Siis onko tää nyt mulle vaan uutta vai mitä? Apteekista ja käsikauppalääkkeistä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

heikku

Aktiivinen jäsen
27.01.2009
1 704
0
36
Kanta-Häme
Eilen mies meni käymään apoteekissa ja ois ostanu Panadol Zappia,normaalin Panadol-paketin sekä Burana-400 paketin.Kassalla myyjä sanoi,että "sun täytyy jättää joku näistä pois,ei me myydä näin paljoo kerralla,mutta jos haluut noi kaikki vielä tänä päivänä niin tuu illalla uudestaan hakeen."
Eli siis mun mies jätti ton Panadol Zapin sitte apteekkiin ja ois illalla saanu mennä hakeen sen sitte.
Onko muille käyny tälleen?

Noinhan se on aina ollut, että kahta särkylääkettä ei saa ostaa samaan aikaan. Itse olin joskus ostamassa lapsella Panadolia ja itselle Buranaa. Piti oikein vakuuttamalla vakuuttaa, että toinen toiselle ja toinen itselle.

Musta vähän jotenkin älytöntä,että ei saanu kun kuiteskin apteekkari sano että voit tulla hakeen myöhemmin tänä iltana ton zapp-paketin.. :whistle: Turhaa ajamista ja varsinkin kun meiltä apteekkin matkaa 20 km aina...

Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Täh?No ei meijän apteekissa oo mulle koskaan noin käyny vaikka oon hakenu äitin resepti-särkylääkkeet,itelle ibumaxia ja lapsille panadolia...
Reseptilääkkeiden myyntiin apteekki ei voi puuttua kun resepti kunnossa.

Ja arvaa vaan ap, mikä vakuuttelu mulla oli kun täytyi työpaikan lääkekaappiin hakea useampi paketti särkylääkkeitä. Onneksi sain ne kuitenkin kaikki kerralla ostettua. Ehkä oli riittävän uskottavaa, kun mulla oli oikein ostoslista, jossa oli sitten toki kaikkea muutakin isommat määrät.

Siinä on joku määrä mitä saa kerralla ostaa. Aikasemmin se oli yksi 10tab. paketti. Nykyäänhän on isompia pakettejakin, joten tiedä sitten kuinka se nykyyän määritellään. Mutta siis kyllä, tällainen sääntö on. Mistähän siitä löytäisi tarkempaa tietoa?

Noin se pitäisi mennä.
Mies kävi hakemassa mulle troppeja synnytyksen jälkeen, oli saanut ostettua isomman satsin kun selitti tilanteen.
En siis saanut mitään reseptiä synnäriltä.

Se nyrkisääntö apteekeissa on, ettei saa myydä kuin kaksi pakettia särkylääkettä kerralla.
Mutta eihän sitä käytännössä voida oikein valvoa ainakaan helsingin keskustassa, jossa noita apteekkeja on joka kulmassa.. sen kun menee seuraavaan ja ostaa taas pari pakettia lisää.

juu on näin ollut jo pitkään, niinku 20 vuotta. Silloin en saanut 2 pakettia 200 mg buranaa kerralla.

No jotain Pamol 250 mg olen saanu ostettua samalaa kuin aikuisten lääkkeitä- varmaan muistavat, et tuolla eukolla on pari mukulaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikse niin oo, että niissä pitää olla eri vaikuttava aine? Eli voit ostaa samalla kertaa paketin buranaa, panadolia ja ketorinia, muttet esim. 3 pakettia buranaa

Ahaa!! Vois se olla noinkin,koska meille kävi just noin että kaks erilaista saatiin mut se kolmas olikin sitten sitä samaa merkkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja arvaa vaan ap, mikä vakuuttelu mulla oli kun täytyi työpaikan lääkekaappiin hakea useampi paketti särkylääkkeitä. Onneksi sain ne kuitenkin kaikki kerralla ostettua. Ehkä oli riittävän uskottavaa, kun mulla oli oikein ostoslista, jossa oli sitten toki kaikkea muutakin isommat määrät.

Varmasti,ja ei miellyttävää kun joudut siinä kassalla muiden tuijottaessa selittelemään jotakin..ties miksikä ihmiset luulevat.. :|

Yhteistyössä