SIIS OSTAAKO MONI SYNTTÄRILAHJOJA OIKEESTI SILLEE, ETTÄ ÄITI HAKEE JA LAPSI KELPUUTTAA??? ei tajua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jenni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jenni"

Vieras
Siis eihän siinä ole mitään mieltä. Eikös tarkoitus ole, että sankari saa lahjan jossa on ajateltu häntä, ja lapsi on valinnut lahjan juuri tälle sankarille? Tuntuu että hirveen moni tekee sillee, että äiti käy hakemassa jonkun lahjan ku hänen Maijansa lähtee nyt synttäreille. Maija sitten vaan ottaa lahjan kyytiin ja lähtee sinne synttäreille, hyvä jos edes tietää mitä äiti osti!!!

Minä haluan, että jos lapseni kutsutaan synttäreille, niin lapseni tulee mukaan valitsemaan lahjan, ajatellen mikä sopisi juuri tuolle synttärisankarille. Saa valita myös lahjapaperin, ja on mukana paketoimassa lahjaa.

Eikö lasta opeteta arvostamaan lahjan antoa ja siitä tulevaa hyvää mieltä? Ilmeisesti ei, jos vaan lykätään joku äitin hakema lahja käteen ja sanotaan että Syö synttäreillä sitte reilusti kakkua!

Meillä on ainakin tähän mennessä onnistunut lahjojen ostot yhdessä, eli lapsi valitsee ja minä maksan. Toki asetan tiettyjä rajoja kaupassa, hinnan ja tuotteen suhteen.. Eli ei rihkamaa eikö todella kallista.

pienetpä ovat elämäsi murheet, oi Jennisein..
voi joku viedä kauppaan viimeisen pennisein.
Hyvästä sydämestä annettu lahja on lahjoista parhain..
tämän kun ymmärtää ei muita tartte miettiä.

No riippuu varmaan lapsen iästä ja käytännön järjestelyistä. Meillä kävi 5-vuotiaan tyttären viime synttäreille menon kanssa niin, että tyttö oli kipeä sinä päivänä, kun lähdin lahjaa ostamaan. Meillä siis ei ole kummoisia lelukauppoja lähellä, joten sinne pitää erikseen lähteä. Muuna päivänä en olisi kyllä ehtinyt lahjaostoksille. Tottakai kysyin tytöltä mistä hänen kaverinsa mahtaa tykätä. Ja itse joskus ostelen lahjoja esim alennusmyynneistä, joten saattaa sieltäkin joskus sopiva lahja löytyä.

No, kyllä olen tuolle 4-vuotiaalle vielä lahjan "lykännyt" mukaan. On kyllä nähnyt paketin sisällön ennen viemistä ja askarrellut itse kortin. En usko, että tuo vielä selviäisi kauppojen tavarapaljoudessa siitä valinnasta, ainakaan niin, että hintatasokin osuisi sopivalle kohdalle...

Voi voi kun sua nyt ahdistaa tämä asia.

Mutta kerta se on ensimmäinenkin, kun meillä näin lahja ostetaan. Tavallisempaa on, että lapsi on itse valkkaamassa sitä kaverin lahjaa. Vaan nyt ei .
:kiss:

[QUOTE="Jenni";23586728]
Minä haluan, että jos lapseni kutsutaan synttäreille, niin lapseni tulee mukaan valitsemaan lahjan, ajatellen mikä sopisi juuri tuolle synttärisankarille. Saa valita myös lahjapaperin, ja on mukana paketoimassa lahjaa.

[/QUOTE]

Niin JOS. Meillä jo 3- vuotias saa kutsuja syntymäpäiville kavereiden luokse (toki me vanhemmat olemme mukana) ja kyllä se on jompi kumpi vanhemmista joka lahjan ostaa. Kouluikäisillä niitä juhlia on niin usein, ettei joka kerta voi tehdä mitään isoa valintakierrosta kauppoihin, vaan mieluummin niin että vanhempi käy ostamssa jotain mitä on yhdessä etukäteen ajateltu. Toki jos niitä kavereiden synttäreitä on kerran vuodessa niin tuo onnistuu, mutta meillä on ollut jo tälle keväälle pelkästään seitsemän syntymäpäiväjuhlat.

Kyllä meilläkin tavoitteena tuo, että saa itse valita lahjan kaupasta. Välillä arki vaan on mitä on. Ostan lahjan samalla kun käyn perjantai-iltana tekemässä isot ruokaostokset. Ja en viitsi turhaa lasta raahata mukana, kun on pitkä hoitoviikko takana ja isä kuitenkin kotona. Yleensä ostan silloin pari vaihtoehtoa, joista lapsi saa valita. Ja kysyn etukäteen, mistä sankari tykkää. Meillä ainakin välillä kaverisynttäreitä useammat viikossa, kun lapsia kolme. Pitää tehdä muutakin kuin kulkea jokaisen kanssa lahjoja valitsemassa.

