Siis onko tällaisia ihmisiä vielä OIKEASTI olemassa?! Huh huh mikä tapaus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DaLin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

DaLin

Jäsen
05.01.2012
413
0
16
Mä olen saanut lapseni nuorena. Olen 25v, mutta näytän monien mielestä vielä nuoremmalta. Tässä lähellä asuu yksi nainen, jonka käytös on ollut aika uskotomatonta. Jotenkin ymmärtäisin tämän käytöksen vielä vanhoilta, ns "vanhan kansan ihmisiltä", mutta tuo nainen on ehkä nelikymppinen. On usein samaan aikaan tuossa lähileikkipuistossa lastensa kanssa.
Nainen on suoraan monta kertaa kieltänyt omia lapsia leikkimästä mun lasten kanssa, vaikka olisivat hyvin tulleet keskenään toimeen. Joskus jos nämä lapset ovat olleet isänsä kanssa puistossa, niin ovat saaneet leikkiä meidän lasten kanssa.
Kerran sinne puistoon tuli tämän naisen joku kaveri ja tämä nainen selitti toiselle sitten, miten olen kouluttamaton teini-äiti ja sosiaalitoimisto maksaa laskumme. Näin ei todellakaan ole, mutta en vaan edes jaksanut sekaantua moiseen paskaan.
Nainen ei koskaan tervehdi ja jos olen tervehtinyt ensin, niin nyökkää ylimielisesti.

Kerran tää nainen tuli kysymään multa haluaisinko töitä. Sanoin kohteliaasti, että ei kiitos, olen töissä ja opiskelen. Nainen sanoi tähän "tämä olisi ammattikoulaiselle sopiva työ". Tarjosi mulle tiskarin paikkaa jostain niiden kesäjuhlista ja olisi maksanut koko illasta 20e. Sitten ylimielisesti jutteli, miten juhlat ovat koulutettujen ihmisten juhlat.

Sanoin sitten naiselle, että kiitos vaan, mutta opiskelen yliopistossa ja minulla on töitäkin. Kysyi mitä opiskelen ja sanoin, että lääkäriksi. Sitten nainen kysyi mikä mun mies on koulutukseltaan ja opiskeleeko hän. Sanoin vaan, että kolme vuotta sitten valmistunut KTM. Pakko oli jatkaa tuohon, että olemme ostaneen hiljattain omakotitalon tästä lähistöltä ja tämä onkin oikein lapsiystävällistä seutua. Voimme huoletta jättää kodin pariksi viikkoa aina yksi, koska käymme niin paljon ulkomailla. (Oli ihan pakko.. ;) ).

Nyt tämä nainen sitten seisoi tänään meidän pihalla ja kysi voiko hänen lapset tulla meille leikkimään, sillä meidän lapset olisivat varmasti hyvää seuraa.
No olimme justiin tuolloin lähdössä anoppilaan, joten se sitten jäi siihen.
Hänen lapsissaan ei kyllä vikaa ole..

Mies oli pihalla hommissa ja lähtiessään oli kysynyt mun mieheltä "onko teillä noista autoista lainaa"..

Voi että, tottahan toki tuollaisia ihmisiä on olemassa nykyäänkin, ja tulee varmasti aina olemaan (valitettavasti).
Voin vain kuvitella miten tyhjää tuollaisen henkilön elämä pohjimmiltaan on. Epävarmuus ja huono itsetunto kiedotaan tuollaiseen käytökseen, ja ollaan varsinaita Hyacinth Bucketteja kun varmistetaan että ystäväpiiri on vain "hienompaa väkeä" ja varotaan ettei vahingossakaan eksyttäisi "alempiluokkaisten seuraan" ainakaan muiden nähden.
Kannattaa vain jättää tuollaiset ihmiset omaan arvoonsa eikä pahastua heidän sanomisistaan ja tekemisistään. :)

Siis miten niin ymmärtäisit 'vanhan kansan ihmisiltä' tuollaisen? Ennenhän nimenomaan lapset hankittiin aina nuorena ja jo kolmikymppistä pidettiin vanhana saamaan esikoisen. Ihan uusi juttu siis tuo nuorten äitien ylenkatsominen on.

Mielenkiintoinen tapa avata provo. Otsikossa kun kyseenalaistaa, että voiko tämä olla totta (siis "onko tällaisia olemassa"), niin antaako se sellaisen vaikutelman, että itsekin on to-del-la hämmästynyt uskomattomasta jutusta? Hmmmm, aloitustyyli melko onnistunut, mutta sisältöä olisi vähän pitänyt vielä viilata. Ei oikein napakymppi suoritus.

Tämä palstahan on täynnä vastaavanlaisia ihmisiä, aina kysellään ihmisten tuloja, ammatteja, asumismuotoja. Ja tietenkin esim. vuokralla asuminen on arveluttavaa. Osa varmaan on edessäpäin niin lipevää, lipevää ja selän takana puhutaan p....kaa ja vähintään tullaan palstalle kauhistelemaan. Kumpi on sitten parempi, se että suoraan ilmaisee ettet ole soveliasta seuraa vai se että edessä ollaan lipeviä ja takana puhutaan paskaa... Joten kyllä ap:n kuvailemia ihmisiä suomi on pullollaan, valitettavasti. Ihan terveitä ja tasapainoisihan he eivät ole.

huh huh. Ei kenestäkään kannata olettaa mitään. Tai voihan sitä miettiä mitä vaan, mut et menee laukomaan. Missä asutte?

Aivan uskomaton tarina jotenkin.
Onneksi itse on suht kivoihin ihmisiin leikkipuistois törmännyt.
Enkä tod puutu tai kommentoi sitä, et yksi puistotuttu odottaa lasta 18 v eikä ole mitään koulutusta. Olen iloinen heidän puolesta.

tOIVON, ettei mullekaan naureta. Elämässä tuli ongelmia ja lapsen sain vasta (toisen pitkän suhteen aikana) 36-vuotiaana. Ei ollu tietoa et eka mies hakkaa...ja et toipumiseen meni niin monta vuotta.

Yhteistyössä