Siis onko toi ihan yleistä, että ihmiset todellakin elää alle 1000 kalorin päivämäärällä ja vielä harrastavat liikuntaa, aikuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Mä syön 1500 kaloria päivässä, liikun pari tuntia kohtuullisesti rasittavaa liikuntaa ja en laihdu mihinkään :( Ja ylipainoa on 20 kiloa. Kitudieetti on ehkä joillekin se ainoa keino laihtua. Ilmeisesti olisi minullekin.

Jospa sä syöt liian vähän? Kroppa pistää hanttiin eikä luovu kiloista.

En usko siihenkään. Ja pari kertaa kuussa pyrin "ylensyömään" kohtuuden rajoissa kuitenkin. En tiedä mikä sitten mättää. Kaikki ei vaan ilmeisesti laihdu samalla tavalla.

No höh. Aika turhauttavaa, jos tekee kaikkensa ja olis intoa laihtua, mutta mitään ei tapahdu. Tsemppiä kuitenkin :)
Ehkä tossa tilanteessa kannattaisi käydä vaikka lääkärissä ja pyytää lähetettä verikokeisiin mm. kilpirauhanen.

Alkuperäinen kirjoittaja järkytän teitä:
Tänään kuppi kahvia ja reipasta ulkoilua 2h just takana. Illalla jumppaan. Ehkä syön vielä jotain.
No, ihan omaa elämääsihän sinä sillä turmelet! Toivottavasti sinulla ei ole teini-ikää lähestyviä tyttöjä jotka ottavat äidistä mallia...

Mun normaali kalorimäärä päivässä on noin 800-1000 kaloria enkä nää siinä mitään outoa! Mä Syön 5 ateriaa päivässä eikä niiden tarvi olla mitään herkkuja!! Miksi sä ihmettelet jotain sellaista mihin ilmeisesti et itse pysty? Etkö tajua että kaikki ihmiset on erilaisia eikä kaikki samanlaisia kuin sinä!?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun normaali kalorimäärä päivässä on noin 800-1000 kaloria enkä nää siinä mitään outoa! Mä Syön 5 ateriaa päivässä eikä niiden tarvi olla mitään herkkuja!! Miksi sä ihmettelet jotain sellaista mihin ilmeisesti et itse pysty? Etkö tajua että kaikki ihmiset on erilaisia eikä kaikki samanlaisia kuin sinä!?

No, ihmettelen ihan siksi kun olen hoitaja ammatiltani ja mm. ravitsemusterapeuttien jne. kanssa tehnyt yhteistyötä. Tiedän jonkun verran ns. oikeasta ravitsemuksesta jne ja nuo kalorimäärät eivät ole mitenkään sitä. Ja kuten sanoin, ei minun tarvinnutkaan pystyä mokomaan kun olen saanut kiloni kuriin normaalistikin!!

Mä syön 1500 kaloria päivässä, liikun pari tuntia kohtuullisesti rasittavaa liikuntaa ja en laihdu mihinkään :( Ja ylipainoa on 20 kiloa. Kitudieetti on ehkä joillekin se ainoa keino laihtua. Ilmeisesti olisi minullekin.

Kokeile ennemmin vaikka nostaa kaloreita ja tasapainottaa ruokailua. Kahden tunnin liikunnalla ei voi olla noin pienellä ruoalla. Jos ei paino tipu viikossa, niin keinoja pitää muuttaa!

Jos junnaa ja junnaa, niin kokeile hiit-iä.

Mä elän nyt viikon coca-cola zerolla, rasvattomalla laktoosittomalla maidolla, omenoilla, porkkanoilla ja 1tumma leipä/näkkileipä/pvä.
Katotaan paljon viikossa riudun :saint: Se paino siihen 55kiloon, niin oon tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
siinä on syömishäiriö taustalla. sitä ei terveet ihmiset ymmärrä.
joskus voi tuntea itsensä epäonnistuneeksi jos tulee edes se 500kcal täyteen.

toi on asia erikseen, jos on sairas.

Mutta jos terve ihminen päättää alkaa laihduttamaan sillä että liikkuu rankasti eikä syö kuin 1000 kCal päivässä, se ei kerro muusta kuin tyhmästä päästä tai tiedonpuutteesta koskien laihdutusta.

Muoks. ja siis jatkaa tällä tahdilla ensimmäisten "starttipäivien" jälkeen.

esim. nutrilett tuotteista ei saa kun sen 800kcal muistaakseni.
tiedonpuutetta se aluksi on ja halu laihtua nopeesti. valitettavasti suuri osa tuollaisista sairastuu syömishäiriöön.
täysin terve ihminen ei noin laihduta.

Jos ihan Nutriletin intesive-jauheilla menee, saa vain 555 kaloria

Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:

Kokeile ennemmin vaikka nostaa kaloreita ja tasapainottaa ruokailua. Kahden tunnin liikunnalla ei voi olla noin pienellä ruoalla. Jos ei paino tipu viikossa, niin keinoja pitää muuttaa!

Jos junnaa ja junnaa, niin kokeile hiit-iä.

Kokeile mitä? Katon kyllä, että päivässä tulee tarpeeksi proteiinia, kuituja, kasviksia ja vettä. Liikuntana käyn vaunujen kanssa n.7-8 kilsan lenkillä päivittäin ja sit jumppailen kotona. En mitään sen suurempaa.

Tänään kuppi kahvia ja reipasta ulkoilua 2h just takana. Illalla jumppaan. Ehkä syön vielä jotain.

Ei toi mua ainakaan järkytä, säälittää ehkä jos jotain. Omapahan on asias.

No ei kannata vouhkata siellä, just kävin syömässä raejuustoa ja kalapyöryköitä...

Alkuperäinen kirjoittaja järkytys:

Ei toi mua ainakaan järkytä, säälittää ehkä jos jotain. Omapahan on asias.

No ei kannata vouhkata siellä, just kävin syömässä raejuustoa ja kalapyöryköitä...

:laugh: Vouhkata?? justhan mä kirjoitin ettei mua kiinnosta, oma asias vaikka joisit pelkkää vettä loppuelämäs.

Olen kanssa alottanut tuollaisen alle 1000 kcal päivässä laihiksen ja urheilen reippaasti lähes päivittäin. Tavotteena olisi semmonen sopiva 100kg paino johon olisin todella tyytyväinen. Olin 182/133 kun alotin. Näillä mennään ainakin toistaseksi, ku alkaa olla pieni pakko. Painoindeksi on n.39=).

Jeesustelijat älkää vaivautuko kommentoimaan dietin epäterveellisyydestä, koska ei ihan vitusti kiinnosta=)

Olen normaalipainoinen ja paino pysyy samassa. Syön aivan normaalisti ja harrastan liikuntaa päivittäin (mm. tanssin ja jumppaan). Huvikseni olen muutamiin otteisiin laskenut päivittäisen kalorimääräni... eikä ole ikinä mennyt yli 1000 kcal. Hassua, luulin aina syöväni about 2000 kaloria. En voisi kuvitella syöväni yhtään enempää.... olisi ihan kauhea ähky koko ajan! Tällä siis mennään.

En tee sitä tahallani, toki pyrin siihen ~2200kcal päiväsaantiin, mutta esimerkiksi tänään en ole syönyt vielä mitään vaikka tein aamulla kahvakuulatreenin. Välillä syöminen vaan unohtuu, en silti ole kiukkuinen tai erityisen väsynyt. Luoja, nyt kun asiaa ajattelee niin nälkähän tässä tulee :D Lohisalaatin tekoon..

Yhteistyössä