siis paljonko mä saan lomarahaa!!??????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en mä vaan osaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en mä vaan osaa

Vieras
Auttakaa nyt te jotka nää palkkajutut haltsaatte!!

Siis kun ny loppu äitiysloma ja pidän perään kesäloman ja jään siitä hoitovapaalle niin jotenkin ihmetyttää tuo saamani palkkakuitti.
Eli mun kk-palkka on 2962e ilman lisiä ja lomaa oli kertyny 24 päivää ja tuo lomaraha oli nyt sitten 1621e josta käteen jäi alle tonni.
Mutta mutta...mä odotin jotenkin suurempaa summaa. Voiko olla että ne maksaa sit vielä jotain lisää vai onko tuo nyt sitten se lopullinen lomaraha??? TIedän että lomaraha on noin puolet loma-ajan palkasta, mut enkö mä nyt sit saa sitä loma-ajan palkkaa?? Ja meidän firmassa ei oo ollu käytössä lomaltapaluuraha, tai ei minun tietääkseni.
Nää on nyt vähän hämmentäviä lukuja kun nyt ekan kerran oon äitiyslomalla, ennen lomarahat oli jotenkin ihan selviä. Ja joo, oon tänäänkin jo soittanu palkkoihin pari kertaa, mut ei se palkanlaskija ikinä oo paikalla...no huomenna uudestaan.

Ilmeisesti sinulle siis maksettiin lomaraha, mutta loma-ajan palkka puuttuu? Maksetaanko teillä normaalisti palkka takautuvasti vai kuluvana kuuna? Voisiko olla, että se loma-ajan palkka tulee vasta loman jälkeen, jos siis palkat tulee muutenkin takautuvasti?

No sitä mä ihmettelinkin et saanko mä sitä "normipalkkaa" myös. Kun aikoinaan oli töissä puhe et koko raha mitä sielä tulee maksettais kerralla ja odotin siis sitä nyt tähän tiliin sitten koko "pottia" ja siks tuo vaikutti todella pieneltä rahalta. Ja kelaan jo ilmotin et kaikki rahat tulee tässä kuussa ettei sitten vaikuta ens kuun hoitorahoihin.

Joo kotihoidon tukeen ei, mut hoitolisään vaikuttaa. Eihän se paljon oo, mut kun jo kelasta soittivat että saanko rahat tässä kuussa vai myös ensi kuussa niin sanoin että kaikki tulee syyskuussa.
No kyllä munkin mielestä nyt pienen pohdinnan jälkeen täs on nyt käyny niin et mä sitten varmaan saan sitten jälkikäteen sen normaalin palkan...ainakin toivottavasti. Mut tosiaan soitan taas huomenna palkkoihin.

Yhteistyössä