Meillä minä kyllä päätän mitä lahja maksaa, ja se paketoidaan sellaiseen paperiin mitä meillä sattuu kotona olemaan. Minä sen lahjan maksan, vaikka lapseni sen veisikin. Joten voin päättää paljonko lahjaan rahaa voi kulua.

meillä on lähimpään s-markettiin 10 km ja yhtään isompaan kauppaan se 20 km. Lapsia pn 6 ja niitä synttäreitä sit sen mukaan. Ei todellakaan aina mahdollista ajatuksen kans sitä lahjaa ostaa varsinkaan jos kutsu tulee edellisenä päivänä,

[QUOTE="vieras";23586779]Niin JOS. Meillä jo 3- vuotias saa kutsuja syntymäpäiville kavereiden luokse (toki me vanhemmat olemme mukana) ja kyllä se on jompi kumpi vanhemmista joka lahjan ostaa. Kouluikäisillä niitä juhlia on niin usein, ettei joka kerta voi tehdä mitään isoa valintakierrosta kauppoihin, vaan mieluummin niin että vanhempi käy ostamssa jotain mitä on yhdessä etukäteen ajateltu. Toki jos niitä kavereiden synttäreitä on kerran vuodessa niin tuo onnistuu, mutta meillä on ollut jo tälle keväälle pelkästään seitsemän syntymäpäiväjuhlat.[/QUOTE]

No meillä on just noita kouluikäisiä, ja paljon synttäreitä. Ja kyllä kuule ollaan joka kerta lapsi otettu mukaan valitsemaan. Ei siinä kauaa mene kun lapsi pienestä asti oppii itse tekemään päätöksiä.

Niin ja en tainnut omaan ketjuuni kirjoittaa, että lahjasta oli puhetta lapsen kanssa kyllä aiemmin. Mutta se minkälainen pyyhe, oli hiukan arvoitus. Eli tiesin, että menen ostamaan pyyhettä, vaan mallista /kuviosta en ollut varma. Ja se oli se (malli ja kuvio )mikä piti "kelpuuttaa" likalla vielä.

*ja miks ihmeessä mä tätä täällä selitän????*

No mä ainakin kyelen että mitäs se veikko,maija tai pertti tykkää ja kun oma muksu sit kertoo mist kaveri tykkää käyn sit ite kaupas ostamas.. jotain siihen sopivaa ja hintasta.. noita synttäreit kun on vuodes sellaset 30 niin ei oo rahaa ostella mitään ylenpaattisen kallista lahjaa eli kaveri lahjan hinta on alle 5€ ja saman hintasii on myös sit oma muksu saanu kavereiltaan..

Niin ja en tainnut omaan ketjuuni kirjoittaa, että lahjasta oli puhetta lapsen kanssa kyllä aiemmin. Mutta se minkälainen pyyhe, oli hiukan arvoitus. Eli tiesin, että menen ostamaan pyyhettä, vaan mallista /kuviosta en ollut varma. Ja se oli se (malli ja kuvio )mikä piti "kelpuuttaa" likalla vielä.

*ja miks ihmeessä mä tätä täällä selitän????*

Minäkin ihmettelen samaa, että miksi kerrot tän täällä? =) Nimittäin ajatus kyläl lähti sinun aloituksesta, mutta se ei ollut viitattuna sinuun yksin, vaan olen huomannut tämän asian omien lasteni kautta. Monet tulee synttäreille vähät välittämättä mitä paketissa on ja ompa joku paljastanutkin että äiti on ostanut.
Minusta se on jotenkin vaan niin.. en osaa selittää.. ajattelematonta.

Olen kyllä ap:n kanssa samoilla linjoilla että outoa on. Itsellä tapana ottaa viikon prismareissulle mukaan ne lapset joilla juhlia on tulossa seuraavan viikon tai kahden aikana. Kyllä siellä lahjat löydetään. ITseasiassa meidän 2v:kin osaa kyllä hienosti jo valita lahjaa kahdelle kaverilleen kun liian kalliin kohdalla sanotaan ettei käy.

Minä ostelen tavaroita lahjavarastoon aina hyvän tarjouksen tai poiston tullessa eteen. Muutaman kerran joku noista kolmesta on ollut itse valkkaamassa. Minä kun olen kuitenkin se, joka niitä kukkaron nyörejä raottaa. Tieten ap olisi tyytyväinen, kun meidän lapsi tulisi itse valkaamansa satasen lahjan kanssa. Esim. jos jostain saa legoja puoleen hintaan, niin enpä sinne ryysikseen lapsia mukaan ota. Osaavat legon kuvastot varmaan ulkoa ja osaavat myös kertoa mitä haluavat. Etenkin pojille ostelen noita legoja lahjavarastoon.
Kyllä meidän lapset osaavat lahjoja arvostaa, vaikka minä ne usein haenkin. Monilla vanhemmilla kun tuppaa jäämään tuo kutsuminenkin viime tippaan. Päivän parin varoitusajalla on väliin vähän tiukassa aika ostaa tuo lahja, jos sopivaa ei satu varastoista löytymään. Kauppaan kun on ollut tarkoitus mennä seuraavan kerran juuri silloin kun ne juhlat on.

Yhteistyössä