxen ja panadol) ja silti sattuu. Kylmäpakkausta on nivelillä pidetty kokoajan pitkin iltaa, poika jatkuvasti pyytää sitä koska se ilmeisesti tuohon särkyyn auttaa. Mutta onko jotain muuta sairautta johon liittyy tälläset oireet? Valittaa myös että toiseen silmään sattuu.

Ja siis ollaan tänään alkuillasta käyty päivystyksessä (eivät oikein osaa sanoa mitään kun reumalapsi kyseessä) ja olen soitellut reuman omalle lääkärillemme joka käskee vaan antaa särkylääkettä. Poika on nyt valvonut aamu viidestä asti koko päivän ja valittanut kipeitä raajoja.

oletko kokeillut niveliin sitä mentolispriitä (tarkoitan sitä mitä käytetään mm. vesirokossa) koska sehän antaa viilentävän tunteen, olisi teille jokin helpotus kun kylmäpakkaus on aikaste hankala koko ajan käyttää...
minulla itselläni on vielä niin pienet lapset etteivät osaa niveliä erikseen valittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oletko kokeillut niveliin sitä mentolispriitä (tarkoitan sitä mitä käytetään mm. vesirokossa) koska sehän antaa viilentävän tunteen, olisi teille jokin helpotus kun kylmäpakkaus on aikaste hankala koko ajan käyttää...
minulla itselläni on vielä niin pienet lapset etteivät osaa niveliä erikseen valittaa.

En oo tuollasesta kuullutkaan :o het huomena otan kyllä selvää olisko siitä apua tässä, aina ennen on toi särkylääke ja kylmäpakkaus auttanut mutta nyt tuntuu ettei noihin kipuihin auta mikään. Ei edes vielä nuku poika, ja tosiaan aamu viidestä asti on kipuineen ollut ja valittanut. Mä en kohta enää tiijä mitä mä teen jollei tuo nyt hetkeks helpota ja poika sais vähän untakin.

voi pientä ressukkaa. kannattaa ainakin kokeilla kun mikä vain helpottaa toisen oloa on ok. sen tiedän että leikki-ikäisten kasvukipuihin (niveliin ja jäseniin) moni hieroo ja lapset sanovat että se auttaa, samoin villasukat jaloissa (!) mutta jos kovin kuumeinen niin ei ne sukat hyvää tee...meillä pikkumiehen olo nyt kuumeyskäkeuhkoputkentulehduksessa helpottui vannassa joten kannattaa kokeilla.

Yhteistyössä